wekenindicator Clearblue klopt niet???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door em3, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het (helaas) met Hilly eens, gebaseerd op eigen ervaring. Maar hoop voor je dat ik er helemaal naast zit!!! Succes!!

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sorry Amber, maar het is niet waar dat meten niks zegt. Ze weten heel goed wat in principe de grootte moet zijn bij een bepaalde zwangerschapsduur. Ook bij 6w of 7w of 8w. Natuurlijk kan de echoscopiste verkeerd meten. Maar dat kan ook bij 10w. ;) Ze weten inmiddels heel goed welke ontwikkeling een embryo behoort te volgen en welke afmetingen daarbij horen. Net zoals de hartslag van een embryo ook een indicator is voor hoe het gaat.

En de verdubbeling van hCG geeft geen 100% zekerheid, dat klopt. Maar die zekerheid geeft niks je. Ook een goede termijnecho niet. Sterker nog: ook na de 12w houd je een zeker risico op een miskraam of doodgeboorte, dus 100% zekerheid krijg je nooit.

HCG dat zich volgens de gewenste curve verdubbeld, een vruchtje met de grootte die past bij de termijn (ook als deze 6w/7w is), de juiste hartslag voor de termijn: dat zijn allemaal indicatoren voor een zich goed ontwikkelende zwangerschap.

100% zekerheid nee, maar nogmaals dat krijg je dus nergens door. En dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn, maar net zoals met een heleboel andere dingen zegt 'het gemiddelde' wel iets over je kansen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het gaat niet om de echotermijn, het gaat erom dat TS op 3 okt een posi-test had en dus in theorie verder zou moeten zijn dan de 5.5w die op de echo gemeten is.

4. Amber1994

Amber1994 Actief lid

1 okt 2014
    209
    0
    0

Hoi Hilly1980,

Klopt !! Ik zeg ook niet dat het meten niets zegt ;):) alleen dat het niet altijd even nauwkeurig is ( of gedaan wordt ) een mm kan in deze fase al een heel groot verschil zijn.....en wat is nou een mm.

Ik heb het zelf mee gemaakt, en al die dingen zijn echt moment opnames. Qua meting is het ook verschillend welke persoon dit doet en de ervaring. Op zelfde dag 1 meting gehad door VK en door Gyn en deze verschilde toch best voor de duur van de zwangerschap. Helaas werd dit ondanks alle mooie testen toch een miskraam.

Ik hoop voor TS dat de meting gewoon niet al te nauwkeurig is gedaan en dat ze toch ondanks alle verwachting in een mooie plakbeeb zal hebben.

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Helemaal mee eens. Is wss een meetfoutje. Je bent verder dan 5,5 week. Probeer lekker te genieten van je zwangerschap!

Toen ik net zwanger was kreeg ik ook bij de eerste echo te horen dat ik minder ver was en dat werd 2 weken later weer terug gecorrigeerd ;)

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Het hartje gaat kloppen bij 5+4,en met goede apparatuur is dit ook te zien op dat moment.Zelf ook bij 5+4,en echt niet langer zwanger hoor.Na 7 echo's geloof ik dat wel;)Het is inderdaad niet met alle apparatuur bij deze termijn zichtbaar.

7. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de oprechte reacties en voor degenen die mij moed inpraten. Ik kan niets anders dan afwachten dus dat doe ik dan maar. Hopelijk klopt de termijn over twee weken wel.

8. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ik zal voor je duimen.

9. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik duim voor je!!!

10. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik hoop dat het goed uitpakt voor je meid.

Ik heb zelf meerdere ervaringen. In mijn tweede zs kreeg ik met 6 wkn zs een echo, was geen kindje te zien en gyn zei rekening houden met mk. 2 weken later op de echo een kindje wat overeen kwam met 8 wkn zs! Alles goed gekomen met die zs.
    Mijn 5e zs: vroege echo, kindje bleek 1,5 week minder ver te zijn dan mijn eigen berekening. Toch goed gekomen.
    6e zs: echo met 8 wkn. Kindje was niet groter dan 5,5 wkn zs. Toch de moed erin gehouden. Echo 2 wkn later, kindje goed gegroeid, 8.5 wkn gemeten. 2 weken later, kindje had de grootte van 11 wkn moeten hebben, maar bleek met 9 wkn gestopt te zijn met groeien en leven.

Kortom: goed meten is best lastig bij die termijn, een mm maakt al veel verschil. Veel meer dan afwachten kun je niet, en hopen dat het goed komt.

11. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ik wil ook graag even aangeven dat de meting idd niet altijd goed is... bij mijzat er namelijk een verschil van 3 weken tussen en toch een gezonde dochter gekregen... ook al was die meetfout verder in de zwangerschap... zoals vaak door ziekenhuis en verloskundige wordt gezegt. het is slechts een meting en die kan er ook naast zitten.... heel veel succes in ieder geval gewenst

12. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Voor vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten en zich afvragen hoe het afgelopen is... Helaas is het hartje met 7w en 2dg gestopt. Vandaag heb ik een curretage gehad. Een verklaring voor de wekenindicator is er misschien wel want er wordt een mola zwangerschap vermoed. De uitslag krijg ik volgende week. Helaas kom ik hier pas laat achter nu.

13. Lopje80

Lopje80 Lid

13 nov 2014
    92
    0
    0
    Groningen
    Jeetjuh wat heftig zeg! Heel veel sterkte Em!!

14. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!!

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Vreselijk! Heel veel sterkte!

16. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Heel veel sterkte :(

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat vreselijk.
    Heel veel sterkte!

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Heel verdrietig TS. Sterkte!

19. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Wil jullie heel veel sterkte wensen, Knuffel!

20. Gember

Gember Niet meer actief

Jeetje wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte gewenst.

Deel Deze Pagina