Oh wat herken ik jou gevoel! Doe waar jij je het beste bij voelt. Het is tenslotte jullie dochter maar persoonlijk vind ik dat moeders mening wat dit betreft de doorslag geeft!
Nou wij hebben een uitstekende band met mijn schoonouders en ze wonen om de hoek. Toch hebben ze de eerste paar maanden niet op onze zoon gepast hoor. Dit gewoon omdat er geen oppas nodig is en wij nog ontzettend genoten van elke minuut met hem. Ze heeft dit nooit raar of erg gevonden. Daar heb je gewoon respect voor. Hun tijd werd daarna dubbel en dwars ingehaald hoor! en ze kwamen wel heel veel langs in de eerste paar maanden dus dat compenseerde het een beetje voor ze denk ik. Jammer dat jou schoonouders zo doordrammen, laat jullie lekker genieten van de kleine dreumes.
Maar ik snap je wel hoor, mijn moeder is nog een tikkeltje erger dan jou schoonmoeder haha. Heb ik ook geen contact meer mee hoor maar kan me je frustratie voorstellen. Sterkte en ik ben bang dat wat je ook doet, je toch niet tot zo iemand doorkomt. Je zal gewoon duidelijk moeten zijn in wat er wel en niet gebeurd met jullie kindje. Die 3 maanden verlof is voor de moeder om een band met het kind te krijgen dus de moeder bepaald ook of er opgepast word of niet. Je man zal hier hoogstwaarschijnlijk gewoon in mee gaan en het niet eens raar vinden. Wat je schoonmoeder zegt zal je dan werkelijk een worst moeten wezen. Ze wacht maar tot jullie er klaar voor zijn of je onverhoopt toch een keer opvang nodig hebt.
Wat herkenbaar, op de gezondheid van mijn schoonvader na dan. Ik wil ook niet dat mijn so oppassen. Ze is inmiddels dik 10 maanden en hebben nu ca 3 x opgepast en is niet goed bevallen. Ze laten haar huilen (1e x oppassen), lezen haar schriftje niet (2e x oppassen) en de laatste keer hadden ze ineens hun andere kleindochter om op te passen, terwijl er al weken vast stond dat onze dochter zou komen. Dat was de druppel en ze hebben het dus voor hun zelf verpest. Ze klagen nu steeds dat ze haar zo weinig zien en vragen wanneer ze weer een keer kunnen oppassen. Nou dat laatste gaat voorlopig dus ook niet gebeuren, pas als onze meid nog wat ouder is en minder afhankelijk en meer begrijpt. Hun andere kleindochter is daar nogal vaak (bijna wekelijks) en dat vergelijken ze dus met onze dochter, maar wij hebben een minder druk sociaal leven als mijn sz en zwager en hebben dus veeeel minder vaak oppas nodig. Ga niet een uitje verzinnen zodat zij kunnen oppassen. Grrr als ik dit typ wordt ik weer zo kwaad. Mede door de laatste x oppassen. Gewoon bij je standpunt blijven en je kan inderdaad een x wat doen samen met je sm, maar weet niet wat je band verder met haar is. Hier werkt dat iig ook niet.
Wrm koersen oppassen als jij gewoon thuis bent? wat een onzin dat zou ik dr ook zeker zeggen.. miss iver een ijdje als het goed voelt voor jou en jullie een avondje weg willen en oppas nodig hebben maar niet zomaar.. Brutaal en asoviaal dat zr dar gewoon zo zegt alsof het gaat gebeuren.. belaxhelij