Extreem pijnlijke ribben

Discussion in 'Zwangerschap' started by Prinsessa, Sep 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik heb echt het gevoel dat de baby door m'n buik heen wil komen, alsof het allemaal te krap is, het doet echt behoorlijk pijn! Ze ligt al met haar hoofdje naar beneden (BIBI) en haar ruggetje lag aan de rechterkant, haar voetjes aan de linkerkant en links heb ik echt ontzettend veel pijn aan m'n ribben. Ik word 's nachts wakker van de pijn en kan me overdag eigenlijk geen houding geven, hoe ik ook zit of sta, ik voel continue gepor en gedruk, een heel erg beurs gevoel. Alleen op mijn zij liggen verlicht aardig maar ook dan begint het op een gegeven moment ongemakkelijk te worden. Ik weet sinds kort dat ik zwangerschapssuiker heb en dat ons meisje met 33 weken al aardig voorliep op groei (buikje 36/37 weken) misschien dat dit er iets mee te maken heeft? Ik kan me niet voorstellen dat ik nog +/- 5 weken verder moet zo :$

Iemand dit dit herkent? Ik ga het woensdag sowieso even aankaarten bij de gynaecoloog maar ben bang dat je er niet veel aan kan doen :(

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    mijn meisje ligt precies op schema en ik heb het ook. alleen niet tegen mijn ribben aan, maar wel steeds op de zelfde plek tegen mijn buikwand. daar steekt dan ook echt een voet uit.
    nu ben ik vrij klein van stuk en mijn bovenlijf kort en ook al is ze ingedaald en ligt ze heel diep in mijn bekken, haar billen liggen tegen mijn ribben aan.
    's nachts is het ook vervelend, want dan zakt ze naar 1 kant.

ik denk niet dat de gyn er iets aan kan doen helaas.
    sterkte!

3. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Ja herken het van mijn eerste zwangerschap. Helaas komt dat heel vaak voor en doen ze ercwaarchijnlijk niks mee.
    Sommige vrouwen breken wel eens een rib door dat keiharde getrap ertegen aan.
    Ik had ze echt gekeusd hoor, na 7 maanden was het nog heel pijnlijk. Heeft denk ik wel een jaar geduurd voordat het over was.
    Ik duwde trouwens mijn dochter wel eens terug toen ze nog in de buik zat. Hielp ook wel eens, want dan namvze voor heel even een andere houding aan..

4. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

Dec 6, 2012
    170
    0
    0
    Heel herkenbaar en zo vervelend. Vooral s avonds. Wat bij nog wel eens wil helpen is een kussen onder mijn rug. Dan staat dat gedeelte iets omhoog.

5. chanel20

chanel20 Lid

Dec 29, 2012
    39
    0
    0
    heey ik had dat ook heel erg gewoon aankaarten ik ben ingeleid met 37,5 weken omdat ik het niet meer trok en steeds benauwd had en aaangezien ze al voorloopt op groei laten ze je vast niet doorlopen tot 40 weken

Share This Page