Hey dames, Ik ben nog net geen 6 weken zwanger, maar ik heb het gevoel dat ik een angst aan het ontwikkelen ben om nog misselijker te worden en daardoor minder durf eten. Herkent iemand dit? Ik ben al een paar keer serieus misselijk geweest en heb gelukkig nog niet moeten overgeven. Als ik nu eten ruik, moet ik al bijna kokhalzen. Dingen die ik vroeger heel graag lustte zoals frietjes, krijg ik niet meer binnen. Alleen fruit en yoghurt lukt voorlopig. Ondertussen ben ik al 3 kg afgevallen. Op zich is dit niet zo erg, want had nog voldoende reserve. Ben wel een beetje ongerust en hoop dat onpasselijk zijn -gevoel snel overgaat. Aan de dames die misselijk zijn of dit lijken te herkenne: Hoe gaan jullie hiermee om? Alvast bedankt en veel liefs!
Ik had dit ook in de eerste 15 weken sowieso... Ik heb toen van mijn huisarts Emasefene gekregen, omdat ik echt gewoon NIETS at...ik kreeg het gewoonweg niet naar binnen... Dankzij de emasefene was de misselijkheid weg, en kreeg ik langzaam mijn eetlust weer een beetje terug, al moet ik bekennen dat ik deze hele zwangerschap weinig honger hou..ik eet omdat het moet zeg maar..
Ik herken je verhaal ook. Ik ben nu 9 weken zwanger(morgen) en ben al misselijk sinds de 5 en halve week van de zwangerschap. Ik heb het 24 u per dag. zelfs snachts waardoor ik heel weinig kan slapen. Het werd de laatste dagen zo erg (ook een keer overgegeven) dat ik naar de dokter ben gegaan. ben ook al 5 kg kwijt (ook reserve genoeg dus kan geen kwaad) Ik heb sinds gisteren postafene gekregen. Ik ben wel van belgië dus het is in nederland misschien bekend onder een andere naam. En bij mij werkt het echt. Ben nog wel misselijk maar krijg al wel terug eten naar binnen. Niet veel, maar ben al blij dat ik een boterham kan eten. Ik leefde op fruit en sultanakoeken. Ik ben deze pilletjes nog maar 2 dagen aan het nemen maar tot nu toe werken ze heel goed voor mij. Hoop dat je hier iets mee bent. groetjes
Als het een angst is helpt alleen therapie. Ik ken iemand die door een angst om over te geven niet meer met het openbaar vervoer durfde. Dat zat verkeerd tussen de oren. Zonde. Anders gewoon eten. Juist eten kan ervoor zorgen dat het gevoel wat minder wordt. De enige keer dat ik heb gekotst was toen ik te weinig had gegeten, en hoofdpijn kreeg.
Ik herken het ook. Deze zwangerschap zO beroerd geweest, en ging er ook minder door eten. Mijn HA bleef er op hameren dat ik moest blijven eten, kleine beetjes, maar het ging vaak lastig! Ik heb ook emesafene geslikt en medicijnen gehad tegen obstipatie. De laatste drie dagen gaat het eindelijk goed. Gisteren alleen teveel gegeten en dan is het gelijk weer raak.
Ik herken t ook heel erg en niet alleen met eten, maar ook met drinken. Probeer uit te zoeken wat je wel kunt eten zonder misselijk te worden of te kunnen spugen. Ik heb de eerste weken vooral op creamcrackertjes geleefd en op alleen maar ijskoude drankjes. Moest zelfs spugen van fruit, melkproducten en thee. Medicijnen hielpen eerst totaal niet, maar nu werkt omeprazol, wat eigenlijk een maagbeschermer is erg goed. Al komt t daar soms nog doorheen hoor, vooral als ik een luchtje ruik wat me niet aanstaat. Kan nu wel vrijwel alles weer eten en drinken, moet alleen nog oppassen met teveel kruiden, uien, vet eten en appels. En eten voor t opstaan werkt trouwens ook redelijk...
Ik herken je verhaal super goed!!! Vanaf week 4 spuugde ik elke ochtend,middag en avond. Dit heb ik gedaan tot week 25. Toen ik bij 8 weken ging wegen bij de vk was ik al 4kg afgevallen. Je eet nu niet alleen voor jezelf maar ook voor de baby, dus je moet wel eten en vooral goed drinken. Spugen was altijd mijn grootste angst en voor mij zelfs een reden om niet zwanger te worden omdat ik misschien wel moest gaan spugen....nou ik heb het dubbel en dwars gehad. Op een gegeven moment dacht ik gewoon, ik eet en als ik moet spugen spuug ik. En wat ik binnen hou is voor de baby. Juist de eerste weken van je zwangerschap zijn belangrijk met extra vitamientjes en voedingsstoffen. Ik hoop niet voor je dat je het zolang houd als dat ik het had...ik was er overigens wel een uitzondering in En als voordeel heb ik nu dat ik ieder moment mag gaan bevallen en pas 7kg ben aangekomen. Dus alleen maar van de baby hihi Het komt goed en vermijd idd vette dingen maar probeer je stukje vlees, groente en fruit binnen te houden. Kleine porties en liever ieder uur een beetje dan alles achter elkaar! Sterkte liefs