punctie Radboud nijmegen helppp!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door main, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Wie kan mij vertellen hoe zeverdoven bij een punctie in nijmegen? Ik hoor zo'n horror verhalen dat ik er niet goed van wordt. Kun je niet gewoon effe onder zijl? Erg hoor maar ik heb drie jaar geleden zo'n rot ervaring gehad met de baarmoederfoto (streekziekenhuis) dat ik helemaal out ging van de pijn, dit kwam nooit voor maar ze bleven ook maar porren en ik zei dat ze ergens tegenaan aan het duwen waren, dus dan weet je het wel. Ik moest daarna 1,5 uur blijven liggen. Nu begrijp ik dat een punctie ook verschrikkelijk is? Ja dat krijg je dan spuiten infuus noem maar op kan ik goed hebben onderzoeken geen probleem ,ja tot die foto! Is er iemand die me advies kan geven?
    Alvast badankt!
    :)

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik kan je niet vertellen hoe het gaat in Nijmegen. Ik zelf woon in Brabant zuid oost en laat de puncties doen in Eindhoven. Ik krijg daar een roesje en vervolgens starten ze met de punctie. Ik heb deze punctie nog maar 1 keer gehad en krijg hem nu a.s. donderdag weer. Het kan elke keer anders zijn zeggen ze. Ik vond het toen erg meevallen. Ik heb geen pijn gehad, voelde zelfs geen prikje helemaal niks. Ik was zo suf van dat roesje. Ze zeggen dat je het roesje kan vergelijken met drie glzaen wijn in 10 minuten. Dat viel bij mij in als een bom. Dat prikken heb ik nauwelijks gemerkt. Maar voor iedereen is het anders en het kan ook elke keer anders zijn. Dus ik hoop dat ik a.s donderdag hetzelfde mag ervaren als de vorige keer.
    Ik heb ook een HSG (baarmoederfoto) laten maken. Nou ik ging toen door de grond van de pijn. Heb toen liggen huilen op de tafel, vreselijk vond ik het.
    Ik hoop dat het bij jou ook allemaal mee mag vallen. Ik zie dat je uit Noord Limburg komt, vlakbij mij dus. Waarom ga je dan helemaal naar Nijmegen toe?
    Veel succes meid!

Liefs Nikkie

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meid, echt... ik weet dat ik je er niet heel veel mee zal helpen, maar toch moet je je niet al te druk maken hoor. Het is natuurlijk niet mijn favoriete hobby, maar het is ook zeker niet zo erg als ze mij voorgeschoteld hadden.

In het Radboud krijg je slaappillen mee voor de avond voor de punctie en 's ochtends vroeg. Als je op de punctiekamer komt krijg je een infuusje aangelegd op je linkerarm waar ze eerste atropine inbrengen en daarna rapifen. Van dat laatste krijg je zo'n lekker warrig gevoel in je hoofd. Het is een klein roesje zeg maar.

Ik heb in beide gevallen bij de puncties geen pijn gehad. Zeker het aanprikken van de eitjes voelde ik niet echt. Alleen het prikken door de vaginawand is gewoon geen pretje. Na de punctie wordt je naar een speciale kamer gebracht. Daar blijf je rustig even liggen ontspannen met een kopje koffie, thee en water erbij. Na een tijdje komt er iemand van het laboratorium vertellen hoeveel eitjes er gevonden zijn en hoe het zaad eruit ziet. Tot slot komt de arts nog even. Als alles goed met je gaat mag je na 45 minuten ofzo alweer lekker naar huis.

Ik vond het wel een aanrader om mijn eigen muziek mee te nemen. Die kun je tijdens de punctie gewoon afgeven en dan heb je toch vaak een wat lekkerder gevoel. Maar goed... dat is heel persoonlijk. Ik heb altijd al veel met muziek, dus dat helpt mij persoonlijk wel.

Veel succes en, hoe moeilijk ook, ontspanning helpt vooral ook, dus probeer je niet te druk te maken.

Heel veel succes!
    Josien

4. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Dank je Josien en Nikkie voor jullie antwoorden!
    Ik woon precies tussen nijmegen en Eindhoven in dus maakt niet zoveel uit waar ik ga, ze hebben mij doorverwezen naar nijmegen. Ik moest daar ook altijd heen voor zaadbewerking iui, dus we zijn daar bekend zal ik maar zeggen. Maar wel fijn om te horen dat je in ieder geval een klein roesje krijgt want na die baarmoeder foto heb ik echt panische angst gekregen, ik ging ook echt door de grond, maar ja ik neem aan dat ze dit nu niet weer hoeven doen, no way!
    Ah Nikkie fijn dat jij weet hoe ze het in mijmegen doen dan weet ik een beetje hoe het daar gaat, ja ik ga dan ook zeker muziek meenemen. Maar nog maar niet op de feiten vooruit lopen want ik moet nog eerst op gesprek en dan zullen wel weer onderzoeken nodig zijn en dan weten we pas of het mogelijk is. Nou dan moet er in twee jaar wel veel veranderd zijn wil nu ineens niets meer goed zijn, eerst was er namelijk niets aan de hand, dus we zullen zien. Succes met de punctie donderdag en ik zou graag willen horen hoe het bij jullie beide gaat verlopen allemaal, heel veel succes en ik zal duimen voor jullie. Ik laat het ook direct weten hoe het verder gaat al jullie dat graag willen weten. liefs :D

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Helaas kan ik je niet echt opbeuren, was ook in het radboud, deed wel erg pijn maar de slaappillen zorgden wel dat ik erg relax was, die morfine is heerlijk maar desondaks vond ik het erg pijnlijk, heb gewoon steeds aan m'n ventje gedacht met een kleintje op z'n arm en ondertussen goed naar de arts geluisterd, ze zijn wel echt meg aaardig, dat scheelt heel veel als je je op je gemak voelt hoor!

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Kijk maar naar mijn banner...;) Hopelijk dat de kleine nu blijft zitten, maar de testen zijn hardstikke positief.

En inderdaad wat Linda zegt: ze zijn super aardig daar!

Groetjes,
    Josien

7. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Hoi Linda, ja zo zie je maar dat het bij iedereen anders is dus ik zal het toch zelf moeten ondervinden. Maar ja het is maar even zullen we maar zeggen ;) Goh jij hebt dus al een terugplaatsing gehad zie ik, super ik hoop voor je dat het zover is en dat je zwanger bent. Ja inderdaad je weet waar je het voor doet maar dan toch, da's niet fijn als je ligt te vergaan van de pijn. Maar goed dat bespreken ze neem ik aan toch van te voren? Dus dan moeten ze mij maar iets extra's geven,hahaha.

succes dan wordt het een spannende week volgende week voor jullie!
    Liefs :D

8. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    hahah ja Josien ik heb er helemaal niet op gelet, proficiat superrrr toch. Nou komt wel goed denk ik zo.
    Heel erg leuk om te zien dat er met ivf toch nog best veel zwanger worden.
    Dat geeft weer extra motivatie! :)

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ook hier een Radboud-collega :)

Ik vond beide puncties echt heel erg meevallen. Ik vond de HSG echt véél pijnlijker.

De eerste prik door je vaginawand is even prikkend, maar dat duurt echt maar zo kort dat het ook weer wegtrekt.

De eerste keer vond ik het ook zo ongelooflijk spannend. Was echt zenuwachtig en had er echt tegen op gezien. Maar ze zijn zo lief en rustig, daar word je zelf ook rustig van. Verder hielpen die slaappilletjes bij mij echt goed. Ik schrok even van de eerste prik, maar dat was het ook echt, ik schrok. Ik vond het echt goed te doen... Het duurt gelukkig ook niet zo heel lang en tussendoor wachten ze ook even met verder gaan als je aangeeft dat dat nodig is.

10. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Hey Angelbaby, oh fijn om te horen ik denk toch dat het bij iedereen anders is, ik had ook mega pijn bij HCG, niet normaal daarom ben ik nu ook bang voor de punctie, nou als dat niet net zo erg is dan kan ik dat een beetje loslaten. Dank je
    Succes met de 3e poging je start bijna zie ik spannend. Heel veel succes nogmaals

Deel Deze Pagina