Mijn dochter heeft last van KMA. Nu was ik deze week op het CB en zij vertelde mij dat ik ook voorzichtig een soja mocht proberen omdat onze meid haar flesvoedingen eigenlijk helemaal zat is. Ze wil het gewoon niet meer drinken, ze heeft liever haar brood ed. Omdat ze van koemelk al heel snel last heeft van eczeem zat ik me af te vragen.... Als ik de soja zou proberen kan ik dit zeker beter in de ochtend doen, of maakt dat met eczeem niet uit? Het is nl niet zo dat ze heel erg last van de buik krijgt van gewone melk, het uit zich puur en alleen in eczeem. En wat kan ik dan het beste proberen? Ik zag dat ze van de portieverpakkingen yoghurt hebben, maar dat is dan misschien teveel in 1 keer of.....? Wie helpt mij?
Hier wist ik via de borstvoeding al dat ze op soja reageerde. Koemelk en soja beide rond 1 jaar geprobeerd maar geen succes. Met 2 jaar lukte soja wel. Ik heb het hier geprobeerd met vla omdat je dat in kleine bakjes kunt krijgen. Ik gaf 3 dagen 1 theelepel, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepels, etc. Soja ging bij een theelepel of 6 mis. Gewone yoghurt bij 1 theelepel. Ik zou het idd in de ochtend geven.
Hier werd me geadviseerd om tot na het jaar te wachten, kindjes die kma hebben reageren vaak ook op soja. En jahoor, ruim na het jaar reageerde ze op soja.
Dat is me dus in hetzelfde gesprek ook verteld..... Vandaar dat ik eigenlijk ook nog een beetje twijfel. Maar aan de andere kant haar flesvoeding wil ze eigenlijk ook niet meer, en zuivel/voeding moet ze toch ook binnenkrijgen...... Als er nog andere ideeën zijn hoor ik ze graag!!
Drinkt ze de fles niet, wil ze het ook niet uit een beker? Mijn dochter wil dr flesvoeding eigenlijk alleen als er pap door zit ( Gewone fijne granen ) en dan uit de fles. Ze kan nogsteeds geen koemelk verdragen en ook geen soja. Ze moet nu even rusten voor we geitenmelk gaan proberen dus heeft ze -ookal is ze bijna 2 - nogsteeds 2 papflesjes per dag.
Ons meisje kan, soja ook niet verdragen helaas en de geitenmelk denken we ook niet maar dat gaan we nog 1x proberen want we weten niet zeker of ze niet 'gewoon' verkouden was. Want dat zou natuurlijk ook wel eens kunnen.... Lastig he? Op ons introductieschema stond 9 mnd voor soja en dit ook gedaan!
Vanaf 9 maanden mag soja. Was eerst vanaf 1 jaar. Ik heb soja, bij beiden kids, geintroduceerd dmv yoghurt. Beginnend met 1 lepeltje en dan elke dag een lepeltje erbij. Nieuwe voedingsmiddelen altijd in de ochtend introduceren. Zo kan je een mogelijke reactie goed zien. Gezien ze bij melk met alleen eczeem reageert, betekent niet dat dit bij een soja allergie hetzelfde is. Symptomen kan bij iedere allergie verschillen. Zo reageerde mijn zoontje op soja juist niet met eczeem, maar mwt dunne ontlasting.