Weken kinderopvang en extra pauze?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cey, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Van kinderen hoef je geen 1.5 meter te houden. Dan ook niet werd mij verteld.
     
  2. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.970
    661
    113
    Ik weet het verder ook niet hoor, maar zoals het er nu naar uit ziet MOET ik stoppen met 28 weken. Ik werk wel bij een grote kinderopvang organisatie, misschien durven ze geen risico te nemen..
     
  3. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Wel gek dan.
    Ik werk ook bij een grote kinderopvang organisatie. Misschien kun je het nog een x aankaarten.
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.619
    21.116
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat zegt toch niet dat je dan van de groep af moet? Als het goed is, zijn er geen Covid-verdachte of bevestigde mensen aan het werk lijkt mij.
     
  5. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.970
    661
    113
    Dit heb ik ook gevonden:

    Ik ben zwanger en werk op een kinderdagverblijf, een basisschool of BSO, kan ik nog werken?
    Als het voor je werk niet lukt om 1,5 meter afstand van anderen te houden, dan moet je vanaf het derde trimester ander werk doen waarbij je de afstand wel kan houden. In het derde trimester komen de longen door de dikke buik wat meer in de verdrukking, waardoor goed doorademen lastiger wordt. Luchtweginfecties zoals COVID-19 zouden dan sneller complicaties kunnen geven. In overleg met de bedrijfsarts wordt dan vervangend werk gezocht. Dit geldt dus ook voor pedagogisch medewerkers en leraren.
     
  6. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Oke. Maar 1.5 meter moet lukken toch.
     
  7. Cey

    Cey Lid

    12 apr 2020
    10
    1
    3
    Vrouw
    Juist dat vandaar dat ik even heb gegoogld. Ik zie nergens staan dat je van de groep af moet wat de andere meiden zeggen. Ik zou daar niet mee akkoord gaan hoor.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Cey

    Cey Lid

    12 apr 2020
    10
    1
    3
    Vrouw
    Wij hebben een heleboel maatregelen waarmee we 1,5 meter afstand houden van volwassenen. Dus ik zie geen punt om van de groep af te gaan.
     
  9. TulpMama

    TulpMama Lid

    11 aug 2019
    51
    42
    18
    Vrouw
    Leiden
    hoi dames als het goed is krijgen jullie organisaties van de branchekinderopvang toegang tot nieuwe protocollen sinds 1 juli is het nieuwe protocol ingegaan en hierin staat dat vanaf 28 weken er ook 1,5 m afstand moet worden gehouden van kinderen.
    zie ook : https://www.kinderopvang.nl/nieuws/nieuwsbericht?newsitemid=4505829376

    zie laatste puntje in groene stuk:
    Personeelsleden/gastouders die zwanger zijn voeren vanaf het laatste trimester (vanaf week 28) alleen werkzaamheden uit waarbij het lukt om 1,5 meter afstand van anderen (zowel kinderen als volwassenen) te houden. De werknemer/gastouder gaat hierover in overleg met de bedrijfsarts/behandelaar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Bij mij hebben ze hier niks over gezegd. Zo lang dat niet is werk ik door
    Anders.kom ik maar aan mijn minimale uren.
     
  11. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.970
    661
    113
    Ja precies dit, ik dacht al.. Iedereen hier doet net of ik iets heel geks zeg. Het is niet duidelijk hoe lang dit nog moet toch? Het is zo vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Straks trekken ze het over een maand weer in..
     
  12. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik werk zelf niet in de kinderopvang maar in een ziekenhuis op de polikliniek. De richtlijnen voor het RIVM zijn hiervoor hetzelfde qua 28 weken regel. Mijn ziekenhuis en bedrijfsarts hebben zich hier wel streng aan gehouden maar ik ken vrouwen die door moesten werken van hun baas omdat het maar ‘een advies’ is. De organisatie schijnt dus zelf te bepalen wat hij doet op dat vlak.

    Moet wel zeggen dat ik een hele intensieve baan heb met heel veel patientencontact binnen de anderhalve meter. Gemiddeld zie ik 35 patiënten per dag en iedereen binnen de anderhalve meter zonder mondkapje. Ik was achteraf gezien heel blij dat ik met 28 weken van de werkvloer afging anders was ik er nu veel slechter aan toe geweest qua rug en bekkenpijn.
    Maar goed voor mij was er zat alternatief werk. Ik kan me voorstellen als je flexwerker bent dit een ander verhaal is.
     

Deel Deze Pagina