Achterlopen in ontwikkeling (motorisch)?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by imke, Mar 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Saar is nu ruim 9 mnd, ze kan nog niet rollen, nog niet zitten (of een poging tot zitten, lukt ook niet), pakt niet echt dingen vast om mee voor haar buikje te spelen. Voor het 9 mnd consult ben ik bij het CB geweest die ook een achterstand in in ieder geval de motorisch ontwikkeling zagen. Moet nu over 4 weken nogmaals terug komen.

Heeft iemand dit ook gehad met een kindje en hoe is het daarna gegaan?
    Maak me best zorgen..

2. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    He imke

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt!

Is het jou al vaker opgevallen dan? dat ze langzaam zou zijn? En heb je dan het idee dat ze ergens anders "compenseert" ? Soms komt het voor hoor dat kindjes echt langzaam zijn op het motorisch vlak. Niet iedereen is natuurlijk even vlug. Die van mij in ieder geval niet. Maar die deed met negen maanden wel van rug naar buik rollen en kon redelijk zitten (niet uit zichzelf hoor).

Brabbelt ze veel, of zegt ze al woordjes wellicht?

En een schrale troost misschien maar als het dan echt niet goed zit, is het maar beter dat ze er nu op tijd bij zijn.

3. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Hoi Imke,
    Sam is ook behoorlijk achter met haar grove moteriek. Dat wil zeggen ze kon pas zelf zitten toen ze 15 maanden was. En nu is ze 21 maanden en kan pas net kruipen. Nog niet goed staan en ze kan nog niet lopen. Sam is heeft te flexibele voetjes(hypermobiel) We zijn al even bezig met fysio, en ze krijgt nu aangepaste schoentjes. Dus ook hier is het niet zo vanzelfsprekend en gaat het allemaal niet vanzelf. Het kost veel tijd en energie. Maar gelukkig heeft ze het zelf niet in de gaten ze weet niet beter. Het is meer dat ik het soms moeilijk heb, dat veel jonger kindjes al zo leuk rond stappen. Ik hoop voor jullie het beste, maar ik heb het maar eerlijk op geschreven. Succes en hou me op de hoogte. Groetjes Cindy

Share This Page