Op vakantie, inentingen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deb26, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Even een vraagje, wij gaan in juni op vakantie naar Turkije. We hadden al geboekt voor ik wist dat ik zwanger was.
    Wat mij bekend is,is dat er als advies een vacinatie wordt aangeraden. Toen we boekten was ik absoluut niet van plan om een inenting te gaan halen, hou gewoon in de gaten dat ik fleswater drink, niet eet bij twijfelachtige tenten etc.

Maar nu ik zwanger ben, twijfel ik daarover. Ik weet niet eens of ik nu uberhaupt een inenting mag.

Heeft 1 van jullie een idee/tip?

Groetjes Debby

2. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben zelf een aantal jaren geleden naar Turkije geweest en heb me niet in laten enten. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor vakantie je gaat houden. Wij zijn vooral strand/zwembad gangers en aten daarom ALTIJD in ons hotel.
    Ik heb gewoon heel goed opgelet dat ik geen sla enz at omdat dit nogwel eens wordt gewassen in kraanwater. Daarnaast had ik altijd gewoon flessenwater en at ik vooral gekookte of gebakken groenten, goed doorgebakken vlees en pasta's. Ik heb zelf nergens last van gehad.
    Om te weten of je ingent mag worden tijdens je zwangerschap zou je even contact op kunnen nemen met de GGD. Die hebben een speciaal nummer dat je kan bellen met vragen over inentingen voor het buitenland.
    Succes!

Deel Deze Pagina