Weke en verkorte baarmoedermond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kim84, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Hoi,

afgelopen woensdag en donderdag kreeg ik regelmatig harde buiken die steeds pijnlijker werden. Donderdagavond ben ik bij de verloskundige langs geweest om te kijken waar het aan lag. Tijdens toucheren bleek dat m`n baarmoedermond al week en verkort was en dat ik al 1 cm ontsluiting heb.
    Verder blijft het wel rommelen en nog wel harde buiken over de gehele dag maar niet meer regelmatig. Wel geregeld een zeurderig, menstruatiegevoel onderin m`n buik.

Mijn vraag is nu; kan de stand van m`n baarmoedermond weer veranderen naar een 'harde, lange tuut' of blijft het in deze toestand totdat het doorzet?

En als de bevalling doorzet, kan het dan erg snel gaan omdat de baarmoedermond al week en verkort is en dat stadium overgeslagen kan worden?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kim,

je baarmoedermond verandert nu niet meer terug naar lang en een tuut. Er is al wat gebeurd, het zou inderdada kunnen dat je bevalling daardoor sneller gaat maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Ook kan het best nog een poos duren voor het doorzet. Afwachten maar! Goede bevalling gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina