Collega zwanger... vind het erg moeilijk...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lieselot, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ik hoorde vandaag dat een collega van mijn zwanger is en ik zie er zo vreselijk tegenop om haar zwangerschap helemaal mee te maken...
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super voor haar hoor, maar we zitten met allemaal vrouwen op de afdeling en dan zijn de "gezellige" zwangerschapspraatjes natuurlijk orde van de dag... En dan werk ik ook nog 36 uur met haar...
    Ik voel me nu zo verdrietig (zit op het werk).
    We zijn net weer begonnen met de voorbereidingen van onze icsi en ik was zo blij, maar ik weet nu dat ik het de komende tijd op mijn werk moeilijk ga krijgen :cry:

Sorry voor mijn egoberichtje, maar jullie zijn de enige die me echt begrijpen....

Liefs Alice

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    jeetje meid,
    kan me je gevoel heel goed voorstellen.
    moet je bekennen dat dat ook mijn grootste angst is. dikke knuffel.
    x lisa.

3. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Lisa, dank je wel...

Ik wil nu alleen nog maar onder de dekens wegkruipen en slapen, voel me zo leeg...
    Maar ik zit op mijn werk...

4. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Maar dat is ook gewoon niet leuk. Ik weet nog dat ik terug kwam van een fijne vakantie, we konden weer met KID beginnen en ik had er echt zin in, en toen zag ik ineens dat één van de artsen met wie ik moest samenwerken in verwachting was. Dat was zo'n domper.

En het was ook niet omdat ik het haar niet gunde, maar het confronteerde me gewoon iedere keer weer met datgene waar ik al jaren naar verlangde en wat maar niet wilde lukken.

De arts in kwestie was gelukkig maar tijdelijk op mijn afdeling. Ik kan me voorstellen dat het nog veel vervelender is wanneer je echt 36 uur met iemand samen moet werken. Bij eerdere zwangerschappen op mijn werkvloer liep ik ook wel eens weg uit kantoor als de zwangerschapspraatjes me teveel werden, maar ik weet niet of je die mogelijkheid hebt.

De harde realiteit is dat je er niet onderuit komt: Mensen raken nu eenmaal in verwachting, en je kunt onmogelijk een omgeving creëren waarin je daar nooit meer mee geconfronteerd wordt. Ik hoop dat je een manier vindt om het voor jezelf werkbaar te houden. Sterkte!

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik kan het me best voorstellen. wij zijn al sinds 2006 bezig.
    en ondertussen hebben 2 vrienden van ons, een kennis een kindje gekregen. en zijn er nu 2 collega's zwanger. en daar komt bij, de meeste collega's hebben al kindjes.
    dat is erg pijnlijk, zeker omdat ze het toch vaak erover hebben.

heel sterkte!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik begrijp je helemaal! Dat gevoel heb ik ook. Al mijn collega's weten dat zwanger raken en blijven bij mij moeilijk gaat. Van de collega's die bezig zijn zwanger te worden heb ik gevraagd mij apart te vertellen wanneer ze zwanger zijn, zodat ik aan het idee kan wennen. Ooit heeft een collega het vertelt tijdens een vergadering en barstte ik in tranen uit. Wil dat niet nog eens meemaken. Ik gun het mijn collega's ook, maar vindt het moeilijk om te zien hoe zij gelukkig zijn en lekker dik worden terwijl ik dat wil.

7. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Belle,

Je hebt helemaal gelijk, ik kan er niks aan veranderen...
    Gelukkig weet iedereen op mijn werk dat we met icsi bezig zijn en dat het dus voor mij moeilijk is (inclusief de zwangere coll.), ze zullen er dan ook vast wel rekening mee houden.
    Ik kan ook best even van de werkvloer af om me af te zonderen maar, ik kan periodes hebben dat ik zo intens verdiretig ben dat het bij ons (nog) niet is gelukt dat ik dan geen zwangere om heen kan "verdragen".Mijn werk was de enige plek waar ik het hele verhaal een beetje kon vergeten en afleiding had maar, dat ik nu dus ook wel vergeten helaas :cry:

8. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Mari en dds,

Fijn dat julle me begrijpen, ik gun het mijn collega echte heel erg, maar ik zie er zo tegenop om 7 maanden met een zwangere te moeten werken...
    Ik word er dan mee geconfronteerd op momenten die ik niet zelf kan kiezen...

9. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Lieselot,

Ik begrijp je volkomen. Op mijn werk eigenlijk een soortgelijke situatie.

Vorig jaar werd er een collega aangenomen waarmee ik toevallig bij een eerdere werkgever ook samengewerkt heb, en die bleek dus ook zwanger te zijn.

Een maand voor haar werd er een collega aangenomen, een oud klasgenootje van de basisschool van me, die kwam na de zomervakantie met het nieuws dat ze zwanger was...

Beide dames werken op mijn afdeling (met z'n 3en zijn we één afdeling), en ja, ik heb er ook moeite mee. Soms probeer ik me af te zonderen en stug door te gaan met werken, maar het lukt niet altijd.

En inderdaad, het is niet dat je het ze niet gun, maar zij zijn gelukkig om iets waar je zelf al tijden naar verlangt, en wat maar niet wil lukken...

Heel veel sterkte!

10. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Lieselot,

ik heb het ook gehad. zelfs regelmatig.
    Eén keer was die zwangere collega tevens mijn beste vriendin.
    Zij hield enorm veel rekening met mij en praatte er nooit over als ik erbij was ( wel als we met z`n tweeën waren en ik erna vroeg)
    maar wat ik het ergste vond, was dat collega`s mij gingen vragen hoe het met haar ging. :rolleyes: :confused:
    Omdat we vriendinnen waren natuurlijk en ik dus blij MOEST zijn voor haar.
    Toen ze bevallen was duwde ze mijn de kraamcadeautjes in mij handen of ik ze even bij haar af wilde geven want ik zag haar toch vaak.
    En daarna natuurlijk de vragen hoe het met de kleine was.
    Dit alles was al reuze moeilijk voor mij, terwijl ik een hele lieve Begripvolle vriendin had die rekening met me hield, maar in jou geval lijkt het me ook zwaar.
    Maar idd wat Belle al zegt je komt er niet onderuit.

Ik leerde op een begeven moment hoe ik mezelf moest afschermen voor de dingen die me gevraagd werden of wat ik zag.
    Het is niet altijd goed, maar soms wel de enige manier om er mee om te gaan.
    Blijf gewoon eerlijk aangeven als je het op een dag echt niet trekt en verder is het gewoon 7 maanden uitzitten.

Ik wens je heel veel sterkte daarmee.

Liefs Hope

11. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Meiden, ik ben zo blij dat jullie het begrijpen... Dat voelt als een warme deken (en die had ik nou zo hard nodig ;) )
    Thanks, ik ga ook nog even met die coll. praten om aan te geven wat mijn gevoel is en of ze er een beetje rekening mee wil houden...

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hele dikke knuffel meid!
    Ik sluit me helemaal aan bij de rest.
    Wat mij vaak toch wel hielp, geloof het of niet, was een kleinigheidje kopen voor de zwangere!
    Dit omdat ik echt heel blij voor haar was...maar er verder niet te veel mee geconfronteerd wilde worden.
    Sterkte de komende tijd....
    Ik hoop dat je straks ook je verlof aan mag vragen meid!

13. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    He Elmo,

Ja dat hoop ik ook!

Ik was inderdaad van plan om iets voor haar te kopen, ik zat te denken aan een mooie kaart (ze heeft in de cyclus hiervoor een miskraam gehad en ik weet dat ze bang is dat het weer gebeurd) met een persoonlijke tekst...

14. In september vertelde collega nummer 1 dat ze 15 weken zwanger was.. nu is ze inmiddels met verlof.. ze wist dat wij niet zomaar kinderen konden krijgen.. ik heb haar toen gefeliciteerd maar niet echt van harte, omdat ik geen idee had dat ze bezig was met haar vriend. Ik moest ff aan het idee wennen, maar gunde het haar echt verder, heb ook een cadeautje gekocht en altijd aan haar gevraagd hoe het ging. Het was wel moeilijk voor me, maar ja ik ging altijd goed met haar om en dat wilde ik niet verpesten ook al is het een moeilijke situatie.
    In januari dit jaar vertelde collega nummer 2 dat ze 11 weken zwanger was.. Ik wist dat ze bezig was en verwachtte het ook wel een beetje, maar toch schrik je even. Ze had best wel ernstige endometriose en had eigenlijk in februari doorspuiten van de eileiders staan. Ik was echt wel heel blij voor haar. Natuurlijk was het moeilijk om tussen twee zwangeren te zitten (ik zit er letterlijk ook tussen..) maar ze wisten van mij dat ik het wel eens moeilijk kon vinden maar eigenlijk ging het wel. Ik had liever gezien dat ik gelijk met hun zwanger kon zijn! Dat ze het wisten scheelde echt wel voor mij.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieselot:
    Erg lief!
    Kan ze zeker waarderen!

16. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    He Lieselot,

Kan me het ook zeer goed voorstellen. Ik zelf werk bij een vrij groot bedrijf (200 werknemers), met veel jonge werknemers. Er zijn eigenlijk altijd wel een aantal zwangere vrouwen, maar momenteel is het wel heel erg...de ene dag kan ik er beter mee omgaan dat de andere dag,maar wanener iemand het nieuws verteld, dat doet me altijd het meeste pijn. Dan krampt mijn maag even in elkaar...en dat is niet omdat ik het de meiden niet gun.

En mijn zus is ook sinds kort zwanger. Voor haar vind ik het echt geweldig,maar zlefs toen zij het blije nieuws verteld deed het even pijn en heb heb ik 's avonds moeten huilen. We gingen afgelopen jaar elke keer gelijk op, dus dat was zelfs wel gezellig. Elke keer sms-en hoe het gaat enzo..Woensdag had ze haar 12 weken echo, en wat blijkt...het zijn er twee. Dat is wel even erg dubbel: wij willen het zo graag, en nu krijgt zij er zelfs 2!

Liefs,
    Loes

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier nog een die het zich zo goed kan voorstellen hoe moeilijk je het nu moet hebben.
    Een collega vertelde me dat ze 5 weken zwanger was,binnen 2 maanden.Slikken geblazen dus.
    Een paar dagen later ging het helaas mis.
    De ronde erop is het WEER niet gelukt,vertelde ze me.En als deze ronde nu ook WEER niet lukte zou ze de ronde erop niks doen.
    Want....ze wilde absoluut niet in december zijn uitgerekend,want dat komt zooooo lastig uit met de feestdagen.
    Zulke collega's kun je helaas ook hebben.
    Maar ik probeer er maar om te lachen en gelukkig werkt ze maar 2 dagen in de week.
    Maar moeilijk blijft het wel als mensen zo luchtig doen over iets waar wij al jaren naar verlangen.

18. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Hoi Loes en Zara 75,

Ja, het is altijd weer slikken als iemand verteld dat ze zwanger is, er gaat bij mij dan altijd een steek van jaloerzie door me heen, ook voel ik me daarna vaak boos, allemaal gevoelens die ik liever niet voel...
    Maar ik geloof dat ik niet de enige ben als ik jullie zo lees...

Thanks meiden, jullie steun doet me goed! :D

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dit lijkt me echt vreselijk moeilijk Loes! Tuurlijk gun je het je zus maar zelfs twee! Dat is gewoon dubbel zwaar denk ik voor jou.

Op mijn werk zie ik ook heel veel verlofaanvragen en geboortekaartjes en hoe dan ook, iedere keer is het weer slikken. Rondom die MK'en had ik het zwaar maar daar omheen eigenlijk nooit heel erg. Nu ik weet dat mijn vriend Translocatie heeft, is iedere zwanger buik zooooo pijnlijk en confronterend.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Meid dat is ook gewoon enorm rottig.
    Ik werk met alleen maar mannen op 1 kantoor dus ik dacht dat het me bespaart zou blijven. Maar een van de mannen kwam trots vertellen dat zijn vriendin zwanger is en had ook echo foto's enzo en zelfs dat vind ik al heel erg moeilijk.
    Alleen al naar hem kijken kan ik niet meer zonder eraan te denken.

Dus jouw situatie lijkt me nog moeilijker.
    Wel heel lief dat je een kaart voor haar wilt kopen.

Sterkte meis!

Deel Deze Pagina