Maar extra water zeg je mag niet vanwege de liter. Maar dat mag wel gewoon hoor. Dat gaat namelijk niet om het water, maar om de voeding. Dus zolang je de schepjes hetzelfde houdt, maar wat meer water doet is het prima en kan dat inderdaad wel eens meer vullen. Maar het ging alleen om de fles van 11 uur toch? En als je nou die dan gewoon in 2 delen geeft en de rest gelijk laat?
@Rijtjes: Heb ik ook al geprobeerd Heb gisterenavond de 'stoute schoenen' aangetrokken en dit naar het CB gemaild. En dit kreeg ik vanmorgen als antwoord:
Oh wat goed zeg! Hier ook net weer een flesje met een schepje rijstebloem gegeven. Gisteren was het een daverend succes!
Met bv bedoel je? Door psychische problemen (zat tegen pnd aan) ben ik binnen 2 dagen gestopt. Jens dronk wel al eerder gekolfte melk uit een flesje
@ Kylie1986: Vervelend meid dat je om die reden abrupt hebt moeten stoppen met BV, maar je eigen gezondheid gaat boven allen. Happy mama = happy baby. Zelf ben ik ook heel abrupt gestopt met BV na anderhalve week. Mijn zoontje heeft er ook heel veel last gehad. Zo verdrietig als zijn flesje leeg was, hoelang hij er ook over deed (kan hij nog steeds zijn). Speentje na de fles, wilt hij die wel?
Als hij een fles leeg heeft en nog zuigbehoefte heeft, dan wel..maar als hij 2,5 uur na de fles weer honger heeft niet. Rijstebloem is hier geen succes. Hij heeft er krampjes van vandaag. Dus laat hem even een weekje met rust en kijk hoe het dan gaat.
Zou die rijstebloem dan de komende maanden even laten voor wat het is... het is echt niet zo dat z'n darmpjes er volgende week wél tegen zouden kunnen. Ze zijn nog verre van rijp genoeg om bijvoeding (wat rijstebloem is) te kunnen verdragen. Probeer het anders eens met die johannesbroodpitmeel (nutriton). Als dat net voldoende is om het te redden tot de volgende voeding. Mocht ie mogelijk wat last hebben van verborgen reflux dan heb je twee vliegen in 1 klap.
Balen dat het bij jou niet werkt! Hopelijk werkt JBPM wel! Hier is de rijstebloem wel een succes. Heb al twee dagen een super tevreden mannetje dat lekker slaapt!
Dat is veel te snel, dan is de kans op problemen bij jullie allebei toch wat groter, wat jammer dat je geen goede begeleiding gehad hebt!
Dan gewoon je flessen kleiner maken, en iedere 2,5 uur lekker een flesje geven. Er krijgen veel kinderen krampjes van, plus verstoppingen.
Op 2 dagen volledig met bv stoppen getuigt anders niet van goede begeleiding, dat is écht heel erg snel...
Daar had heel wat aan gedaan kunnen worden, is blijkbaar niet gebeurd, en Nederland staat nou niet bepaald bekend om goede borstvoedinggbegeleiding.
Dat zou misschien wel kunnen. Eerlijk gezegt waren de eerste 6 weken na de bevalling een drama. Een heerlijk ventje, makkelijk vooral. Maar ik had om de haverklap ontstekingen (blaasontsteking, 2 baarmoederontstekingen en 2 borstontstekingen). De regeldagen vielen me super zwaar (net als bij iedereen denk ik), en ik ging er enorm tegenop zien. Kreeg er een hekel aan, en wilde het los kunnen zien van mijn zoon. Heb behalve de huisarts ook geen hulp gezocht. Nog wel het cb gebeld, voor een tip, maar die hebben verder ook niets gezegd. Heb uiteindelijk van de huisarts een tablet gekregen om de productie direct te stoppen, want ik trok het niet meer.