Weke baarmoedermond

Discussie in 'De bevalling' gestart door FunnyMe, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zondag flink wat gerommel in mn buik. Moest toch aan het ctg omdat ik de kindjes weinig voelde. Flink harde buiken gehad. Menstruatiepijn. Steken down under....
    Kindjes waren nog niet ingedaald. Toch kon de gyn bij het toucheren wel een hoofdje voelen. Dat is toch raar als ze nog niet ingedaald zijn?
    Zij constateerde geen ontsluiting maar wel een weke baarmoedermond.
    Waarschijnlijk duurt het geen week meer zei ze nog.
    Maar ja het gerommel neemt best af dus zie het deze week niet gebeuren. Ik weet wel dat het ineens kan gebeuren maar toch.

    Maar nu was mijn vraag aan jullie, hoelang nadat jullie baarmoedermond week was zijn jullie bevallen?
     
  2. Anna1978

    Anna1978 Actief lid

    7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben ook benieuwd, de mijne was vrijdag ook al verweekd maar geen ontsluiting.
     
  3. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Met 38 weken zwangerschap had ik al een weke baarmoedermond, ik had een beetje hoop dat er snel een bevalling zou komen.
    Mijn dochtertje is met 40 weken en 4 dagen geboren.
    Het wilt dus niet altijd wat zeggen. Helaas natuurlijk...
    Wel had ik een hele snelle bevalling, na ongeveer 3 uur weeen, volledige ontsluiting, dus miss was er al veel voorwerk verricht
     
  4. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    ik had met 25 wk al een verweking van mijn baarmoedermond...en hier nog steeds geen kind ;)
    Ik heb ook een verkorte baarmoedermond van ong. 2 cm. De gyn heeft mij ook uitgelegd dat het niets wil zeggen...succes!
     
  5. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Hoe merk je dan dat je een weke baarmoedermond hebt?
     
  6. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Dat merk je zelf niet, dan constateert de VK als ze gaat toucheren, dit is standaard bij 38 weken
     
  7. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dat verschilt per praktijk hoor, of ze wel of niet gaan toucheren! bij mij is er pas getoucheerd toen ik al weeen had en de bevalling dus was begonnen.
     
  8. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Kan hoor, ken ook vrouwen bij wie het niet gedaan is, toen was het kindje bijv. nog niet ingedaald. Maar ik neem aan dat je het niet zelf voelt of je een weke baarmoedermond hebt, ik niet in ieder geval
     
  9. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Oh? Bij de praktijk waar ik ben wordt het dan dus niet gedaan want ben nu al over de 39 weken en is nog niet gedaan hoor.
     
  10. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Bij mij is het inderdaad ook gevoeld en gekeken doordat ik weeën had met 25 wk....dus ik weet niet wat "standaard" is
     
  11. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Bij mij deed de gyn het nav de harde buiken die ik heb.
     

Deel Deze Pagina