wanneer klussen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door -, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi meiden

Als je man slecht zaad heeft, zie onder mijn banner, wat is dan de beste 'klus frequentie'?Rond je ei ieder dag lijkt mij niet, want dan heeft hij geen tijd om nieuw zaad aan te maken..Om de dag lijkt me ook te snel..Om de 2 dagen dan of is dat weer te weinig?
    Hebben jullie tips voor me, misschien dat jullie tips gekregen hebben van de gynaecoloog ofzo?

2. Niet meer actief

hoi meid
    ik zou dan rond de vruchtbare dagen doen
    en niet te veel van te voren
    en dan om de dag is goed lijkt mij....
    succes meid
    hoop dat het snel raak is ;)

3. Niet meer actief

dank je wel, ik hoop ook dat het raak mag zijn zonder medisch ingrijpen...Maar daar weet jij helaas alles van he?Ik duim dat het voor jou ook snel raak is..
    Erg lastig nu mijn vriend minder zaad heeft, je wilt toch het onderste uit de kan proberen te halen.Ik hoop dat bij een volgend onderzoek het zaad beter is.We doen er iig alles aan, zoals wijder ondergoed, veel vitamines...

4. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Carmen,

De gynaecoloog heeft tegen ons gezegd zo'n 3 á 4 dagen onthouding hebben voor een samenlevingstest. ( minimaal 2 dagen en maximaal 7 dagen). Tegen ons is gezegd dat elke dag of om de dag niet goed is, omdat mijn vriend ook slechter zaad heeft. Daarom zorgen we ook voor een paar dagen onthouding voor mijn vruchtbare periode. Na mijn eisprong kunnen we weer gewoon vaker klussen :)

Wij gokken deze maand op 5 dagen onthouding en klussen dan 1x in de vruchtbare periode op de meestvruchtbaarste dag. Voor ons gevoel is het zaad van mijn vriend dat op z'n best. (lekker spontaan he... haha)

Groetjes Roca

5. Niet meer actief

weet je wat lastig is?Ik weet niet precies wanneer die meest vruchtbare dag is, ik heb de afgelopen 3 mndn mijn ei op dag 13, 12 en nog eens 12 gehad.Vandaag zit ik op dag 11 en ik heb net een ovu.test gedaan, hartstikke licht streepje.Dus ik gok erop dat mijn eisprong op dag 13 of 14 valt.Dat is dus donderdag of vrijdag. Maar we hebben afgelopen vrijdag voor het laatst geklust, daarna kwam het er gewoon niet meer van.Als ik nu wacht tot donderdag zit er bijna een week tussen, lijkt me ook niet al te best...Maar als ik vandaag ga klussen en dan donderdag weer zit er te weinig tijd tussen...En wachten tot vrijdag kan niet, want mijn vriend komt op vrijdagavond altijd erg laat thuis...
    O, wat een gedoe zeg!Het spontane is er nu ook wel vanaf!

6. Niet meer actief

hoi meid
    misschien eens de digitale test van cb proberen
    die is veel makkelijker af te lezen
    je krijgt een rondje als ie negatief is en een :D als ie positief is
    die geeft 1a 2 dagen voor je eisprong positief aan en kun je optijd klussen en hoef je ook niet te veel van te voren
    succes meid

7. Niet meer actief

Ik heb wel van mijn dokter gehoord dat je dus vruchtbaar bent vlakvoor je eisprong en dat je daarnaast juist vruchtbaar zou zijn zo'n 1 a 2 dagen na je eisprong!2 dagen erna leek mij sterk, maar hij zweerde erop!

8. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Als je vandaag een lichte streep hebt, dan is waarschijnlijk morgen of overmorgen je vruchtbaarste dag. Ik zou dan morgen óf donderdag klussen. Er zitten dan 5 of 6 dagen tussen, dus dat is oke lijkt me. Vrijdag is denk ik te laat. Omdat het zaad slechter is, zou ik níet en vandaag én donderdag klussen.

Groetjes Roca

9. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0

10. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Sorry, berichtje van net 2x

Volgens mij ben je de dag voor de eisprong het vruchtbaarst. (ik merk dit zelf altijd aan de grote hoeveelheid cervix slijm die dag :oops: )

Groetjes Roca

11. Niet meer actief

dat klopt wel ja, meestal heb ik op de dag van eisprong geen vruchtbaar slijm meer, maar een beetje wittig.lekkere praatjes he, maar het is gelukkig allemaal heel erg normaal toch?

12. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Ja, is allemaal normaal. Ik denk gewoon dat de zaadjes het beste kunnen zwemmen bij veel cervix slijm, op de vruchtbaarste dag dus. Op de dag van de eisprong, en misschien paar dagen erna, ben je ook nog wel vruchtbaar. Maar voor mijn gevoel wel minder, omdat ik dan nog maar weinig cervix slijm heb.

Wij proberen dus te klussen op de vruchtbaarste dag, en daarna gewoon lekker hoe we zin hebben.

Veel succes!

Groetjes Roca

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik herken het probleem waar je het over hebt. Lastig is het, omdat je niet weet wat goed is. Ik zou als ik jou was gewoon klussen wanneer de ovutest positief is, en misschien de dagen erna ook nog een keertje (baat het niet..).
    Vorige keren heb ik te veel geklust. Toen deden we het iedere dag, vanaf het moment dat ik cervixslijm had. Ik dacht toen dat mijn ovutest niet meer positief zou worden, maar uiteindelijk gebeurde dat toch, 3 dagen later dan normaal. Uiteindelijk dus 6 dagen achter elkaar geklust (op commando), dus echt spontaan was het niet meer. Volgens mij kan je beter voor de kwaliteit van de kluspartij gaan, dan voor de kwantiteit ;) .
    Dat ben ik deze maand ook van plan....... :) :oops:

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi carmen ik zat eigenlijk met precies de zelfde vragen. Ik weet ook niet precies wanneer ik het vruchtbaarst ben en nu heb ik clomid geslikt en is het allemaal afwachten.

Ik ga om de dag vrijen en gok erop dat ik rond de 15 a 17 dag mijn eisprong heb maar het blijft een gok.

15. Niet meer actief

hoi
    Ik zit met het probleem dat mijn vriend minder zaad heeft, dus om de dag klussen is eigenlijk geen optie voor ons...

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    die van mij heeft ook minder goed zaad. Hoeveel zaadcellen heeft jou man? de mijne 14 miljoen

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend heeft ook zwak zaad. De ene gyn vertelde ons iedere dag klussen, omdat het zaad van mijn vriend minder dan 48 uur leeft. De andere zei om de dag klussen in je vruchtbare dagen. Deze gyn zei ook dat we geen ovutesten hoefden te gebruiken, omdat het daardoor klussen op afspraak wordt. Ikzelf heb ervoor gekozen om toch ovutesten te gebruiken. Dan hoeven we maar 1 of 2 keer op "commando" te klussen en kan ik er minder gespannen mee omgaan.

18. Niet meer actief

hoi
    geen idee wat de hoeveelheid is, is ons niet verteld.Alleen dat er maar 5% goed bewoog, 59% was matig , 36%bewoog helemaal niet (en 6% van wat niet bewoog was dood)..
    Ik wacht gewoon op een posi ovu.test en dan ga ik er maar voor,maar erg spontaan is het nu niet meer.Maar de vorige maanden klusten we ook een paar dagen achter elkaar in onze vruchtbare periode en dat is dus funest als de zaadkwaliteit minder is....

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat je het dan goed doet. En dan is het maar afwachten......
    Ik ken het gevoel.

20. Niet meer actief

Het is al frustrerend genoeg als je te horen krijgt dat het nog wel mogelijk is om zwanger te raken op de natuurlijke manier, maar dat de kans dat het lukt wel erg klein is. Moet ik ook nog eens tot 1 maart wachten tot ze mij eens gaan nakijken...Daar zal ws ook weer maanden overheen gaan...Grote schrikbeeld is voor mij dat ze dan misschien alsnog besluiten dat we het nog maar een paar maanden zelf moeten proberen..Zucht, word er een beetje moedeloos van.Voorheen had ik iedere maand goede hoop dat het raak zou zijn, maar nu klussen we wel, maar ik verwacht niet dat het raak zal zijn... :cry:

Deel Deze Pagina