Nee, nu is wel alles goed? Lactatiekundige al lang geprobeerd maar de borstvoeding loopt prima! Ik heb ruim voldoende en geen problemen verder daarmee dus ze kan me niet verder helpen. Ik heb zojuist een flesje KV gegeven met iets bijvoeding en het werkt perfect. Ik voel me er goed bij en de kleine zichtbaar ook aangezien hij al een roosje slaapt al voor een tijd lang en dat is me nog maar weinig overkomen! (overdag). Dat jullie me dan blijkbaar een slechte moeder vinden kan me dan even niets meer schelen
Waarom begin je niet eerst met bijv me borstvoeding af te kolven en die iets in te dikken tot een papje als je perse wilt bijvoeden? Groente en of fruit heeft een kindje van 9 weken gewoon vrij weinig aan omdat het niets uit die bijvoeding kan halen nog. Zal hem misschien wel meer verzadigen maar gaat dan misschien weer ten koste van zijn drinkmomenten bij jou, wat leidt tot minder melk, nog meer honger etc etc.
Edit: zie dat je kv gegeven hebt.. Ligt over het algemeen ietsie zwaarder op de maag dus kan idd best dat hij nu lekker verzadigd is. Ga je de bv nu afbouwen of wil je dat dan weer niet nog?
zuigbehoefte zegt niet alles. mijn dametje sabbelt op alles wat los en vast zit en maar bij haar mondje in de buurt komt, maar duim en speen(of zelfs mijn pink) wilt ze niet. ze wil gewoon écht eten hebben. dus ook wij zijn (hoe slecht jullie dames het ook vinden) begonnen met rijstebloem in de laatste fles. en dit gaat super! geen krampjes en ze is een stuk gelukkiger en meer verzadigd na de fles. ze dronk met moeite 120cc op en laatste fles met rijstebloem drinkt ze met gemak 150cc op en wilt vaak nog meer erna. Joekie mijn steun heb je hoor meid, doe wat je moeder-instinct zegt en volg je gevoel. je merkt zelf snel genoeg als je kleine er nog niet klaar voor is. maar je merkt ook heel snel als hij er al wel aan toe is zoals mijn dametje
Misschien had je eerst eens gewoon een flesje KV kunnen geven zonder bijvoeding Dan durf ik nl voor 90% zeker te zeggen dat het precies t zelfde was gegaan met slapen nu
Ik geef geen groente/fruit. Hij krijgt er een schepje rijstebloem door. Meiden, ik ga me hier vanaf nu niet meer verdedigen. Het voelt voor mij en de kleine goed en daarmee basta. Voor iedereen die wel on topic heeft gereageerd: Bedankt!
Misschien had je eerst eens gewoon een flesje KV kunnen geven zonder bijvoeding Dan durf ik nl voor 90% zeker te zeggen dat het precies t zelfde was gegaan met slapen nu En het gaat er niet zozeer om dat ik nu vind dat je slecht bezig ben maar dat het gewoon algemeen bekend is dat t niet goed is Je doet je kind ook niet in een kamer leggen waar 10 mensen zitten te roken toch
Rijstebloem met negen weken? Dat meen je toch niet serieus hè? Joh, dat is echt niet goed hoor! Ik reageerde op die Nexium, omdat dat onrustig of ontevreden zijn na een voeding namelijk heel goed gevolg kan zijn vanonderbehandelde verborgen reflux. Ik ben een van de vele rondlopende bewijzen dat vroeg invloeden niet goed is voor je ingewanden, en daar is niets meer aan te doen...
Joh maak je er niet meer druk om.. Ondanks alle goeie adviezen hier boeit het haar toch niet en zoekt ze gewoon excuses.. We wachten het volgende topic maar af..: mn kindje zit helemaal verstopt wat kan ik daar aan doen.. Of: mn kindje heeft rara eczeem plekken hoe kan dat?
Hier ook een onrustig kindje maar bijvoeding zou echt niet in me op komen om met 2 maanden al te geven.
Jeetje jullie doen net of ze een misdrijf heeft begaan met een beetje rijstebloem!! Ze heeft haar kind niet vergiftigd hoor!! Joekie ik snap je wel hoor, heb ook al aan een papfles gedacht voor D voor t slapen gaan.. Net alsof iedereen t tegenwoordig allemaal zo goed weet hè.. Oke die darmpjes zijn niet zo sterk als van een ouder kindje natuurlijk maar volgens mij kan een beetje rijstebloem geen kwaad hoor.. Joekie, ben blij dat je toch je eigen gevoel volgt ondanks alle lullige opmerkingen hier.. Je vraagt netjes om ervaringen van anderen maar je wordt hier alleen maar in een hoekje geduwd.. Jammer..
Heeel goed Joekie!! Lekker je eigen gevoel volgen hoor! Fijn dat hij tevreden slaapt zeg! Zo ging het hier ook vanaf het bijvoeden met 3 maanden vooral overdag ineens goed slapen heerlijk voor hem en vOor mij. Als je geen zin hebt in "goed bedoelde adviezen" mag je mij ook pb'en
Ik ben even iemand zonder mening hierover, maar ik wilde toch reageren op t feit dat iedereen elkaar zo afbekt. Dat is toch nergens voor nodig? En worden we niet allemaal gewezen op dat we ons moedergevoel, ons oerinstinct moeten volgen? Niemand hier wil haar eigen kind kwaad doen! Ik snap dat er verschillende meningen zijn hierover, maar we hoeven elkaar niet zo in de haren te vliegen vind ik. Joekie en alle andere moeders; doe vooral wat je MOEDERINSTINCT je ingeeft! Dan komt t vast goed. Er zijn elke keer weer nieuwe richtlijnen voor t slapen het eten en wat al niet meer. Maar t moederinstinct bestaat al zo lang de mens bestaat en daar naar luisteren is volgens mij t allerbelangrijkste!
Hier nog een: Jens heeft vandaag ook 1 schepje rijstebloem door de fles gehad. Ben sinds 2 weken volledig gestopt met bv, eerst h.a. kunstvoeding gegeven, had hij niet genoeg aan. Nu op de Forte, maar nog heeft hij heel veel moeite met 4 uur tussen de voedingen te laten. Eerst kreeg hij 6x 150+5 schepjes en sinds een aantal dagen 5x 180+6 schepjes Forte, maar nog heeft hij moeite.. Na de fles vanmiddag had ik een geweldig tevreden kereltje! Inderdaad, volg je moedergevoelens!
Maar hoe lang doet je kindje over de fles. Pas met 15 a 20 minuten(of nog langer) is de zuigbehoefte bevredigt. En de hele discussie, ik kan er gewoon oprecht niet bij waarom bijvoeding voor de 4 maanden te geven. Ik had zelf graag gewacht tot 6 maanden, maar inmiddels wel gestart. Maar bij onrust was de draagdoek een tovermiddel en een hoop gegoochel om aan de zuigbehoefte te voldoen.