Wel eens eerder dan 4 maanden bijvoeding gegeven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama-in-love, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ;)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoeveel voeding geef je dan?
    En doet ie wel lang genoeg over de fles?

Geen last van reflux ofzo misschien?

Ik zou toch echr niet gaan bijvoeden hoor, nergens voor nodig en helemaaaal niet goed voor de darmen

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik geef borst voeding...zo lang als hij wil. Dan is hij even tevreden maar van korte duur..
    Hij heeft ook een tijdje nexium gebruikt maar ook zonder effect.
    Hij heeft elke dag een flinke poepluier dus daar kan het ook niet aan liggen.

De kinderarts vond hem pittig voor zijn leeftijd en zei dat hij gewoon gefrustreerd is omdat hij nog niet kan wat ie wil...
    "Hij wil zijn boterham in de videorecorder duwen maar hij kan het nog niet" zei de kinderarts. ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Vroeger was dat met een reden. Kunstvoeding bevatte vroeger te weinig toegevoegde vitamines en vit C moest vrij vroeg aangevuld worden. Vandaar de sinasappel (ook nog eens een citrusvrucht)

Jouw kind komt dat zeker niet tekort met bv. Als hij niet verzadigd is geef je gewoon meer bv. Dat bevat veeeel meer calorien dan een paar likjes wortel.

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Joekie: wat je schrijft over je zoontje herken ik helemaal.
    Het lijkt alsof je over onze Robin schrijft :)
    Die was ook al erg vroeg bij de hand om het maar even zo te zeggen en had ik ook het gevoel dat hij niet zat werd van wat hiij kreeg.
    Heb de eerste 3 maanden bv gegeven (om de 2 uur) en ben daarna over gestapt naar fv omdat ik gewoon op was.
    Dit hielp niet echt ookal kon ik toen een uur meer "rust" creëren tussen de maaltijden.
    2 weken later heb ik hem een paar lepeltjes fruithap gegeven en ooohh wat had ik opeens een tevreden kindje. Ik was hier heel erg happy mee dat hij gewoon nu lekker in zijn vel zat en blij en gelukkig zijn wereld ontdekte :D
    Ik ben mijn gevoel gevolgd, ook al hoorde ik van alle kanten dat dit niet goed zou zijn, en dat raad ik iedereen aan.

Luister naar je gevoel en naar jouw kindje dan zal het allemaal goed komen ;)

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

inderdaad tijden veranderen :)

dat moijn meid geen melk lust heeft ze vrees ik van mij. ik lust dat ook niet en als baby ook mee in ZH beland.

als je kind er klaar voor is zou ik gewoon je kind volgen. mijn meter is gezond en wel 80 en at ook veel vroeger al vast :)

net zoals de hond van men tante 19 jaar geworden is op bokes met choco :) wat zogezegd slecht zou zijn voor honden.

zolang men niet op dag 1 met groente begint lijkt het me ok ;)

och dan mag men gaan zwemmen dan plots mag het niet meer tot 1 jaar. dan moet buiklig, dan moet ruglig.... heb me van die dingen nooit iets aangetrokken. zo moet je ook samen slapen op 1 kamer. wel mijn meid en ik kunnen niet samen slapen we houden elkaar wakker. dus die lag heel snel op haar kamer :)

gr

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dank voor jullie reacties!!

Ik ga wel aardig tegen alle adviezen van CB in volgens mij ;)
    Hij ligt al wekenlang op zijn buik aangezien hij op zijn rug/zij niet kan slapen en nu dit met het voeden weer ;)

Ik zal eens kijken wat er gaat helpen en OF het helpt ;)
    Gewoon maar eens uitproberen..

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent wel erg naïef als je denkt dat je nichtje vlotter is dan je dochter omdat je nichtje te vroeg bijvoeding kreeg...

9. chan1990tal

chan1990tal Actief lid

6 feb 2012
    225
    0
    0
    huismama
    spijkenisse
    mijn kleine kreeg met 3 en half al maar dat was ook van uit ziekenhuis dat die fruit voor geschoven kreeg

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #30 dirksmama, 26 aug 2012
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
    Mijn zoon was ook ongeduldig. Later bleek ook dat hij hoogbegaafd was. Hij herkende voor hij een jaar was al een aantal letters, en hij was vanaf de geboorte al erg veel wakker, erg alert, nam heel veel in zich op. En ja, dan kwam hij wel eens pittig over, net als jouw zoon.

Gelukkig heb ik nooit geprobeerd hem te vroeg bijvoeding te geven, ik weet zeker dat zijn eczeem dan stukken erger was geweest. Hij kreeg gewoon borst op verzoek, desnoods elk uur als ie dat wilde. Dat s nou juist het makkelijke van zelf voeden, is ie driftig of gefrustreerd of wat dan ook, dan geef je gewoon een borst. Beter voor de hersenen dan bijvoeding hoor!

Ik heb bij geen van mijn kinderen voor 6 maanden bijvoeding gegeven, omdat ik er van overtuigd ben dante dat simpelweg niet goed is, niet goed voor het kind, niet goed voor de borstvoeding. En vooral: het is compleet overbodig, het voegt niets toe, voor 6 maanden kunnen de darmen nog helemaal geen voeding als iets anders dan melk halen, terwijl ze er wel last van kunnen hebben.

Ik ben van de generatie die erg jong liga met sinaasappelsap kreeg, ik ben er niet beter van geworden.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Op zijn buik is toch niet erg?
    Cb gaat hier het ene oor in andere uit haha!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aha...dus er was ook sprake van reflux? Wat doe je daar verder aan?
    Ik denk dat jij meer winst behaalt als je je borsten,aangemerkt aanpakt.

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Vanaf een week of twee loop ik al bij de huisarts. Ben er 3x geweest en kreeg op mijn aandringen Nexium. Ik wilde het uitproberen aangezien ik verders alles al geprobeerd had wat ik kon. Ook zelf een kma dieet, 3x bij osteopaat, 1x bij chiropractor.

De huisarts vond het eigenlijk niet nodig.
    Toen ook Nexium niet bleek te helpen doorverwezen naar de KA. Ook die acht hem gezond en erg pittig van karakter.
    Ik mocht stoppen met de nexium of doorgaan als ik dat wilde. Baadt het niet dan schaad het niet zei de KA. Aangezien het niet helpt en ik ook nu denk dat dat het probleem niet is ben ik in overleg met de KA er mee gestopt.

14. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook een pittig en snel mannetje, altijd geweest, hij heeft echter mooi mogen wachten tot hij 6 maanden was voor hij iets anders dan borstvoeding kreeg. Denk dat de kans anders ook behoorlijk aanwezig was geweest dat hij nog "pittiger" werd van de buikpijn. ;)

Wij zochten gewoon naar andere manieren om hem te stimuleren en tevreden te stellen.

En ik word een beetje moe van "ik ken mensen die al vroeg bijvoeding kregen en waar alles goed is gekomen". ;) Ik ken ook mensen die oud geworden zijn terwijl ze hun hele leven gerookt hebben. Roken is vast ook niet zo slecht als ze je willen laten geloven dan! ;)

Als je perse tegen alle richtlijnen in wilt gaan en je kindje veel te snel wilt beginnen bijvoeden, doe dat dan zonder allerlei zinloze dingen aan te halen om jezelf goed te praten.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Och jeetje...Je klinkt als het CB dus reageer maar hetzelfde...
    Lekker laten kletsen en mijn eigen gevoel volgen ;)

Mijn vraag was voor moeders die het WEL deden, waarom en hoe het ging dus als je het perse NIET wil, wat zoek je hier dan?;)

16. Mamavr

Mamavr Lid

13 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij mijn zoon met 3,5 maand begonnen met fruit en met 4 maanden met groente. Hij vond het lekker en heeft nooit buikkrampen gehad. Ik moest ermee beginnen op aanraden van het cb omdat hij echt trek had en daardoor veel huilde. Ik denk dat het per kind verschilt. Die van mij is nu 11 maanden en eet ALLES!

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Je kan wel zo denken...

Maar daarbij heb je dus blijkbaar schijt aan dat de darmen gewoon nog niet genoeg gerijpt zijn..
    Ik vind dus zeker dat je niet het beste doet voor je kindje behalve je eigen mening doordrammen en excuses te zoeken waarom et wel goed zou zijn met 9!! Weken...

Vroeger vroeger vroeger... Vroeger was niet alles t beste ;)

Vraag anders eens advies aan een lactatiekundige ofzo

18. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses.

En ach, besluit je vroeger te gaan bijvoeden en krijgt je zoontje dadelijk last van het een of ander, dan bedenkt je eigen gevoel vast wel het een of andere excuus voor je, zodat je niet moet denken dat het de schuld is van de te vroege bijvoeding. ;)

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hij ligt voor nu anders na zijn eerste flesje MET wat bijvoeding anders HEERLIJK te slapen! :) Weet niet wat me overkomt maar bedankt voor je bezorgdheid!

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Resultaat van onrijpe darmen merk je ook niet binnen een minuut;)

Deel Deze Pagina