Tijdens mijn eerste zw.schap had ik veel harde buiken, uiteindelijk met 25+3 opgenomen wegens regelmatige harde buiken en een verweekte baarmoedermond. Weeënremmers, en na weken rust bevallen met 38 wkn (ingeleid) Nu ben ik voor de 2e keer zwanger, ik draag een vaginale ring ivm verzakking, de gyn had gezegd dat mocht ik ooit zwanger raken dat hij dan tot week 23 mocht blijven zitten. Ik ben nu 15 wkn zwanger, de VK heeft overlegd met de gyn en de ring mag ook blijven zitten tot het einde. Wel met controle van de HA, ivm strekken BM. Beetje vreemd. Heb hem er net voor de 2e keer uitgehaald (1e keer met de inwendige echo met 6 wkn) en nu ben ik bang dat ik wat beschadigd heb? En mijn baarmoedermond voelde ook best week, nu weet ik normaal niet hoe hij voelt hoor, maar dacht wel dat hij harder hoorde te zijn. Maak me nu dus weer erge zorgen, ook gezien mijn 1e zw.schap. Waarom moest ik nu perse die ring eruit halen? Nou ja zal wel niet erg zijn, anders mag je ook geen sex tijdens de zw.schap lijkt me....Maar dat weke zit me wel dwars.
Jodie moet je die ring dan steeds zelf verwisselen of hoe zit dat? En dan zelf ook weer inbrengen? snap niet waarom je hem anders nu al uitgehaald hebt. Als je het niet vertrouwd zou ik helemaal met je voorgeschiedenis toch even je vk bellen.
Zou idd ook even een inwendige echo laten maken voor je eigen gemoedsrust Heb vandaag ook nog een extra inwendige echo gehad (bij mij wel omwille van een conisatie na mijn eerste zwangerschap) en dan zien ze echt of je baarmoederhals al verkort is en of alles nog goed dicht zit!