Wel eens eerder dan 4 maanden bijvoeding gegeven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama-in-love, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn schoonzus zei pas dat hun kleine met 10 weken al wel eens banaan kreeg. Hij is inmiddels al een stuk ouder hoor maar zijn er meer meiden die eerder dan de 4 maanden al starten met bijvoeding?
    Wat was de reden en hoe ging dat?

(mag ook via PB) ;)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee lijkt me niet echt goed voor de darmpjes.

Wij hebben met heel veel moeite kunnen rekken tot vijf maanden en eigenlijk vond ik het nog te vroeg. Onze dochter had gewoon niet genoeg aan de max flesvoeding..

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nee absoluut niet...
    Darmpjes zijn dan nog niet voldoende gerijpt en dus nog niet klaar voor iets anders dan melk. Hier zijn we dan ook pas bij 6 maanden begonnen met bijvoeden, tot die tijd volledig borstvoeding!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Waarom die haast? Met 4 maanden is al heel vroeg...

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    10 weken?!

Nou sorry vind t belachelijk....

Hier actief begonnen met 5 maanden

10 weken.. Hoe verzin je t:(

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik zal wel kritiek geven , maar maakt me zo niet uit.

als ik kon herdoen deed ik het wel de reden???

wel schoonzus haar kindje shary is 4 maand jongen dan mijn dochter yinthe

ze liet shary eig al snel zo wat meedingen pikken van tafel, gevolg??? ze eet van 8 maand alles van tafel mee en eet redelijk veel en alles met smaak
    mijn dochter van 13 maand sukkel ik dus al heel haar korte leven met eten. krijg er amper iets in, wil amper stukjes, warm eten is nu terug gemixt ( moest van KA) gewoon omdat ze alles weigerde van stukjes en al een week bijna niets gegeten had. heb al 2 ziekenhuisopnmes achter de rug.
    als ik dan het verschil zie tussen yinthe en shary. wel shary en eten is een plezier yinthe en eten is een strijd en haat zelfs de maaltijden.
    dus als ik kon herdoen zou ik haar al sneller ermee laten spelen en likt ze er is aan mij best. ok als je dan merkt dat ze er niet zou tegen kunnen dat is iets anders he. maar shary kan tegen alles en ja vind dat veeeeeeeeeel leuker dan met mijn meid.
    ook is shary veel minder ziek en mijn constant ziek geweest ( denk soms wel door te weinig melk en voeding) bijgevolg mijn ook wat ' achter' is. vooral grove motoriek loopt ze achter. kom bv pas rollen op 10 maand enzo.

gr

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jente, dat komt echt niet allemaal door wanneer je eten aanbiedt hoor....

Vroeger waren de opvattingen gewoon anders. Ik kreeg ook met 10 weken al een hapje banaan/sinaasappel/liga! En ik leef ook nog steeds ;). Er komen telkens nieuwe inzichten in dit soort dingen.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Een baby van 4 maanden kan zelf nog geen eten naar de mond brengen. Rond 6 maanden wel en prima om je kindje dan met verschillende dingen spelenderwijs kennis laten maken.
    Maar zie niet in waarom je daarom voor 4 maanden bijvoeding zou geven.
    Daarnaast zijn kindjes niet gelijk. Niet qua gezondheid, ontwikkeling en waardering voor eten.

@TS, nee zou ook niet weten waarom. Ik geef geen eten voor mijn plezier maar probeer te kijken wat het beste is voor mijn kindje.
    In ons geval was dat starten met 6 maanden en t moet wel raar lopen als de 2e eerder gaat krijgen.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Denk persoonlijk niet dat dat er iets mee te maken heeft en daarom niet slim om al heel vroeg (dus vóór de 4 maanden) te gaan starten met bijvoeding.
    Wat de oorzaak is dat jouw kindje niet lekker wil eten ligt waarschijnlijk niet daaraan, want dan had ze haar melk ook wel goed gedronken toen ze zo klein was.

Hier zijn we pas met 6 maanden begonnen en wij hebben wel een kindje wat goed en lekker eet, dus dat maakt qua leeftijd echt niet uit wanneer je begint maar meer aan het kindje zelf en gedeeltelijk hoe je als ouders (en je omgeving) er mee om gaat.

Maar de keus kan iedereen zelf maken, en de een hecht meer waarde aan richtlijnen en adviezen als de ander.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier krijg je denk ik heftige discussies, dus bereid je voor.

Ik zie zelf niet in waarom je zo jong al zou willen bijvoeden, laat het kind lekker nog zuigeling zijn!!

En een kind is een goede eter, of een slechte eter. Mijn dochter eet sinds ze 14 maanden is ofzo geen hap groenten meer, ook geen rijst, pasta, aardappels. Alleen vlees en gebakken aardappels. Maar fruit en brood gaat er in als zoete koek. En ze is gewoon met 6 maanden begonnen zoals het advies is van de wereld gezondheids organisatie.

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Sorry Jente, maar wij zijn met bijvoeding begonnen met 6 maanden en mijn zoontje eet ook (bijna) alles en met veel smaak. Compleet met driftbuitjes als het op is :p Stukjes eten is ook geen probleem.
    Hij loopt voor op zijn motoriek, grove en fijne, en is tot nu toe geen dag ziek geweest. Vind het wel erg om te horen dat eten zo'n moeilijk punt is voor je dochtertje maar ik denk niet dat het zou hebben geholpen om eerder dan 4 maanden met bijvoeding te beginnen. Darmpjes zijn er gewoon niet klaar voor.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jente, ik sluit me aan bij de rest.
    Met mijn dochter begonnen met 5 maanden en 3 weken, na 2 weken weer gestopt omdat haar reflux in alle heftigheid weer terug kwam. Vervolgens met 7,5 á 8 maanden (!!) pas weer begonnen en nooit problemen mee gehad. Ze stond met 10 maande, en liep met 14 maanden los. Nooit ziek, en eet gewoon goed.

@ TS: Met mijn zoontje met 4 maanden en 1 week begonnen in de hoop dat hij wat meer verzadigd zou zijn (kreeg al de max aan flesvoeding en dan ook nog eens forte) in de hoop dat ik iets meer slaap als 4 á 5 uur per 24 uur zou krijgen (deze paar uur zijn nog geen eens aaneengesloten). Plannetje helaas mislukt, maar hij vond het wel erg lekker, dus rustig mee doorgegaan.

13. Onje

Onje Niet meer actief

Hier met 3 maanden begonnen met groente, 4 maanden met fruit.
    L.emmy weigerde vaak flessen en vaste voeding ging als een tierelier naar binnen.
    Ging allemaal goed nooit last van darmpjes allergie of wat dan ook.

Geef mijn mening he verder hoef ik geen discussie ;)

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ook niet ;)

Mijn vraag was wie er WEL voeding bijvoeding gaf voor de 4 maanden, waarom en hoe het ging.

Waarom dan iedereen zijn mening komt geven waarom ze het NIET doen is mij een raadsel ;)

Maakt niet uit, ik lees er overheen.

Ik doe inderdaad wat ik denk dat het beste is voor mijn kleine..

15. Onje

Onje Niet meer actief

En zo hoort het ;) !

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Was net bij mijn buurvrouw. Heeft 6 kinderen opgevoed. Inmiddels allemaal al lang volwassen.
    Zei gaf ook aan dat ze na 1.5 maand moest starten met liga en een gezeefde sinaasappel door de voeding.

Ik geef nog volledig bv hoor maar ben me een beetje aan het oriënteren op bijvoeding.

De kleine groeit goed maar toch heb ik het idee dat hij zich niet "verzadigd" voelt. Hij sabbelt continu op van alles en nog wat. (vuistje, mijn arm, speen).

Nouja...ik zal het nog eens aanzien, maar of ik het helemaal tot de 4 maanden uitzit kan ik niet beloven ;)

17. Onje

Onje Niet meer actief

Ja ik kreeg met anderhalve maand ook liga en sinaasappel, "vroeger" ging alles anders natuurlijk, ach ik leef nog steeds en zo velen met mij :D!

Doe wat goed voelt!
    Zo heb ik het gedaan en zo doe ik het steeds.
    Ik google veel en volg daarbij mijn eigen moeder instinct.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zuigbehoefte? lijkt me niet meer dan normaal op deze leeftijd. Mn dochter zuigt/zoekt/sabbelt de hele dag maar heeft buiten bv om geen honger.
    Speen of pink lijkt me geschikter op deze leeftijd en bijvoeding lost de zuigbehoefte niet op.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Wel eens van zuigbehoefte gehoord?:)

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het is niet alleen de zuigbehoefte.
    Hij oogt verder ook ontevreden en huilt bij tijd en wijle erg veel.
    Vandaag ook weer nauwelijks geslapen overdag.
    De osteopaat zegt dat hij niets meer kan betekenen, de kinderarts vind hem gezond maar ik denk nog altijd dat hij niet lekker in zijn vel zit.
    Het is een buikslaper. Als hij driftig is (en dat is tie vaak) dan zet hij zet voetjes tegen de grond en schuift zo een eind naar voren.
    Echt een sterke kerel al zei het cb en de kinderarts..

Hij wil voor mijn gevoel veel meer dan dat ie kan. Mijn gevoel zegt ook dat hij qua voeding meer verzadiging wil...

Moeilijkmoeilijk....

Deel Deze Pagina