Wel een eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Wendy2007, Mar 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

Mar 29, 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Kan het voorkomen dat je geen eisprong hebt gehad maar wel gewoon ongesteld wordt?
    3 maart jl. ben ik ongi geworden. Die cyclus heb ik met ovulatietesten gewerkt. Ik heb 2 of 3 keer een lichte streep gehad meer niet. Misschien toch de testen op het verkeerde moment gedaan?
    Maar nu ben ik dus vandaag ongi geworden, een korte cyclus dus. Ik snap er geen bal meer van. Ik vraag me nu dus af of ik wel een eisprong heb gehad, want ik heb ook niets gevoeld deze keer.

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Het zou kunnen dat je op het verkeerde moment getest hebt / te weinig geconcentreerde urine had óf dat je idd geen eisprong hebt gehad.

Om er achter te komen of je een eisprong hebt zou je een maandje kunnen tempen. Elke ochtend rond hetzelfde tijdstip, voor je opstaat (liefst rectaal). Je temp gaat 0.3 of meer omhoog als je je eisprong hebt gehad, dan weet je het dus zeker...

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Volgens mij kun je wel eens geen eisprong hebben, maar dan ben je vaak later ongesteld. Misschien had je deze maand en vroeg ei? En de testen komen best wel nauw: niet met ochtendurine, niet te veel drinken van de voren, en een paar uurtjes van te voren niet plassen. Wellicht heb je je ei gemist? En tempen geeft ook iets meer duidelijkheid wellicht?

4. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

Mar 29, 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch maar temperaturen, eens kijken of ik dan meer duidelijkheid krijg wat mijn ei betreft.

5. Hoe kort was je cyclus dan?

6. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ik denk ook dat je wel een eisprong gehad hebt hoor. Als je geen eisprong hebt, is je cyclus ook vaak erg lang. En wat betreft die ovulatietesten: daarbij moet je wel onder de juiste omstandigheden testen. Dus 4 uur van tevoren niet te veel drinken, en niet naar de WC. Ook niet met ochtendurine testen, en het liefst elke dag rond dezelfde tijd. Hoe lang heb je die testen gebruikt? Misschien was je te vroeg of juist te laat met testen.

Maar ik begrijp dat je nu gaat temperaturen. Daarmee heb je inderdaad wel de zekerheid dat je je eisprong kunt vinden. Het nadeel is alleen dat je niet van tevoren weet wanneer hij eraan komt, en met ovulatietesten juist weer wel.

Succes!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb ook geen eisprong, iig niet altijd, maar wel normale cyclussen tegenwoordig. Maar met temperaturen zou je zeker moeten kunnen zien of je een eisprong gehad hebt.

Share This Page