Dit is mijn cyclus sinds ik bijna een jaar geleden ben gestopt met de pil: 14 - 81 - 27 - 70 - 105 Ik mag 12 Mei eindelijk naar de Gyn (ik moest 6 weken wachten tot er eindelijk plek was). Ik zit vandaag op dag 39 en ik heb op dag 24 een raar drukkend gevoel gehad in mijn onderbuik en een keer of 4 flinke felle steken. Ik had gehoopt dat ik toen mijn eisprong had gehad en heb 2x getest de afgelopen week, maar die zijn negatief. Gister dus ook niet ongesteld geworden, maar nu vandaag heb ik lage rugpijn zomaar uit het niets en weer zo'n raar drukkend gevoel in mijn onderbuik/baarmoeder. Nu kan het zijn dat mijn menstruatie doorbreekt en ik tóch de eisprong heb gehad, of mijn eitje probeert nog een keer te springen. Ik hoop natuurlijk het eerste want dan is mijn cyclus met 39 dagen een stuk korter dan die laatste van 105 (al zegt dat ook niet zoveel want ik heb ook 1 gehad van 27 en die erna was weer 70). Maar normaal komt mijn menstruatie als verrassing en krijg ik daarna pas buikpijn. Verder gaan er vaak ook een paar dagen met hoofdpijn aan vooraf wat ik nu ook niet heb gehad. Dus ik ga uit van geen menstruatie, en dus lijkt het alsof mijn ei weer probeert te springen. Maar kan dat? En is dat een typisch iets van PCOS? PCOS is (nog?) niet vastgesteld bij mij, maar aangezien ik rond mijn middel (buik/heupen) zeer overgewicht gevoelig ben (ik moet heel erg mijn best doen om op gewicht te blijven en mag absoluut niet snacken/snoepen) en ik al meer dan 10 jaar acne heb en dit niet verminderd + die rare cyclus heb ik wel een vermoeden. Het is echt zeer frustrerend dat ik niet weet of ik mijn eisprong krijg, of misschien heb gehad. Ovulatietesten geven altijd lichte streepjes
Je ei kan niet zo lang groot blijven en later nog eens springen. Zo werkt t niet volgens mij. Meid ik denk dat je gewoon super alert bent op wat er in je lijf gebeurd. Logisch ook! Een andere mogelijkheid is dat je nu wel een eisprong krijgt, en 2 weken geleden vals alarm was. Ik hoop het tweede voor je. Bij de gyn zouden ze moeten kunnen zien of je een ovulatie hebt gehad. Succes!