Ik ben hier wel benieuwd naar! Over mijn kinderen hoor ik verschillende dingen. De een vind ze erg op elkaar lijken en de ander vindt ze erg verschillend (hoe dan?! Haha). Ik vind zelf dat het te zien is dat ze broer en zus zijn (ongeveer zelfde huid, haar en oog kleur) maar dat ze wel echt een eigen koppie hebben. Mijn broer en ik lijken niet op elkaar. Hij is de blonde versie van mijn ouders en ik de bruine versie van mijn ouders. Maar... Als we lachen dan moet het toch duidelijk te zien zijn, we hebben precies het zelfde gebit. Mijn broertje en zusje van mijn moeder en stiefavader samen lijken wel duidelijk op elkaar en zijn duidelijk broer en zus. Sommige kinderen lijken inderdaad erg op elkaar en kan je haast bij de eerste al weten hoe de rest van je kroost eruit gaat zien. Niet vooraf natuurlijk, maargoed, ze baren gewoon maar één soort qua uiterlijk. Nu een derde onderweg dus ik ben benieuwd wat voor exemplaar dit weer gaat worden of dat het toch weer een beetje een 'zelfde' kindje word qua uiterlijk. Nu jullie!
Hier alledrie heel erg verschillend, zowel wat betreft gedrag als uiterlijk: - oudste: blond haar met groen/bruine ogen, lichte huid (verbrand snel), lang en oogt wat dunner, veelvraat, aanwezig, doener etc. = wat dat betreft echt mijn man (alleen heeft hij blauwe ogen en nu bruin haar, vroeger blond). - middelste: kastanjebruin haar met bruine ogen, iets donkerdere huid (snel bruin), gemiddelde lengte en postuur, selectief met eten, rustig, stil en denker = echt mij. - jongste: blond haar, blauw/grijze ogen en verder zit ze precies tussen de andere twee in voor zover je dat nu kunt zeggen. Zij is daarmee echt de verbindende schakel, waardoor je kunt zien dat het zusjes zijn. Wat betreft gezichtsvorm, wangen, mond echt de middelste. Wat betreft kleur haar, ogen, gedrag veel meer de oudste.
Ja, heel erg hier! Wel in 'andere kleurtjes' Mijn zoontje is roder, mijn dochtertje heeft heel donkere ogen en mijn zoontje blauwe. Maar ze lijken verder heel veel op elkaar. Qua innerlijk dan weer totaaaaal niet
Wij hebben echte mini-me's. Ons zoontje is qua uiterlijk en gedrag precies mijn man. Onze dochter is qua uiterlijk en gedrag precies mij. Ik vind wel dat je nog steeds ziet dat het broer en zus zijn.
Ik zeg altijd maar: je kunt zien dat ze uit hetzelfde nest komen , al wordt dit wel wat minder nu ze ouder worden. Oudste: donkerblond, sproeten, lichte huid, blauwe ogen. Lijkt op zijn papa (neus mn), maar heeft het 'grote vierkante' hoofd van mij. Middelste: goudblond, sproeten, lichte huid, blauwe ogen. Lijkt op mij, maar heeft het 'slankere' gezicht van haar vader. Jongste: donkerblond, (nog geen sproeten, maar die komen wel ), lichte huid, blauwe ogen. Lijkt nog meer op mij (echt een mini-me ), heeft ook het grote vierkante hoofd van mij . Maar daardoor lijkt ze ook weer meer op haar grote broer dan de middelste. Ze is echt een beetje mix van grote broer en zus, ha ha! Innerlijk zijn er ook wat overeenkomsten, met ons, met elkaar, maar ook weer verschillen. Ze zijn hun eigen unieke mix tenslotte . Ik zie bijvoorbeeld ook wel wat dingen terug van oma's of opa's... Ik vind dat mijn broer en ik helemaal niet op elkaar lijken (andere haarkleur, ander vorm gezicht, ander postuur, andere ogen, andere neus etc), maar als je ons naast onze ouders zet, dan zijn we beide duidelijk kind van hun.
Ehm ik heb een hele blonde met staalgrijze ogen, en een halve pinda met donkerbruine ogen 😅 Maar ze lijken qua neus, ogen etc wel op elkaar.
Ja ik vind dat mijn kinderen wel op elkaar lijken. Alleen mijn zoon heeft een ovaal hoofd en mijn dochter een rond hoofd met bollere wangen. Maar de stand van ogen, neus en mond is wel hetzelfde vind ik.
Haha grappig om te zien. Jouw kinderen lijken inderdaad twee tegenpolen Asz haha en Strandbal, die van joud lijken inderdaad wel erg op elkaar!
De oudste is van papa en de jongste van mama. Tenminste qua oog en haarkleur. De monden lijken wel erg op elkaar en qua blik ook wel. Paar maanden geleden hebben we een foto gemaakt van mijn oudste naast de dochter van mijn broer. Ook weer dezelfde blik en mond. Heel grappig om te zien. Mijn kinderen hebben trouwens ook dezelfde x-benen als hun vader. Hun neefjes en nichtjes van vaders kant hebben ook van die x-benen, dus vermoed dat de jongste ze ook wel zal krijgen. Verder ben ik erg benieuwd naar de baby die nog komt. Ik verwacht weer dezelfde mond, maar ben erg benieuwd naar oog en haarkleur. Tevens heel benieuwd hoeveel pigment ze krijgt, de oudste is echt witter dan wit, de middelste gelukkig iets meer kleur, hij verbrand ook iets minder snel.
Ik zie t zelf echt niet. Natuurlijk zie je dat het broer en zus zijn maar enorm lijken.. neuh.. Oudste werd met bijna zwart krullend haar geboren. De tweede hartstikke blond en steil haar.. als je hun babyfoto's vergelijkt lijken ze soms wel enorm maar in de loop van de tijd is het lijken op elkaar echt wel afgenomen. Vind ik tenminste...
Als baby zeker wel!! Maar nu niet meer, de jongste is een prachtig blond mannetje, blauwe smalle ogen, de oudste is rossig en heeft grote bruine ogen. De neusjes lijken op elkaar. De jongste is een vrij fors mannetje, de oudste redelijk smal/dun. De oudste is een erg druk, energiek, veeleisend kindje, heeft ook zeker een gebruiksaanwijzing. De jongste neem je zo overal mee naar toe, en huilt of zeurt amper, kan zichzelf prima vermaken en valt ook zomaar overal in slaap. Heerlijk die verschillen! Ze zijn hoe dan ook allebei heel speciaal!
Hier zeggen mensen altijd: ze lijken niet op elkaar maar je kan wel zien dat het zusjes zijn Oudere mensen vragen wel eens of het een tweeling is Oudste heeft blond haar, blauwe ogen en een blanke huid (mini me), jongste heeft bruin haar, bruine ogen en een donkerdere huid, wordt ook snel bruin. Ze lijkt meer op mijn man. Zal zo eens kijken of ik een foto van ze samen heb op mijn telefoon. Edit: gevonden Qua karakter vind ik het lastig, jongste is erg gevoelig en dat heeft ze vooral wel van mij, al heb ik het niet zo heel erg. Oudste kan wat opvliegend zijn en dat heeft ze van mij vrees ik .
Nee hier niet echt kwa uiterlijk, alleen de stand van de ogen. Ik zeg altijd een druppel maar van dan opzij Mijn zoontje is precies mijn man Blond haar blauwe ogen lang en dun bleek gezicht Mijn dochter is net mij (en vooral oma, oma vroeger is exact hetzelfde gezicht als dochter nu heeft) Bruin haar bruine ogen en een kleurtje in der gezicht
Alles behalve! blond, mager, klein voor haar leeftijd, hoekig gezicht, kleine ogen, gek op dieren, vurig karakter; versus brunette, normaal postuur, groot voor haar leeftijd, rond gezicht, grote ogen, gek op prinsessen en heel gevoelig. Kwa uiterlijk zou je echt niet zeggen dat ze familie van elkaar zijn, maar nog steeds krijg ik bijna dagelijks de vraag of het een tweeling is
Mijn dochter is precies mama: maar dan ook echt in álles: hetzelfde gezicht, uiterlijke kenmerken, maniertjes en karakter. Echt een mini uitvoering van mijzelf ze heeft een ovaal gezicht, blonde krullen (die ik dan weer niet heb, ik heb steil haar) en groen/bruine ogen. Mijn zoontje is precies mijn man in zijn gezicht maar dan met mijn blonde haren en blauwe ogen (man is donker haar en bruine ogen). Als ik de mensen moet geloven begint hij meer van mij mee te krijgen in zijn gezicht de laatste tijd. Maakt me niet uit, vindt het wel grappig om een kleine versie van mijn man te zien rondlopen al is mijn zoontje net zo gevoelig als mama! Ben benieuwd wat de derde dadelijk weer voor een combinatie wordt!
Onze oudste lijkt het meest op mijn man. Wij hebben van begin af aan van iedereen gehoord dat hij zo op mijnman lijkt. Alleen mensen die mijn man niet kennen, zeggen dat ze er wel wat van mij in zien. Qua karakter lijkt hij op ons allebei wel, maar veel opvallende dingen heeft hij van mijn man. Zijn voorzichtigheid, hoogtevrees, niet van water houden, gehoorzaam etc. Ik was altijd veel meer een wildebras. Dook overal in, wilde altijd een andere kant op dan mijn ouders. Wat onze zoon duidelijk wel van mij heeft, is zijn (gebrek aan ) emotieregulatie. Ik kon als kind -en hel soms nog- ook wel eeens ontploffen. Zal je bij mijn man echt niet zien gebeuren. Ook als kind al niet. En zoon en ik zijn allebei vrij druk, in gedrag en in ons hoofd. Alles wat ik mijn ouders heb aangedaan, krijg ik nu terug van de jongste. Hij loopt weg, klimt op dingen die -vooral in de ogen van mijn man- veel te hoog zijn, plonst onbevreesd het water in. Dat kind is echt net zo'n liefstoute boef als ik was. Qua uiterlijk krijgen we ook vaak te horen dat hij het meest op mij lijkt. Komt trouwens ook omda we op dit moment exact dezelfde haar kleur hebben. Dat hebben de oudste en ik ook een poos gehad: echt precies hetzelfde soort haar. Maar inmiddels is dat van de oudste wat donkerder en minder krullerig. Terwijl de jongste (nog) wel mijn haar heeft. Allebei de jongens hebben trouwens de ogen van papa. Daar kun je vooral aan zien dat ze broers zijn. Maar voor de rest niet. Ik vind het zelf leuk om vooral wat karakter betreft twee heel verschillende kinderen te hebben. Ze zijn me allebei even lief! Qua uiterlijk had ik het misschien wel leuk gevonden als ze iets meer op elkaar zouden lijken. Niet dat ik het een gemis vindt ofzo hoor. Maar ik vind het bij andere gezinnen wel altijd grappig om te zien dat kinderen op elkaar lijken. Ik ben juf dus ik zie nogal veel kinderen langskomen. Ik vind het altijd wel grappig als kinderen qua uiterlijk duidelijk op elkaar lijken. Dat je meteen ziet: dat moet er ééntje zijn van ... Je ziet toch altijd wel dat er dan toch verschillende karakters achterzitten. En verschillende talenten / zwaktes. Hoewel we soms ook wel zien dat kinderen bepaalde 'moeilijkheden' of aanleg delen in een gezin. Dat ze bijvoorbeeld allemaal moeite hebben met rekenen. Of juist allemaal goed kunnen dansen. Ik 'heb' één gezin met vier jongen waarvan er drie wel zo enorm op elkaar lijken. Zelfs de stemmen zijn hetzelfde. En ik herken kinderen vaak aan hun stem, zelfs zonder ze te zien. Ik heb nu het jongste exemplaar en daar heb ik laatst tijdens een themaweek foto's van gemaakt. Toen ik ze op de computer zette, kwam ik toevallig ook weer de foto's van de oudste tegen tijdens een losweek met hetzelfde thema. Het is dat er andere kinderen bij stonden in de foto, anders had ik volgens mij gewoon nog een keer de foto van de oudste maar de ouders kunnen sturen, haha. En er zit denk ik wel 10 jaar tussen. Grappig om te zien.
Ja heel erg. Alleen heeft de jongste lichte ogen en de oudste donkere. En m'n jongste had heel veel haar bij de geboorte en m'n oudste was kaal.
Vind dat je wel kunt zien dat het familie is, maar niet echt heel erg gelijkenis. Wel allemaal het blonde haar en de blauwe ogen (net naar de kapper geweest op de foto btw).
Ja ze lijken heel erg op elkaar. Zoontje heeft dan wel groene ogen en dochtertje heeft een tintje maar verder zijn het twee druppels water.