Hoi hoi, Het is misschien een beetje raar, maar tegen de bevalling op zich zie ik niet op... maar wel tegen een eventuele keizersnede en de daar mee samengaande epidurale (ruggeprik). Ik heb een beetje een ... fobie voor naalden namelijk. Ik heb die fobie al voor een heel eind moeten overwinnen om de bloed testen die nodig waren voor de zwangerschap te ondergaan. Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf dat dit nu redelijk probleemloos gaat... maar een ruggeprik is me echt een station te ver. Ik denk dat ik zou flippen als ze zouden zeggen dat ik zo'n ding moest. Is een keizersnede altijd met een epidurale? Kan het ook anders? En als het echt moet... wie kan me vertellen hoe dat gaat? Of het echt erg is en zo...
Ik heb hem niet gevoeld... Ik vroeg of ze me een seintje wilde geven en toen zei hij dat hij al gezet was. En klopte: benen werden warm en zwaar... Als iemand hem goed zet, mag je het niet voelen. Keizersnede kan ook onder algehele narcose, maar dat raad ik niet aan, want dan krijg je je kindje niet te zien na de geboorte omdat je onder narcose bent.
Als je bang bent voor prikken en bloed, is een ruggenprik een stuk minder eng dan volledige narcose. Die ruggenprik viel me reuze mee, je ziet niet wat ze doen, maar hij zat er in voor ik er erg in had. Echt een speldenprikje ofzo leek het.
Nou ik wilde ook absoluut geen ruggeprik, maar kon op den duur niet anders. Bij mij had het een andere reden, ik dacht dat je echt helemaal geen gevoel meer in je benen zou hebben en ik als controlefreak vind dat dus niks. Maar ze waren gewoon verdoofd, maar kon ze nog wel bewegen. Maar wat ik dus wilde zeggen... fluitje van een cent hier dat inzetten. Ik heb er qua pijn helemaal niets van gevoeld. Ik voelde wel dat ze daar bezig waren zeg maar, maar geen pijn, geen naald gevoeld of wat dan ook. Dussss ik zou toch proberen je niet al te druk te maken vantevoren. Zoals jij het nu bedenkt zo gaat het toch niet verlopen. Misschien heb je wel helemaal geen ruggeprik nodig en floept je kind er na 2 uur weeën zo uit .
vond dit ook wel een heel interessante vraag want jah je hoort soms toch wel van epidurale maar dan hoor je toch ook dat het normaal zo'n pijn doet! Wel fijn om te horen dat het allemaal zeer goed meevalt...Maar dat hangt volgens mij ook wel van persoon tot persoon af
waar ik vooral aan dacht was de ervaring van mijn vriend. Die heeft ooit hersenvliesontsteking gehad en daarvoor moest via een punctie vocht uit het ruggenmerg worden afgenomen. Dat deed dus erg veel pijn hoorde ik... en ik dacht, zo'n prik zal wel het zelfde zijn.... maar dat valt dus mee? Echt?
Hier was ik voor de bevalling van Jayden ook helemaal panisch voor de ruggenprik... Maar geloof me, ik heb gesmeekt hoor De ruggenprik is me heel erg meegevallen! En heb al geroepen dat ik met deze bevalling niet zo lang wacht mocht ik het weer niet trekken
Ik ben als de dood voor naalden, maar werd ingeleid en uiteindelijk een ks gehad, en 2 keer een ruggeprik gehad zelfs. Ik voelde echt bijna niks en het deed zeker geen zeer hoor!
Hier ook eentje met een naaldenfobie! Ik kan ook maar beter niet kijken als ze bloedprikken want dan maak ik weer eens nader kennis met de vloer, of met de verpleegkundige als die me opvangt. Ik heb verder ook al eens een ruggenmerg punctie gehad toen ik een jaar of 7 was (denk ik), en met de geboorte van Kyra een ruggenprik. En geloof me die twee staan niet in verhouding! Ik was ook panisch voor een ruggenprik maar ik heb er niets van gevoeld. En dat terwijl ik van te voren riep dat ze dan zouden zien hoe hard een bevallende vrouw weg kan rennen.
Ik ben ook panisch voor naalden... heb tijdens m'n bevalling gehuild van angst toen het infuus gezet moest worden Maar die ruggenprik viel me reuze mee. Ja ik voelde dat hij gezet werd, maar het deed geen pijn (infuus wel!)
Hier nog zo'n controle freak maar oooooh wat was ik blij met de ruggenprik! Heerlijk... na 12 uur had ik nog maar 4 cm en ik was op.. met de ruggenprik (die helemaal niet gemeen was ofzo) had ik er in een uur 4 cm bij!
Door de heftige rugweeën heb ik de epidurale prik niet gevoeld. Toen ie eenmaal werkte... heerlijk Maak je geen zorgen, het komt goed.
Hier ook rugweeen en bijna niks van de ruggeprik gevoeld! Ze hadden alleen de bloeddrukmeter te strak gedaan en riep iedere keer mn hand word zwart haha was helemaal niet met die prik bezig
Hier nog een angsthaas voor de ruggeprik.. maar GELOOF me, mocht je er eentje nodig hebben tijdens de weeen smeek je erom!
Ik heb een KS gehad, en heb van de ruggeprik niks gevoeld!Terwijl ze er effe over gedaan hebben om 'm goed te zetten. De andere optie is volledige narcose, maar dat zou ik zelf niet doen. Misschien moet je dit ook bij je vk aankaarten, want de kans is redelijk dat je een infuus nodig hebt met weeënopwekkers of iets anders.(als je een KS zou moeten hebben krijg je ook een infuus) Dat infuus vond ik erger dan de ruggeprik! Het is wel fijn als ze het in het ZH weten en je een beetje kunnen begeleiden daarin denk ik. Veel succes met je bevalling!
Dat heb ik dus ook gehad.. een spoed ks. Ze hebben meerdere malen misgeprikt etc. maar heb er écht heel weinig van gevoeld! Als je mag kiezen tussen een ruggeprik en volledige narcose zou ik ook zeker voor een ruggeprik gaan, dan zie je wel meteen je kindje! Het is net wat ze hierboven ook al zeiden.. kaart het aan bij je vk! Veel kans dat wanneer je naar het ziekenhuis gaat je sowieso een infuus krijgt, hier heb ik ook meer van gevoeld als van de ruggeprik
Ik ben als de dood voor naalden... Ben met mn knie operaties (6)onder narcose gegaan met een mondkapje en toen ik "weg" was brachten ze me pas een infuus in... En euhh ik was met deze operaties 16-18 Toen ik werd ingeleid hebben ze me de 4e keer pas kunnen prikken... Ook heb ik gezegt nooooooooit een ruggeprik te nemen hoe pijnlijk de weeen ook waren... Nou ik heb gesmeekt om een ruggeprik... Ik krijg nog liever een ruggeprik dan weet ik hoeveel weeen bij elkaar ....
Door de weeen heen die veel pijnlijker waren voelde ik totaal niets van de ruggeprik die gezet werdt. Denk dat als je een ruggeprik krijgt als voorbereiding van een ok zonder weeen enz dat je veel gespannender zal zijn. Ik concentreerde mij meer op de weeen dan dat ze achter op mijn rug bezig waren, Het ging mij totaal langs mij heen en ook ik was er bang voor want ik wilde alleen maar een verdovende spuitje haha.
mijn weeen waren volgens de gyn zo heftig dat ze me een ruggeprik adviseerde na eindelijk hebben ingestemd moest ik nog 1,5 uur wachten op de anesthetist want die had een operatie. Toen ze er eindelijk was en ik continu dacht "dit is miss de laatste wee" kreeg ik te horen dat ze het 2x geprobeerd hebben maar dat ze steeds in mijn bloedvaten tercht komt en ze dus geen ruggeprik kan zetten. aan de ene kant baalde ik omdat ik het alsnog op eigen kracht moest doen maar aan de andere kant was ik zooooo blij dat ik geen keizersnede kreeg omdat ik dan waarschijnlijk onder algehele narcose zou moeten omdat een ruggeprik niet gezet kon worden ow ja en om je vraag te beantwoorden.... ze hebben het 2x geprobeerd en beide keren deed het geen pijn