Andere landen borstvoedingsvriendelijker?

Discussie in 'De lounge' gestart door mariekeg, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekeg

mariekeg Lid

1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Beeld ik me dit nou maar in, of zijn andere landen een stuk borstvoedingsvriendelijk geworden dan Nederland?

Hier zie ik namelijk steeds meer moeders zich verstoppen achter doeken, in de hoop toch maar niemand voor de borst (ahum) te stoten. In Spanje - waar ik op vakantie was - ging het er heel anders aan toe: eerder in de stijl van t-shirt omhoog, borst bloot en DAN pas aanleggen. :) Niemand keek op bij dit soort taferelen. Ik vond het mooi om te zien. Niet om naar te staren, zo bedoel ik het niet, maar mooi om te zien dat het ook zo nog kan.

Iemand gelijkaardige ervaringen in andere landen? Dat je zegt: kon het hier ook zo maar?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb 4 kinderen gevoed waarvan de jongste nog steeds en ik heb echt nog nooit commentaar of blikken gehad van mensen.

Ik woon in de stad dus voedde wel eens in cafe’s, restaurants, parkjes, trein. Echt nog nooit!

Ik heb al die 4 op vakantie in Frankrijk, Spanje, Italië, Oostenrijk, Caraïben, IJsland en daar voelde het eigenlijk precies hetzelfde als thuis.

Jackie87 vindt dit leuk.
  3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vond het in Scandinavië juist. Door speciale borstvoedingsplekken om in alle rust te zitten met je baby. Maar waar ook een magnetron stond voor als je flesvoeding wou geven.

Ik voed trouwens ook met een doek in het openbaar hoor. Ik maak er geen geheim van dat ik bv geef. Maar mijn baby draait zich elke 10 sec even om. Dan hoeft niet iedereen mijn tepel te zien omdat het zo mooi is dat ik bv geef vind ik zelf :$;)
    En omdat hij ook wel eens goed zit te smakken bij het loslaten ga ook altijd wat achteraan zitten. :p

En sommige voelen zich er nou eenmaal wel opgelaten als ze ineens een tepel zien. :eek:

4. tuc

tuc Niet meer actief

Netjes een doek ervoor is toch niet borstvoedingsonvriendelijk?
    Ik vind dat eigenlijk een stukje fatsoen.

Lamode, Louise11110, Yankee en 25 anderen vinden dit leuk.
  5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik weet het niet. Nl kunnen best bekrompen zijn.
    Ik heb dr zelf niks mee, borstvoeding.
    Aanleggen.. het woord alleen al haha.
    Maar moet iedereen lekker zelf weten. Ik vind het absoluut geen probleem om een tiet te zien, snap de ophef er over niet.
    Te grote kinderen die eraan hangen word ik wel onpasselijk van ;)

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik zou sowieso nooit de behoefte hebben mijn borsten in het openbaar rond te slingeren. Ongeacht in welk land, of met welk doel. Ik begrijp dus ook echt die hele bv ophef niet. Wat is er mis met een beetje discretie?

Lamode, Peppabig, Chelsey88 en 15 anderen vinden dit leuk.
  7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niets. Maar zelfs als je discreet voedt, krijg je commentaar. Te lang, te vaak, kind te oud... Het is altijd wel wat.

WinterBird en littlemunchkin vinden dit leuk.
  8. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik heb nog nooit commentaar gehad. Alleen maar positieve reacties.

Langervoeden dan een jaar is mij nooit gelukt. Misschien krijg je dan 'commentaar'? Of mensen zien reacties al snel als commentaar?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Niks van aantrekken, met fv krijg je ook commentaar. En niet alleen met voeding. Iedereen heeft zn eigen mening.

WinterBird, Akira1978, soovi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zie de link tussen borstvoedingvriendelijk en je borst tonen ook niet. Wat mij betreft is het echt vriendelijk als er een rustige ruimte is voor een moeder om haar kind te voeden. En fatsoen vind ik als je niet weggekeken wordt als die ruimte er niet is en je voedt op een meer openbare plek. Fatsoen vanuit een moeder vind ik het als ze probeert haar borst zo min mogelijk open en bloot te laten hangen in een ruimte waar andere mensen zijn.

Zara75 vindt dit leuk.
  11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb dat in binnen- en buitenland allemaal nooit meegemaakt. 4 kinderen lang niet.

Chelsey88 en soovi vinden dit leuk.
  12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gelukkig voor jou :)

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Eerste kreeg fv. Nooit commentaar op gekregen. Bij de bv daarentegen...

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nou das vast toeval dan?

Heb ook het idee (en dat is helemaal niet als commentaar bedoeld) dat jij het je sneller aantrekt dan ik bijvoorbeeld. Niet alleen voeding, maar meningen van anderen in het algemeen.

DQueen vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Precies. Maakt niet uit wat je doet, zijn altijd wel ergens mensen die hardop hun mening moeten verkondigen. Gelukkig is dat maar een klein percentage, 99 procent van de mensen letten gewoon lekker op hun eigen eten :p
    (Ook in de supermarkt heb je de beruchte mandjes loerders, die dan hardop zeggen tegen je; zooooo feestje???)

hummeltje5, Kolibrie2 en tuc vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Jaaaa haha die mensen zijn er idd echt.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik trok het me niet aan. Als in: ik deed gewoon mijn ding. Maar het blijft wel bij dat mensen zo weinig weten over zoiets natuurlijks. En er zo negatief over zijn.

En ieder trekt zich iets meer aan wat stokpaardjes zijn, @tuc. Bij mij is dat misschien bv en werkende moeders. Bij jou zijn dat meningen over kinderen met een labeltje en tbms.

nizzie86, Zoe123, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja de vraag: of ik er bewust voor koos om mijn baby niet het beste te geven was denk ook niet heel positief bedoeld. Maar echt, vind het hylarisch als mensen zo denken te moeten reageren op anderen.

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Mijn nota bene eeuwig vrijgezelle 50+ collega zei toen ik zoon de fles gaf op het werk: oh flesvoeding, wil jij niet het beste voor je kind?

Maar goed, andere collega verkondige graag dat ze 1 kind, geen kind vond dus je hebt ze ertussen die nogal eh brutaal en onbeschoft zijn hihi en die kun je overal tegenkomen.

Heb er niet zo'n last van, lijkt mij vooral vermoeiend leven voor hunzelf

Salentein vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Haha en die eerste opmerking: bijna tegelijk gepost:roflmao:

Deel Deze Pagina