Wekadvies...? Ervaringen gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eendje86, 10 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is vanmorgen met haar hoofd tegen de muur gevallen. Er verscheen direct een dikke bult. HA gebeld en heb wekadvies gekregen.
    Maar ik vraag me af.. Hoe weet je nou of ze goed wakker is? Bepaalde vraag stellen ofzo?
    Ze is bijna 2 en kan goed praten (3/4 woord zinnen maakt ze)

Iemand dit al eens meegemaakt?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    #2 Panter, 10 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2017
    Als ze verminderd bewustzijn heeft is ze niet zichzelf. Dan is ze suf en ongecoördineerd.
    Je kan haar bijvoorbeeld even iets laten pakken om te zien hoe haar focus is.
    Maar als het niet goed is merk je dat echt wel.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geef een gerichte opdracht. Waar is je beer?
    En eigenlijk merk je het wel, aan hoe ze is. En als je kindje altijd langzaam wakker wordt, houd je daar natuurlijk ook rekening mee.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Is ze hard gevallen dan?
    Een bult is eigenlijk een goed teken, dan gaat de druk naar buiten ipv naar binnen.
    Mijn kinderen stoten heel vaak hun hoofd, maar ik zou alleen de huisarts bellen als ze weg zouden vallen, suf zouden zijn of misselijk of duizelig.

Wat betreft je vraag, je kunt inderdaad dingetjes vragen die ze normaal weet, misschien plaatjes benoemen uit een boek of een puzzel maken?

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij hebben dit ook wel eens gehad.
    Ik heb toen samen met hem in een boekje gekeken en gevraagd of hij dingen aan kon wijzen.
    Duurde wel ff voordat hij goe dwakker was, en daarna duurde het ook ff voordat hij weer sliep.
    Maar het is wel belangrijk want als de hersenen opzwellen is het belangrijk dat ze daar zo snel mogelijk bij zijn.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb pas geleden een wekadvies gekregen. Vlak voordat ze naar bed ging is ze achterover van de leuning van de stoel gevallen, met haar hoofd op de grond. Ik heb haar bij ons in bed gelegd en moest haar de eerste 6 uur elk uur wakker maken en daarna om de 2 uur. Dat was dus echt niet makkelijk. Ze had 's middags niet geslapen en was extreem moe, waardoor ik haar dus niet goed wakker kreeg. Ze reageerde wel zoals ze normaal gesproken reageert. Ik heb haar steeds haar knuffeltje gegeven. Toen mijn man eruit ging was het eerste wat ze zei: yara (is onze hond) beneden toe.

Ook mijn dochter had meteen een dikke buil op haar hoofd.

Succes!

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft meerdere keren een wekadvies gekregen (brokkenpiloot) maar ik hoefde haar nooit helemaal klaarwakker te maken, alleen even kijken of ze normaal reageerde. Dan vroeg ik of ze een slokje water wilde of even plassen, en als ze dan chagrijnig nee antwoordde, of 'ga weg' zei omdat ze door wilde slapen, dan was dat voldoende. Zolang ze maar normaal overkomen en niet alsof ze in een coma wegzinken.

8. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Dank allemaal dames! Denken jullie dat het echt strak om te twee uur moet? want dan zou het half 4 vannacht en half 6 zijn... en meestal wordt ze half 7 wakker dus dan zou ik die van half 6 graag weglaten :O

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Met mijn dochter ook gehad toen ze half jaar was je merkt gelijk of ze goed wakker is of niet. Ze moet je helder aankijken en op jou reageren.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier moesten we dochter ieder uur wakker maken (ze had ook gespuugd na de val en was wat suf). We vroegen dan dingen als;'Hoe heet deze knuffel?' En 'Hoe heet jouw zus?'. Daar kon ze goed antwoord op geven en dan sliep ze daarna zo weer verder. Maar arts zei al dat als ze bv bozig zou reageren omdat we haar wakker maakten, dat ook een goede reactie was. Soms hebben ze gewoon geen zin in rare vragen 's nachts ;)

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het advies opvolgen. Het kan vast ook anders, maar meestal slaap ikzelf niet zo lekker als ik afwijk van het doktersadvies ;)

Deel Deze Pagina