Vorige maand was ik ook overtuigd dat er wat was gebeurd. Had ook last van allerlei 'bekende' kwaaltjes (misselijk, buikpijn, krampen etc). Uiteindelijk werd ik op mijn NOD gewoon ongesteld. Als ik erop terugkijk ben ik nog steeds overtuigd dat mijn vent had raakgeschoten. Ik heb normaal nooit krampen voordat ik werkelijk ongesteld ben. Mijn ongesteldheid was heel veel heviger met veel meer stolsels. Ik ben nooit aan de pil geweest dus het beroemde ontpillen waar veel van dit soort klachten op gegooid worden was het absoluut niet. Dus ik denk dat het best mogelijk is dat je al vanalles voelt maar dat de innesteling desondanks niet goed gaat. Maar ik las op internet ook dat de helft van de keren dat er wel een bevruchting plaats vindt het alsnog misgaat bij de innesteling. Vaak omdat het vruchtje zelf niet levensvatbaar is. Zwanger worden en zwanger blijven is bepaald niet gemakkelijk...
Maar als je al vanaf de bevruchting hcg aanmaakt he .. hoe kan het dan dat je met ivf enzo geen hcg aanmaakt? Geen positieve test hebt? Volgens mij is het echt pas vanaf de innesteling, want je lichaam krijgt pas wat door als het vruchtje innestelt. Als het los door de bm zweeft weet je lichaam niet dat je zwanger bent en maakt dus geen hcg aan. Maar goed, dat is mijn kijk erop.
Ik heb dit gehoord van mijn gynaecoloog, dus hoe t precies zit weet ik niet. Toen ik de spoedecho had bij de verloskundige zei zij dit ook dat je al veel eerder HCG aan maakt. Wel heb ik 5/7 dagen na mijn ei een positieve clear blue gehad in 2003.
Dat kan als je eitje al innestelt met 3 dagen en je snel hcg aanmaakt. Zie op FF ook veel dames die met dag 7 al posi testen.
Klopt, toen voelde ik de innesteling ook 2 dagen eerder. Dit keer had ik ook een vroege test. 11 juni eerste dag laatste ongie, 24 juni eisprong en 5 juli posi test en toch loop ik een week achter....hij zei daarom dat je al vanaf de bevruchting hcg aanmaakt.