intake kraamzorg

Discussion in 'Zwangerschap' started by RSL, Jan 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Hoi dames.

Ik heb me aangemeld bij Naviva voor de kraamzorg. Maar nu vroeg ik me af, wanneer is dan ongeveer de intake? En wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen? is het het kamertje bekijken? En gesprek over bepaalde wensen ofzo?

Zou graag jullie ervaringen horen.

2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

May 29, 2014
    863
    13
    18
    Heb toevallig van de week dat gesprek gehad, moet bij een 1e kindje voor de 32e week geregeld zijn. Ik heb zelf bij naviva gewerkt dus ze heeft niet veel benoemd van wat ze gaan doen, maar even de indicatie van uren doorgelopen, en geregeld dat de bedklossen bezorgd worden! Handige service van ze! Ze vroeg niet naar t kamertje, maar heb zelf wel even aangeboden dat ze mocht kijken, vond ze wel leuk, ik kreeg volop gelegenheid om vragen te stellen, alleen tja als je er zelf hebt gewerkt weet je wel een beetje hoe het in zijn werk gaat.. Al met al een uurtje gezellig zitten kletsen..

3. mriekske

mriekske Lid

Dec 22, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de kraamzorg ergens anders maar misschien heb je toch iets aan mijn reactie.ze kwam ergens rond de 32 weken. Ze heeft uitgelegd hoe de kraamzorg te werk gaat. Wat ik dus van de kraamzorg kan en mag verwachten. Dat de verloskundige zorgt dat de kraamzorg gebeld wordt en hoe het dan vanaf de bevalling gaat. Ook nog informatie over het geboortehuis waar ik ga bevallen. Borstvoeding is besproken. Ik had vooraf al lijsten gekregen met dingen die je moet aanschaffen. Die zijn ook besproken. Verder informatie over veiligheid met het bedje opmaken enz. Gegevens van mij een vriend gecontroleerd. Ik mocht wensen aangeven voor de kraamhulp. Ik mocht zelfs aangeven jong of ouder, rustig of druk enzovoort. Ik heb alleen aangegeven dat ik geen roker wil. Je geeft trouwens je wensen aan maar als je gaat bevallen is het maar afwachten of diegene ook beschikbaar is. Verder Veel ruimte voor vragen. Misschien goed om vooraf even te bedenken of er nog dingen zijn waarover je twijfelt/vragen hebt.
    We hebben alleen aan tafel gezeten. Niet naar kamertje gekeken ofzo. Het heeft ongeveer een uurtje geduurd.

4. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

Jun 30, 2014
    845
    85
    28
    Hier ook naviva. Ze bellen rond de 30ste week voor een afspraak en die plannen ze dan een beetje zodat het voor beide partijen uitkomt. Het is handig om voor die tijd dat boekje "Hoe bevalt het nu" even door te nemen. Ook wat je aan moet schaffen e.d. Er staat ook in dat boekje dat ze naar je kamer willen kijken om je nog wat tips te geven enzo. Wij hadden de kamer toen nog niet af :p Ze nemen dan even door wat je allemaal nog moet regelen en wat je kunt verwachten. De persoon die de intake komt doen is trouwens niet je kraamverzorgende. Mocht je dat verwachten.

5. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Oke.. thnx ladies..

Het kamertje is al klaar en heb alles wat ik nodig heb ook al dus dat scheelt al haha
    Ben benieuwd, en hoop dat ik inderdaad mijn wensen kan doorgeven wb het zomaar oppakken van de kleine en hoe en wat met het bezoek..

Ik heb geen verloskundige omdat ik bij de gynaecoloog loop. Moet ik dan zelf de kraamzorg instelling bellen meteen na de bevalling?

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier komt de kraamzorg als we 31 weken zijn dus over 2,5 week.

Is de eerste keer dus ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren :D

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier is de kraamzorg al met 23 weken geweest. Ze plannen vanaf de 20 weken de intake.

Verder vond ik het niet zoveel voorstellen. Even uitleggen hoe het is z'n werk gaat, wat ze doen en wat je in huis moet hebben. Ook is er besproken waar ik wil bevallen en of ik borst of flesvoeding wil geven.

Verder heeft hier een map met veel info achter gelaten.

Wanneer je moet bellen, wordt tijdens de intake allemaal uitgelegd:)

8. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Oke bedankt allemaal!
    Dan zal ik binnenkort wel bericht krijgen

Share This Page