Hallo, wij zijn ons druk aan het oriënteren op een goede babyfoon! maar wat is dat moeilijk!! elke keer denk ik dat ik hem heb en dan lees ik alleen maar slechte revieuws.. Welke hebben jullie??
Een hele simpele philips van tien jaar oud. Geen muziekjes,lampjes,camera's en andere flitsende dingen,maar ik kan het horen als mn zoon in beweging komt of moet huilen. Wat zijn je eisen? Bereik, moet het op je mobiel kunnen, budgt en dergelijke. ( heb de mijne gekregen)
Wij hebben een Alecto DBX-88 doet wat ie moet doen en kwam goed uit de test van de consumentenbond dit jaar. Achteraf hadden we een telefoon met babyfoon moeten kopen.
Wij hebben ook een alecto. Met camera! Aanrader!! Heel fijn om je beeb af en toe te observeren. En even een blik te werpen als er geluid of beweging is. Geeft rust.
Okee heb idd ook al naar de alecto zitten kijken, zowel de gewone als de videofoon kwamen goed uit de test! een videofoon zou wel fijn zijn.. ik zit me alleen te bedenken dat je hem dan natuurlijk wel weer zo moet kunnen plaatsen dat het bed goed zichtbaar is
Van Consumentenbond.nl: Je kunt dus in principe alleen zien of de baby niet ontvoert is. Daarbij komt dat de kwaliteit van die camera's echt heel slecht is doorgaans, zeker in het donker. Echt alleen een gimmick dus.
Wij hebben ook een alecto gekocht, geen video versie, wel met muziekjes en thermometer, lijkt me erg fijn! Mijn schoonzus gebruikt hem al heel lang en is ook erg tevreden, dus de keuze was voor ons best makkelijk!
Wij hebben ook de alecto dbx-88 eco zonder beeld. Ook hier hebben mijn broer en schoonzus deze en hij bevalt prima. Vind de temperatuursaanduiding erg fijn erop. Beeld wil ik bewust niet hebben....
Ik kan anders prima zien of die kleine ademhaalt. Nu onze kleine man over is naar zijn grote bedje vind ik het helemaal handig. Nu kan ik tenminste zien wat hij uitspookt... Wij hadden toen de smurf klein was een luvion grand elite. Helaas is die stuk gegaan en nu de luvion platinum... dat beeld is groter en minder scherp dus raad eerder de grand elite aan....
Wij hebben de Luvion grand elite besteld. Had er meerdere positieve ervaringen over gehoord, dus ben benieuwd!
Hier een alecto dbx 88. Bij ons op het kdv gebruiken ze ook meerdere sets van alecto. Echt een superding. Die van mij is 2e hands en werkt nog helemaal prima. Storingsvrij, helder geluid, muziekjes aan en uitzetten op afstand enz.
Wij hebben de Philips avent je hebt er verschillende soorten van.. Wij hebben de nieuwste daar zit ook een projector in
Wij hebben de Alecto DBX-89, tot nu toe prima, bij zelf-testen duidelijk geluid, teperatuur weergave, muziekje en lampje, niet super fel maar goed genoeg om hem in een donkere kamer terug te vinden.
wij hebben de dbx-88... ook na lang nadenken en overwegen en hier op het forum de vraag stellen welke babyfoon de meeste mensen hebben... (hebben hem alleen nog niet in gebruik...)
We zijn gegaan voor de Philips avent scd 560! even getest gisteravond en heel helder geluid dus we zijn blij
Wij hebben er een van Philips met camera. We hadden de ervaring van m'n zusjes en nicht van m'n man, zeker in een vreemde omgeving, dat ze bij iedere kik gingen kijken of alles wel goed was. Wij hadden er veel rust bij om dat op het scherm te kunnen zien. Ook met momenten waarop er harde muziek aanstaat (of vuurwerk met oud en nieuw) die ook in de babykamer te horen is, vinden wij het super om af en toe op het scherm te kunnen kijken of alles nog ok is. Ook wanneer hij maar bleef huilen (toen hij eenmaal kon staan), konden we aan z'n gezicht zien en aan z'n houding (lag hij nog, of stond hij) bekijken of we naar hem toe moesten of dat het beter was om hem nog even te laten gaan. Natuurlijk kan je dat ook (op den duur) aan de manier van huilen horen, maar vaak niet meteen al, terwijl een lichaamshouding dan wel al wat kan zeggen. Ik denk dat je moet kiezen waar je je prettig bij voelt. Vind je een camera onzin: doe je het toch niet? (Mijn man vond het ook niet nodig, maar die had pech want ik wilde het wel en is achteraf heel blij). Er zijn zoveel keuzes, ik denk dat het vooral belangrijk is of het bereik past bij je woning en of het niet te groot is, dat je ook signalen van buurkindjes opvangt. Iedere woning en buurt is wat dat betreft anders. Verder geloof ik niet dat er nog hele slechte producten op de markt worden gebracht (wellicht ben ik daar wat naïef in). Succes met je keuze!
Ik heb de Luvion babycam prestige touch. Wel een fijn ding moet ik zeggen. Je kan liedjes op zetten. Opnemen. En terug praten. Ook kan ik kijken hoe warm of koud het in de kamer is.
Wij hebben een simpele babyfoon van marktplaats gehaald. Een Avent voor 15. Bevalt prima, hij doet het goed. Niks bijzonders, alleen geluid. Voor de temperatuur ligt er een badthermometer op haar slaapkamer. Ik wilde absoluut geen beeld. En andere opties vonden we ook niet nodig