Wie heeft er nog meer een laat eitje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klavertje44, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Zoals de titel al aangeeft heb ik het idee dat ik een laat ei heb (of misschien wel helemaal niet :rolleyes: )
    Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn in hetzelfde schuitje.

2. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik weet van mezelf dat ik soms helemaal geen ei (sprong) heb. En soms is mijn lut. fase heel erg kort. Dus heb ik mijn ei net als jij heel erg laat in de cyclus. Jij hebt het voordeel dat je cyclussen enigsinds een beetje regelmatig zijn. :rolleyes:

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Hoi Jessica,

Mag ik misschien zo brutaal zijn om te vragen naar welk ziekenhuis jij gaat voor de onderzoeken? Zie dat je in Nieuwegein woont...
    Heb vandaag ook een verwijzing gekregen en we twijfelen tussen het UMC en Antonius..

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Klavertje: afgelopen cyclus had ik m'n ei pas op dag 39, de cyclus ervoor op dag 25/26. Ik heb een redelijk korte lutheale fase van 11 en heb m'n ei dus nog nooit vóór dag 20 gehad. Wat vind jij laat?

5. Krisstel

Hey Tezz...ik heb hem deze cyclus ook op dag 39 en de vorige keer op dag 18...hier dus nog zo'n raar lichaam! Mijn luteale fase is 10 dagen... je had mijn zus kunnen zijn haha ;)
    Wat denk jij..nog ontpillen? Ik ben nu ruim 11 maanden gestopt met de pil.

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    he krisstel! Ik had je net al hetzelfde geschreven in het andere topic ('overtijd. wie nog meer')! Vond het ook al zo toevallig! :)

7. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    nou ik heb ook het idee dat het bij mij aan de late kant is..alleen heb ik nog nooit mijn ei kunnen ondekken ben nu 2 keer aan de slag geweest met ovulatie testen zonder resultaat...alleen heb ik bijna iedere maand zo'n 2/3 dgn pijnlijke borsten wat misschien kan betekenen dat dit mijn eisprong is ?!? ben onregelmatig dus tis zo lastig achter komen wanneer ik het precies heb..maar zoals nu deze maand, had ik die zere tepels op dag 27,28 en 29..ook best laat..

8. Krisstel

Maar ook erg irritant hé! Ik ben (zoals je waarschijnlijk ook hebt gelezen) vandaag bij de huisarts geweest. Het blijft met zulke cyclussen gewoon lastig om in te schatten wanneer je eisprong is...en mocht het niet raak zijn dan ben je bij een lange cyclus weer twee maanden verder.

9. Krisstel

Dit kan er wel mee te maken hebben..ik heb dit keer vanaf dag 38 zeer pijnlijke tepels en heb mijn eisprong op dag 39 gehad. Wanneer heb je je ovulatietesten gedaan? Ook rond die dagen?
    Je zou (maar dat moet je wel echt willen) een cyclus kunnen gaan temperaturen. Je temperatuur stijgt ongeveer 0,2/0,3 graden één a twee dagen na je eisprong.

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Krisstel: idd ja! Zeeeeer irritant! We hebben er een jaartje voor uitgetrokken (we hebben al twee kids en zouden graag het verschil tussen onze tweede en eventuelen derde niet meer dan 5 jaar zien), maar met die lange cycli zijn we nu al bijna een half jaar verder en ik begin pas aan ronde 5! En da's inclusief de allereerste ontpilronde. Hebben we nog mazzel dat onze lutheale fase tenminste kort is...als je die ook nog op 18 dagen hebt, wacht je helemaal lang! Ik ben dus ook al snel aan de ovutests begonnen (ronde 3 al), want anders vind ik m'n ei nooit!

11. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hey Tezz,
    is een lut. fase altijd maar 18 dagen of kan het ook langer zijn?
    Ik heb nl het vermoeden mijn ei gehad te hebben, 25 en 26 oktober heel veel vruchtbaar slijm gehad maar tot op heden nog geen enkele bleoding gehad....
    thanks
    dag

12. Krisstel

Je luteale fase kan verschillen van min. 10 tot max. 18 dagen. Bij mij is deze 10 dagen.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @dag: normaal gesproken is een lutheale fase tussen de 10 en 18 dagen. Daar zit je dus ongeveer nu aan. Je ei zou nog een dagje later daadwerkelijk gesprongen kunnen zijn natuurlijk, maar je gaat dus wel lekker...:)Succes!

14. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ja nou weetje, de andere maanden had ik dat veel eerder, dat vind ik zo raar dat ik het zo laat heb deze maand :(:

en die testen deed ik meestal wel eerder ja...

klopt thanks voor de tip..ik heb al wel een temperatuurmeter in huis gehaald maar ik wil er nog niet aan beginnen eerlijk gezegd, ik ben toen door die ovu testen zo in een dip geraakt, bang voor van alles en nog wat, dat ik het even van me af wil zetten...ik zit ook bijna niet meer hier op het forum puur omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn snapje? maar lief van je dat je mee denkt.. ;)

15. Krisstel

Haha gelukkig geven we dezelfde info Tezz! Spannend Dag..hopelijk blijf je 'overtijd' en test je deze week positief! :D

Dat schiet zo inderdaad niet op Tezz...en meer dan 5 jaar zou ik zelf ook niet willen, maar ja als het lichaam niet mee wil werken :(
    Veel succes..hopelijk ben je alsnog snel zwanger! :D

16. Krisstel

Mmm dus het is echt afwachten Petty. Snap dat je nog niet bent gaan temperaturen...ik moest wel aangezien mijn cyclussen zo verschillend zijn.
    Je ontkomt er niet aan om er dan echt iedere dag mee op te staan..merk dat ik nu ook al niet meer leuk vind (en dat na twee cyclussen)..helaas moet ik voorlopig doorgaan maar mocht ik zwanger raken dan is me dat het allemaal waard.
    Dit forum is voor mij een uitlaatklep omdat niemand in mijn omgeving weet dat we bezig zijn maar ook hierdoor ben je er misschien wel vaker mee bezig. Heb er ook over nagedacht om er even mee te stoppen. Succes met je keuze en hopelijk is het temperaturen niet nodig en ben je gewoon over 9 dagen zwanger ;)

17. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Dank je wel! vind het een lange cycles worden zo... maar ja zal moeten afwachten of de duivels komen...
    ik heb gisteren nog een zwangerschapstest gehad en alleen de teststreep knalde ervan af... verder helemaal wit....................
    wachten het gewoon rustig af!
    jullie ook succes allemaal he!

18. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    wowww wat een reacties hahaha.

Nou ik ben deze maand aan de ovutesten gegaan en zit nu op dag 16. Ik heb al de hele tijd het idee dat ik helemaal geen ei heb (heel irri) en ik krijg het steeds benauwder. Ja ik heb gelukkig nog een soort van regelmatige cyclus. Alhoewel het afgelopen zomer ook weleens bijna 40 dagen was. Ik denk dus dat ik een laat ei heb. Vandaag slijmverlies dus ik dacht echt vandaag wel positief te testen maar wederom negatief. Zit nu op dag 16.

Pffffff.

Ja en temperaturen. Ik kan dat niet, snap dat niet en dan ben ik weer zowiezo een maand verder. Dus daar wacht ik nog even mee denk ik zo.

19. Krisstel

Je kan ook nog te weinig hormonen aanmaken om ervoor te zorgen dat je ovu. testen positief aangeven. Opzich wil meer slijm wel zeggen dat je eisprong eraan komt.

Wanneer je er toch voor kiest om te temperaturen..het is niet zo moeilijk. Zorg dat je een digitale thermometer hebt (bij de Etos bijvoorbeeld voor ongeveer 5 euro) (deze heeft ook nog 2 cijfers achter de komma)
    Je kiest een vast tijdstip 's ochtends en je meet je temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip voordat je uit je bed stapt. Bij voorkeur rectaal.

Je zou er nu nog mee kunnen beginnen om te kijken of je in de tweede helft van je cyclus temperatuurverschillen ziet. Je zou ook kunnen wachten (want zoals ik al zei...je moet het wel echt willen) en nog een paar dagen door kunnen gaan met de ovu. testen. Veel succes, hopelijk vind je gauw je eisprong!

20. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Dank je Krisstel.

Vandaag wederom weer een negatieve test. Wel had ik vanmiddag slijm verlies (echt zo'n prop) en dat was licht bruin. Normaal is dit altijd wit. Weet niet wat dit is. Zal het mijn ei geweest zijn?

Nou ja. zolang de testen negatief zijn ga ik gewoon verder met om de dag klussen. Vriend wordt het al behoorlijk zat maar heb hem wel uitgelegt waarom dit moet. Hij wilt het liever spontaan maar zo lukt het gewoon niet..... :(

En hoe is het bij jullie?

Deel Deze Pagina