Wel betalen maar niet krijgen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Ellen30, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij mijn dochtertje moest ik zelf de voeding halen en als ik de bon inleverde kreeg ik het geld.Echter vergat ik ruime tijd de bonnetjes totdat ze overging naar een ander voeding.

Bespreek dat met hun,want ik vind het idd een beetje raar.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, het kwam op mij in eerste instantie ook een beetje vreemd over (heb de eerste maanden alle voedingen zelf meegegeven; afgekolfde melk). Maar toen ik eens uitrekende wat het scheelde dacht ik: waar maak ik me druk over?

Het ene kdv geeft wel HA, het andere niet. Dat weet je meestal inderdaad wel van tevoren, maar dat betekent niet dat je een reële keuze hebt (met die wachtlijsten ben je allang blij dat je een plekje hebt).

3. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties.

En Merijn: ik opende dit topic puur om even te checken. Wie maakt zich hier nou druk? Bij het lezen van jouw bericht kwam de frustratie mij tegemoet die je had toen je dat bericht maakte. En mijn voeding kost 16 euro per pak dus dat scheelt nogal. En daar doet hij nog geen week mee (5 x 180cc).

Ik heb ook nog even geinformeerd bij kdv en de voedingen die het meest gegeven worden zijn standaard EN hypo-allergeen.

4. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik neem ook gewoon eigen voeding mee, hypo-allergeen. Vind dit geen probleem hoor.
    Ze geven standaard de "normale" voedingen en wanneer je hier van afwijkt moet je het zelf meenemen. Geen punt.

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Bij t lezen van het bericht van Merijn kreeg ik zelf frustratie, alleen om de manier waarop ze haar bericht heeft neergezet..Over t opwinden/druk maken en dat poeh poeh aan t einde....Voor de 1 kan t weinig geld zijn, maar voor de ander maybe toch een behoorlijk bedrag?? ;) Ik val niemand aan hoor, geef enkel mijn mening dus probeer geen discussie te starten ofzow :D

Zoals velen t aangeven probeer eens iets via de HA of je verzekering dat je iets op papier hebt waardoor je t maybe wel vergoed krijgt als je er echt mee zit ;)

Succes meid!

6. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Snoopy82: dat had ik dus ook met het bericht van Merijn, vandaar ook mijn reactie.

Mijn kdv is verder prima dus ik neem de voeding maar gewoon mee. Mijn zoontje moet eten toch! :D

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Goh het op KDV waar mijn zoontje heen gaat moet je ALLES zelf meenemen. Luiers en voeding terwijl het uur tarief ook 6,10 euro is, dat is gek, ik dacht dat dat overal zo was maar niet dus lees ik.....
    Toch maar eens vragen...

8. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Dat is apart. Wij betalen ook 6,10 euro per uur en we hoeven NIETS mee te nemen. Ze gebruiken daar pampers luiers en Eva krijgt van alles te eten, macaroni, tosti's, fruit en brood.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Het kdv waar onze dochter heen gaat betaal je 6 euro per uur. Flesvoeding of borstvoeding moet iedereen zelf meegeven, straks fruit, boterhammen ed zit wel bij de prijs inbegrepen. Luiers zitten er ook bij in. Zelfs reserve kleding hebben ze daar maar dat geef ik toch ook zelf mee, vind ik toch fijner als ze eigen kleding aan heeft.
    Vind het niet zo'n probleem, ze krijgt nu nog bv mee en als ze straks een keer fv zou krijgen dan geef ik dat ook gewoon mee.

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Was hier ook zo en wij betaalden zelfs 6.45 per uur. Vanaf 1 jan worden de luiers vergoed. Er zit enorm verschil tussen de vele kdv's heb ik gemerkt.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik denk dat ieder kind van het 1 of ander meer gebruik maakt als een ander kind. De tarieven zijn hier dus echt niet op te baseren. Ik vind het ook totaal niet onredelijk dat ze niet iedere voeding in huis hebben en ook dat het niet in de prijs word aangepast. Zo kan je wel bezig blijven. Het is waarschijnlijk ook maar voor even, toch? Dat je een gesprek aangaat over het wel of niet in huis halen van andere voeding kan ik me voorstellen maar als ik eerlijk ben vind ik het erg apart om een compensatie te vragen hiervoor. Dan mag hij bv dadelijk ook maar 1 boterham, 1 stuk fruit en 2 keer sap omdat dit de standaard is. Om maar even een voorbeeldje te noemen...

12. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het ook wel normaal dat ze alleen standaard voeding hebben. Als je kind afwijkende voeding nodig heeft kan je dat gewoon zelf meegeven. Anders is het veel te ingewikkeld voor zo'n kdv. Het ene kind drinkt ook meer dan het andere. Je kan dat echt niet allemaal per kind bij gaan houden. Op ons vorige kdv moest ik alle voeding meegeven, toen ik overging naar ons nieuw kdv deed ik dat ook. Ik was zeer verbaasd dat ze gewoon nutrilon in huis hadden voor alle kinderen, maar ja, alleen de standaard.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    bij ons gebruiken ze alleen kruidvat luiers, stel je voor dat ik pampers gebruik om bep redenen en dat ik dus ook pampers meegeef, dus de kruidvatluiers van daar niet gebruik. dan wil ik ook mn geld terug...
    zo kun je wel bezig blijven....

1e half jaar hadden we kruidvat voeding, wat ik dus mee moest geven. daarna zijn we overgestapt op nutrilon wat ze op kdv hadden. heb hier trouwens geen moment bij stilgestaan om geld terug te vragen.

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier ook een all-in prijs bij het kdv, ze hebben standaard luiers van pampers en huggies, voeding van friso en nutrilon en fruithapjes vers gemaakt.
    Als je andere voeding wilt (ook al is dat standaard nr 1 voeding van het kruidvat oid) dan mag je dat kopen/meenemen/bonnetje inleveren en dan vergoeden ze dat. Ik doe dat niet omdat ik maar 1 dag in de week kom dus dan geef ik het zelf mee samen met zijn nutriton die ze ook niet hebben. Maar als je 3 dagen in de week gaat kan je het aanschaffen en vergoed krijgen dus. Prima geregeld en jammer dat andere kdv's daar moeilijker over doen!

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Meiden,

ik ben zelf een spw-3er en heb op een aantal kdv's gewerktt. MIjn ervaring is: voor het bedrag dat je betaald hoor je zelf niets mee te nemen en word dit aangeboden door t kdv! Als luiers gebruiken ze pampers, alle voedingen van nutrilin, nutriton voor de kindjes die dit nodig hebben in hun voeding, zelfs dus friso allergene voeding. Alles om de voeding dikker te maken, fruit, koek, liga, drinken (sap/melk) en brood en beleg..

Wat vaak wel word gevraagd van thuis mee te nemen is als je kindje soja producten gebruikt en echt voor vele dingen allergisch is om dan eventueel koekjes/snoepjes/brood van thuis mee te nemen.

Tuurlijk kunnen niet alle kdv's rekening houden met iedereen en bij iedereen een ander uur tarief hanteren vanwege de voedingen, maar er valt altijd wat te regelen naar mijn weten wat ik heb ervaren tijdens mijn werk ;)

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Bij ons gaat dit 50/50. Ene pak voeding koop je zelf, volgende het KDV

17. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Fijn om te horen. Een ander uurtarief hanteren is ook niet handig, maar er zijn dus zeker wel kdv's die meerdere voedingen in huis hebben. Verder krijg ik ook alles, fruit, groente, pampers, alleen de voeding dus niet, ivm hypo-allergeen. Ik neem het nu gewoon mee, maar was gewoon benieuwd hoe dit bij andere geregeld is.

18. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    EUR 6,10 is het minimum uurtarief wat kdv moeten vragen. Bij ons moeten we de voeding en pampers meenemen. Ook bronwater, onze dochter kan niet tegen het harde water. Fruithapjes en brood krijgen ze straks wel, mits je vers fruit wil geven.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik kreeg twee weken terug een brief van het kinderdagverblijf waar ons zoontje straks naar toegaat.

Het uurtarief gaat omhoog en je moet zelf de voedingen mee gaan geven. Eerder was het zo dat de voeding bij het uurtarief inbegrepen zat. Dus het wordt zo wel een stukje duurder.

Tja, ik kan er weinig aan doen vrees ik. Ja, ik mocht kosteloos naar een andere opvang uitwijken. Maar ik ben nu 31 weken zwanger geweest en heb geen zin om nog naar een andere opvang te gaan zoeken. Maar echt netjes vind ik het niet.
    Uurtarief omhoog gooien en de voedingen niet meer inbegrepen.

Deel Deze Pagina