Hey meiden, Ik ga normaliter nooit in zee met deur verkopers, maar ik dacht laat ik het een kans geven. Bijna 2 uur aan tafel gezeten met een Eneco verkoop adviseur. Uiteindelijk kwam het na berekenen op basis van mijn laatste jaarafrekening uit dat ik bij Eneco 218 euro goedkoper uit was geweest met hetzelfde verbruik. ik heb het gedaan. Ben overgestapt. Met als welkomstcadeau 100 euro korting op mijn jaarnota. nu heb ik 14 dagen bedenktijd. Op zich ben ik positief erover, maar ik weet dus nog niet hoeveel ik straks bjj Eneco ga betalen op maandbasis want dit staat niet in offerte en grote kans dat ik deze pas krijg na bedenktijd. Wie zit er bjj Eneco en ben je tevreden? Ik zit nu bij Nuon en betaal voor gas en stroom per maand 182 euro. Ik woon in een rijtjeswoning van 3 verdiepingen en tuin op het zuiden. Alleen is het gasverbruik in ons huishouden duidelijk hoger dan gemiddeld. Met dit zelfde verbruik zou ik bij Eneco dus 218 euro goedkoper uit zijn. nu zoek ik dus naar ervaringen met Eneco??
Hoi! Ik heb ook eens zo'n overstap gedaan en toen was ik bij Eneco wel goedkoper uit, maar het bleek wel dat in ons gebied het leidingnetwerk ofzo helemaal eigendom van Nuon is en dat je dus naast je rekening voor Eneco óók nog een bedrag aan Nuon moet blijven betalen voor het gebruik van de leidingen o.i.d. Hopelijk weet iemand anders de juiste termen hiervoor, ik kan het niet beter uitleggen, maar ik vond het wel een tegenvaller!
Pfoei... Ik moet zeggen dat ik me niet zo bezig hou met de bedragen. Dat doet manlief hier eigenlijk wat ik wel kan zeggen is dat wij ook net zijn overgestapt van Nuon naar Eneco, ook aan de deur En ipv van die 100 korting, nu een TOON hebben, waar we erg blij mee zijn Werd overigens vandaag weer gebeld door een onafhankelijk bedrijf of ik wilde dat ze voor me uit gingen zoeken waar ik goedkoper uit was. Ik word echt niet goed van al die bedrijven met hun praatjes
Grappig. Wij zijn vorig jaar van Eneco naar Nuon gegaan omdat dat goedkoper bleek te zijn. Ongeacht of het nu echt zo is... ik doe het niet meer. Krijgt ineens halverwege een afrekening en omdat je dan vervolgens van de nieuwe energie rekening alleen de wintermaanden hebt, moet je vaak bijbetalen bij de afrekening. Dus ja ik doe het niet meer.
Ik irriteer me zo aan die mensen steeds aan de deur, dat ik niet eens mee opensta voor overstappen. Ze komen echt iedere maand ofzo. Ik zou eerder via iets als de consumentenbond mijn info inwinnen en overstappen.
Ik vind eneco ruk en ben blij dat ik ervan af ben, kreeg over 6 maanden een belachelijke rekening wat we moeten bij betalen (600 euro voor 6 maanden en we betaalden echt niet weinig) en ze hebben ons nooit gewaarschuwd. (volgens mij klopt het ook voor geen meter want we hebben amper meer gebruikt als vorig jaar moet hier dus nog achteraan. Kreeg voor een herinnering ook aanmaningskosten van 20 euro, toen ben ik direct weg gegaan. Ik heb een macbook en daar werkt mijn eneco niet goed op, ik heb dus een aantal keer gekeken of de rekening online stond maar die kwam er gewoon niet te staan. Eigen schuld wel dat ik er niet achter aan ben gegaan maar zat op het einde van een zeer zware zwangerschap, mijn opa overleed en mijn vader kreeg een zwaar ongeluk. Dat kostte me dus 20 euro voor 1 briefje... Zit nu bij essent, bespaard me ruim 20 euro per maand en krijg na 12 maanden 190 euro!
Je hebt de netbeheerder (Liander, Enexis, Cogas etc.) en degene waar je de stroom van afneemt (Essent, Nuon, Eneco, Oxxio etc.). Ik hoop dat je geen dubbele rekeningen krijgt omdat je die twee dingen als één geheel hebt beschouwd. Overzicht Netbeheerders Elektriciteit en Gas in Nederland
Dit wordt als het goed is dit jaar anders. Dan komt volgens mij bij iedere leverancier alles op 1 rekening. Ik ben van Essent naar Nuon gegaan een paar maanden geleden. Helaas dus alleen de wintermaanden gehad dus de eindafrekening was niet naar wens Het zou volgens de nuonmevrouw recht moeten trekken bij de volgende eindafrekening... Zo niet dan ben ik weer zo terug bij Essent.
Hoi..dat van die 2 verschillende rekeningen schijnt verleden tijd te zijn. hmmm net online een test gedaan en daar kwam nuon ook goedkoper uit. denk dat ik het morgen, indien open, annuleer... ben dus ook bang voor de tegenvaller straks. Hoor trouwens veel positieve verhalen over essent.
Wij stappen regelmatig over en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Tot dat ik van eneco naar Nuon over wou stappen. Eneco factureerde ten onrechte een boete en toen ik er over belde werd er gezegd, maar dat kunt u declareren bij uw nieuwe leverancier!!! Een half jaar later ontstond er verwarring over mijn eind verbruik. Dus eneco factureerde nog 140 extra en zei dat de eneco ook de stand ging aanpassen dus dat ik het daar weer terug kreeg. Na 1,5 maand heen en weer te bellen bleek dat die 140 euro ook niet terecht was. Ik zal dus nooit meer naar eneco gaan! Nem en Nuon bevielen mij prima. Nog een tip. Als je via vergelijkingssites overstapt krijg je vaak nog een overkorting/bonus.
Nuon krijgt sowieso alles op 1 rekening v.a. augustus. Daar heb ik een brief over gehad. Essent heeft het al. Heb er 9 jaar bijgezeten en altijd tevreden geweest. Maar in het kader van de besparingen wilde ik overstappen gewoon eens uitproberen
Denk dat ik toch maar liever bij mijn vertrouwde Nuon blijf... is het slimmer om telefonisch of per aangetekende brief het contract met Eneco annuleer? Voor je weer van die grappen krijgt: oh had u gebeld dan..oh?
Eneco is echt bagger. Endafrekeningen zijn torenhoog, meerdere malen gezeik gehad bah! Nu bij Essent en maandelijks 30 goedkoper. Dit houden wij bij via hun site. Plus 150 op mn rekening gehad
Hier al jaren en jaren Eneco en geen problemen ermee. Nu Toon erbij waarbij we worden gewaarschuwd als we meer verbruiken dan gepland.
Aangetekend zou ik sowieso doen. Kunnen ze ook niet zeggen dat ze niks gekregen hebben. Ik ben dan zo eentje die ook nog belt en mailt Heb je ook een annuleerblaadje gekregen? Ook opsturen
Ik ben jaren klant geweest bij Eneco, nooit problemen gehad. Alles is altijd goed gegaan, ook toen ik vanwege een goede aanbieding bij Energie Direct bij hun weggegaan ben!
Ook kijken naar vastrecht kosten e.d. Het kan zijn dat tarieven van gas en stroom bij de concurrent goedkoper zijn maar die hebben dan weer het vastrecht bv hoger per maand.