Wij willen graag een tweede kindje, maar ons zoontje heeft nog geen waterpokken/kinderziektes gehad. Ik heb begrepen dat het schadelijk is voor een zwangere om in aanraking te komen met kindjes met waterpokken en 5e of 6e ziekte? Wie heeft hier ervaring mee of kan hier iets over vertellen? Misschien maak ik me wel zorgen om niets
Hoi, Ik heb zelf geen idee, maar het lijkt me wel een goede vraag om hier aan één van de verloskundigen voor te leggen. Zij weten in elk geval precies hoe het zit. Succes!
Ik was zo'n 14 weken zwanger toen we dachten dat onze dochter misschien de vijfde of zesde ziekte had en ik heb toen de huisarts gebeld. Zij vertelde me dat ik me er niet zo druk om hoefde te maken. Als je een klein hebt rondlopen kun je gewoon niet voorkomen dat ze ziek worden. En als zij ziek worden dan wil dat nog niet zeggen dat jij het ook krijgt. Je kunt onmogelijk niet voor haar zorgen zei ze...haha....daar had ze wel een punt vond ik. Dus heb ik het maar losgelaten. Zelf heb je al waterpokken gehad denk ik? Het kan natuurlijk nooit kwaad om het wel goed in de gaten te houden...
Als je het zelf hebt gehad, dan scheelt dat een hele hoop! De kans dat je dan echt besmet raakt is minimaal. En als het gebeurd, dan heel mild. Het is wel een mini risico tot 12 weken, maar niet zo groot dat ik zou gaan panieken. (maar mijn zusje besloot wel dat ze niet wilde komen met haar pokken-jochie toen ik 6 weken was. Haar keuze dus. Aangezien mijn zoontje eerder de waterpokken ook al had doorlopen zonder mij te besmetten)