Opnieuw zwanger, maar zoooo onzeker!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Luckymom, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ik moet even mijn ei kwijt. 2 mei miskraam gehad. Waarschijnlijk 16 mei was het weer raak. Eerste reactie was super blij.. maar nu ben ik ZO onzeker. Ik heb er bijna geen vertrouwen in dat het deze keer wel goed gaat. Ik heb vrijdag raar gevoel linksonder in mijn buik gehad, niet echt pijnscheuten, maar toch wat naars, meerdere malen op de dag. Daarna ook niet meer misselijk geweest. En nou maak ik me nog meer zorgen. Vandaag de verloskundige gebeld, ik kan maandag avond (juli), dat is in ieder geval 1 week eerder. Maar ik vind het niet echt leuk zo zwanger zijn. :x

2. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis in ieder geval toch van harte met je nieuwe ZW! :)
    Fijn dat je toch weer snel zwanger bent na je MK. Ook prettig dat jewat eerder een echo kan laten maken. Helaas kan je na een MK niet meer onbevangen zwanger zijn, maar als je straks een goede echo ziet kan het je misschien weer wat gerust stellen. Over steekies zou ik me niet al te ongerust maken die horen er vaak bij. T komt vast allemaag goed!

In ieder geval een dikke knuf om je alvast sterkte te wensen.

3. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Dank je wel voor de oppepper! Dat doet me goed. :)

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Ik kan mij je onzekerheid zeer goed voorstellen. Ik ben nog niet weer zwanger, maar ben min of meer al bang om zwanger te worden. Het is echt het allerliefste wat ik wil, maar ben ook zo bang dat het weer mis gaat en dat ik weer door alle ellende erna moet!
    Toch moeten we maar blijven hopen dat de volgende keer wel goed gaat!

5. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Dag Veraatje, ik weet t. Het klinkt ergens ook wel ondankbaar. Ben je weer zwanger na mk hoor je toch eigenlijk weer blij te zijn. Nou ik heb het echt geprobeerd, het lukt me niet zo goed. Het is ook nog zo kort geleden, en dus vers in het geheugen.
    Nog 1 week zenuwen en dan weet ik het. Ik laat het jullie horen hoor! Als het namelijk gezond is tot nu toe dan schreeuw ik het van de daken!

Jullie ook veel sterkte.

6. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    By the way: die foto van die kat is echt hilarisch!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mom2B ik heb een woord voor je: LOgisch!
    Meid het is toch harstikke logisch ddat je onzeker en bang bent! Zeker na jouw eerdere ervaring die maand.
    Probeer nuchter te blijven, je weet nu dat het ook mis kán gaan. Ga er niet van uit maar blijf realistisch het is mogelijk. Maar het is net zo goed mogelijk dat het deze keer goed gaat!
    Gewoon lekker rustig aan doen, niets risceren en afwachten tot je eerste echo.
    Het komt vast goed!
    Dikke knuf

8. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Grappig he?
    Het is inderdaad logisch dat je je zo voelt en ik ga heel hard voor je duimen dat je goede berichten te horen krijgt!
    Je moet ons zeker op de hoogte houden, hoor!

9. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Ik heb gister aan mijn man definitief verklaard dat ik denk dat ons babietje niet meer leeft. Ik ben daar echt van overtuigd, omdat sinds ik die rare steken heb gehad vorige week mijn zwangerschapsympomen hebben afgenomen. Niet meer misselijk. Mijn borsten zijn zelfs niet meer pijnlijk en hard, mijn buik voelt anders, ik voel me 'normaal'. Er is geen enkel teken meer van leven zeg maar. Ik kan dit zelf maar op 1 manier interpreteren. Zal vandaag de verloskundige bellen. Maar eerst mezelf nog even groot houden: k krijg koffie visite.

Als ook maar 1 van jullie dit herkent, maar dat daarna alles goed bleek te zijn dan wil ik het graag weten!

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lieverd, ik herken het maar al te goed. Ik heb in september een miskraam gehad terwijl we al een kloppend hartje hadden gezien bde echo die we met 8 weken hadden. 7 ronden daarna ben ik weer zwanger. Dat waren 7 hele lange en zware maanden emotioneel, maar ook lichamelijk. Ben nu weer bijna 16 weken en nog steeds onzeker (heb al 5 echo's gehad), terwijl ik met 15 weken de beeb nog heerlijk heb zien spartellen op de echo.... Zeker de eerste 12 weken dacht ik elke dag: nu is het mis.....ik leefde echt van echo naar echo (elke 2 weken mocht ik komen).

Wij hier op dit gedeelte van het forum hebben een miskraam gehad en weten hoe kostbaar het is om zwanger te zijn en dit te blijven......, logisch dat je dus mega onzeker bent. Zwanger zijn is voor ons nooit meer hetzelfde. Het zorgeloze onbevangen zwanger zijn is er van af. Je symptomen komen en gaan omdat het hcg pieken en dalen heeft en ook plateaus waarop je lichaam reageert. Sommige lichamen kunnen hcg ook beter aan dan andere. Dan heb je ook minder symptomen. Maak je dus niet te druk (ik zeg dit, maar weet hoe moeilijk het is om je niet druk te maken).
    Spreek je angsten uit. Als je gyn of VK je niet begrijpt dan moet je een ander zoeken. Juist nu is het belangrijk om heel veel vertrouwen bij hen te kunnen neerleggen.

11. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Dank je. Heb net jankend de verloskundige gebeld. Zij zegt dat ik als nog moet wachten op de echo van maandag. Eerder krijg je misschien ook niet het antwoord dat je wil. Zij zei ook dat de symptomen met pieken en dalen kunnen komen. Ze begreep me wel zei ze. Ze kon er verder niets over zeggen. Nou moet ik tot maandag op een houtje bijten dus. Ik denk dat ik de hele dag alle spanning er maar uit ga janken.
    Ik dacht dat ik gelijk in janken zou uitbarsten toen mijn vriendin vanmorgen kwam, maar zij was net ontslagen en stond zelf met rode ogen voor me. Wat kan het allemaal toch raar lopen.

Ok, nou ik heb een heeeeeeeeel klein beetje hoop gekregen dat het misschien toch is dat de symptomen gewoon even wat minder zijn.
    Ik vind het ergens wel jammer dat ik niet toch vandaag of morgen voor een echo mocht. Misschien zie je niet genoeg, maar misschien dus ook wel! Wat een gedoe. Ik hoop dat andere zwangerschappen anders verlopen. Bedankt voor jullie hart onder de riem.

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hoe ver ben je nu? Weet je precies wanneer je ei was? Het heeft namelijk inderdaad echt geen zin om te vroeg een echo te doen, daar word je gewoon nog onzekerder van.....

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Maar heb je uberhaupt bloedverlies gehad dan en krampen? Als je die niet gehad hebt hoef je je nog helemaal geen zorgen te maken joh!
    Niet iedere vrouw heeft continu symptomen.
    Ik begrijp dat je neit durft te vertrouwen op je lijf, is ook erg herkenbaar, maar maak je niet gek meid aankomende dagen, blijf nuchter!
    Sterkte meid, dikke knuf!

En persoonlijke noot, na 3 miskramen in 6 jaar tijd zit ik nu dus in mn 4e zwangerschap. MOrgenmiddag een echo en dan ben ik bijna 11 weken zwanger. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik me na morgen als ik eeng oede echo heb gehad me geen zorgen meer ga maken en dat ik dan echt ga genieten van deze zwangerschap.

14. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    :oops: Hmmm misschien maak ik me inderdaad veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te druk. Ik voel me al een stuk rustiger, ik dacht gewoon dat je op zijn minst iets moest voelen. Nee, geen bloed verlies, alleen vorige week 1 dag soort krampen. Mogelijk zit ik vandaag in mijn 8e week.
    Gek, vantevoren dacht ik als ik weer zwanger wordt dan ben ik gewoon blij zwanger, klaar. Nooit gedacht dat ik zo in de stress zou zitten, ben ik normaal gesproken geen type voor. De natuur kan rare dingen met je doen. Ok, even diep adem halen.. het komt vast goed. Ik ben echt blij met jullie reacties.

Lexie: dat klinkt goed. Ik zal voor je duimen. Laat je weten of het een goede echo was? Je hoeveelste echo is dit?

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hoi Mom,
    Morgen de 2e echo, dit wordt de termijnecho.
    De eerste echo was harstikke goed, een flink kloppend hartje en alles op schema, dus eik ga ik er vanuit dat dat morgen ook zo zal zijn. Maarja je wilt het even zeker weten he!
    Ik laat je morgen weten hoe of wat, beloofd!

Fijn overigens dat je al een stuk rustiger bent, ook goed voor je beebje he ;)
    Gewoon een dag per keer en voor je het weet zit je ook op 12 weken!

16. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hoi,

Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jij zit. Heb 2 dagen na jou een miskraam gehad en ben ook gelijk weer zwanger geraakt. Ik probeer me niet al te druk te maken over wat er wel of niet kan gaan komen en probeer er ook nog niet al teveel mee bezig te zijn. (wat niet altijd lukt hoor) Het is fijn dat je maandag al mag komen voor en echo ,maar zoals al eerder gezegd is hierboven geeft dit natuurlijk ook geen garanties. Ik ga zelf op 11 juli voor een eerste echo en tot die tijd probeer ik rustig af te wachten. Ben al heel dankbaar dat ik weer zo snel zwanger ben geraakt! Want er zijn ook genoeg meiden die er veel langer op moeten wachten.

Heb wel last van misselijkheid enz, maar dat was bijoorbeeld vandaag ook veel minder dan het gisteren was. Wacht maar af joh, voor je het weet hang je weer kokhalzend boven een emmer! Het komt vast wel goed! Heb vertrouwen!
    Probeer de komende dagen ook wat dingen te doen om je gedachten te verzetten, dan gaat de tijd veel sneller! Succes

Liefs Marber

17. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Pff toch fijn zo'n site, zonder jullie was ik nog bijna net zo bezorgd als vanmorgen. Het is aardig gezakt. Ok, dus het is waarschijnlijk normaal? Toch fijn om te weten. Ik had natuurlijk mijn man de stuipen op het lijf gejaagd.

Marber, dat is nou ook toevallig zeg. Hoe blijf jij zo kalm? Wist jij wel dat je de ene dag last hebt en de andere niet? Niemand heeft mij dat verteld, staat ook niet in mijn boekjes. Achteraf voel ik me behoorlijk naief. Maar ik was zo erg geschrokken. Dat het meer opluchtte te besluiten dat het beebje niet meer leeft dan met de stress door te gaan. Raar maar waar.

Ok lexie, ik denk aan je morgen!

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    HOi Mom,
    ik heb nog nooit zo'n mooie echo gezien! HEt kindje spartelde vrolijk in mn buik rond/. WE zijn zo opgelucht en blij!
    Foto staat in mn album

19. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Hey Lexie, super gefeliciteerd! Wat een mooie echo! Jou dag kan niet meer stuk!

Inmiddels ben ik de hele dag alweer behoorlijk kots misselijk, dus ik maak me geen zorgen meer als voorheen. Dit heeft voor en nadelen!
    Ik kom haast niet van de bank en echt prettig is het niet, maar ik ben blij dat ik weer gewoon last heb van zwanger-zijn.
    Nou moet ik maandag nog! Ik kan haast niet wachten. Ik vier eerst mijn verjaardag, maar ben er helemaal niet mee bezig ik denk alleen: maandag! En dan pas om 20.30u. Maar natuurlijk veeel beter dan een week later!

Groetjes!

Deel Deze Pagina