Op 3 augustus begon het al te rommelen met diaree en misselijkheid. Op 4 augiustus in de avond begon het allemaal weer, voelde ook een soort van lichte weeën. In de nacht van 4 op 5 augustus werd ik wakker om 02:00 van kramp in mijn onderbuik, dit kwam regelmatig op, zo om de 20 a 30 minuten. Om 04:00 werden de weeën heftiger en kwamen al om de 10 a 12 minuten, ik heb toen mijn vriend wakker gemaakt. We hebben om 7:00 de verloskundige gebeld en die kwam om 08:00 uur, ze heeft gevoeld hoever ik was en er was iets van 2cm ontsluiging en ze heeft even doorgemasseerd dat het 3cm is geworden hahaha Van 08:30 tot 11:30 heb ik de weeën weggepuft en gezucht, ze werden steeds heftiger, ik heb de verloskundige gebeld met dat ik het bijna niet meer vol te houden was en het idee had dat ik soms moest persen (poepen) Zei kwam om iets over 12:00 binnen, heeft getoucheerd en het was ongeveer 5cm. Ik dacht echt dat ik al tegen de 7cm aanzat of zo, ik kon de weeën nog best opvangen. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken, voelde nog niks lopen, de baby zat met zijn hoofd erop, dus het vruchwater kon nog niet weg.. De verloskundige ging toen weg om 12:45 en nog geen half uur later kon ik haar alweer bellen, mijn weeën waren ineens niet meer te houden. De verloskundige heeft voor ons het ziekenhuis gebeld dat wij eraan kwamen. Om 13:45 kwamen wij aan bij het ziekenhuis, daar werd ik naar binnen gereden met een rolstoel en naar de verloskamer gebracht. Om 14:30 heeft de verloskundige mij weer getoucheerd en ik had nog maar 7cm ontsluiting, dus moest nog even volhouden zo. Om 15:15 kwam de verloskundige weer omdat ik er om vroeg, want ik hield het nu niet meer vol ik had het gevoel dat ik moest persen. Ik bleek ineens 10cm ontsluiting te hebben dus ik mocht gaan persen. Persen was heel goed te doen, ik kon vier keer persen in 1 wee en dat is normaal gesproken 2 keer in 1 wee. Ik was zooooo moe en ik leek wel stonend te zijn, soms viel ik in slaap of moest ik lachen, dat vond mijn vriend wel erg grappig! Ik heb ruim een uur liggen persen en de baby was nog niet heel veel verder gekomen. Om 16:30 werd de gynaecoloog erbij geroepen en die heeft het even aangekeken en zag dat het niet echt vlotte, dus de vacuumpomp werd ingezet!! Eerst werd er een verdoving gegeven en ik kreeg toen daarna gelijk een wee, dus de gyn heeft direct de vacuum ingebracht, maar de verdoving werkte niet. Dus ik scheeuwde het echt uit van de pijn, ik had echt nog nooit gedacht dat zoiets pijn kon doen Toen de vacuum op het hoofje zat werd er met iedere perswee aan de vacuum getrokken, om 17:15 heeft de gyn besloten dat dit niet werkte en er een sectio werd toegepast. Ik schoot direcht in paniek en begon als een gek te persen en te persen, maar ik mocht helaas niet meer verder persen Ik kreeg weeënremmers en werd klaargemaakt voor de operatiekamer. Ik kreeg een infuus ingebacht, maar ze konden niet goed mijn adere vinden, dus ik werd zo goed als lek geprikt en eindelijk toch nog wel gelukt. Werd met bed en al naar de operatiekamer gereden, daar kreeg ik nog een ruggeprik en ik voelde mijn benen op een gegeven moment niet meer (zeer vreemd haha) Voor mij kreeg ik een soort van afscherming gespannen, zodat ik en edwin niks konden zien, wel een eng idee. Om 18:20 werd onze zoon Sem geboren, er werd een klein klam en warm ventje tegen mijn gezicht aangelegd en weer weggehaald voor onderzoek Ik moest achter blijven en edwin ging mee met Sem, mij moesten ze nog even hecten. Dus kortom een hele andere bevalling wat ik in mijn gedachten had, maar die sectio is mij heel erg meegevallen. Vacuumpomp deed hele erge zeer, maar ik denk als de gyn even 10 minuten had gewacht dat de verdoving was ingewerkt en dat ik er bijna geen last van had gehad. Sem en ik zijn Dinsdag 8 augustus ontslagen uit het ziekenhuis, dus lekker thuis genieten van mijn kleine mannetje. Kan helaas niet veel doen vanwege de keizersnee en moest de eerste 2 dagen bedrust houden, was heeeeeeeeeeeel erg moe en slap, zeer labiel ook! Nu heb ik al even last van kraamtranen en soms gaat het nergens over en de tranen rollen over mijn wangen. Ben sinds 12 augustus weer een beetje mezelf ben weer aangekleed en heb me make up op hahaha Zo nu ga ik weer lekker genieten van mijn lekker zoon Sem en mijn vriend
Phoe, dat klinkt wel heftig hoor. Gelukkig gaat het goed met jullie. En tsja, die kraamtranen, ze schijnen erbij te horen. Nog een fijne kraamtijd toegewenst!!
Wat een verhaal joh... Inderdaad geen droombevalling, maar uiteindelijk gaat het toch om het resultaat he. Laat de kraamtranen maar lekker gaan hoor en geniet van je zoon Sem
Jeetje meid wat een bevalling Maar gelukkig is alles nu goed met jullie allebei... Geniet lekker van je mannetje!
Pfff dat is me een verhaal zeg! Wat een bevalling! Gelukkig gaat alles goed, geniet nu maar lekker!! Kus Toys