thuis blijven omdat de baby niet uit de fles kan drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door pennelope, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pennelope

pennelope Lid

4 nov 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met het volgende probleem. Ik ben sinds deze week weer aan het werk, maar mijn baby van 13 weken kan niet uit de fles drinken. Ik heb nu twee dagen buiten de deur gewerkt en de baby is opgevangen door oma en door zijn vader. Beide dagen is het drinken echter rampzalig gegaan. Hij kan gewoon (nog) niet goed uit de fles drinken.
    Nu ga ik het met mijn werkgever zo proberen te regelen dat ik zoveel mogelijk thuis blijf werken (zodat ik de baby aan de borst kan voeden) en dat ik alleen voor afspraken op kantoor kom. Hierin is mijn werkgever sowieso altijd flexibel, dus ik zie hierin goede mogelijkheden.
    Maar ik vraag me af wat hierin nu mijn rechten zijn. Ik wil graag weer werken en ik vind het ook echt niet erg om tussen huis en kantoor heen en weer te reizen om zo mijn baby zoveel mogelijk zelf te kunnen voeden en zodat hij niet meer dan 1 keer per dag aan de fles hoeft (maar dus wel blijft oefenen). Maar ik ben bang dat een werkdag van 8 uur mij hierdoor niet gaat lukken. Moet ik nu vakantie uren opnemen, kan ik me gedeeltelijk ziek melden? Ik wil graag weten wat hierin mijn rechten en plichten zijn? Nogmaals ik wil graag werken, maar kan natuurlijk ook mijn baby niet aan z'n lot overlaten door de hele dag de deur uit te zijn.
    Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Deel Deze Pagina