Ik zou er gerust een opmerking op fb achterlaten. Huppa! zijn ze helemaal betoeterd 360 euro voor een plantenbak en dan niet leveren! Ik zelf heb wel eens een iphone verkocht, alles in de advertentie gezet, jongen komt hem ophalen met zijn vriend en alles geklikt etc, betaald en ok. 2 dagen later doet hij het niet meer, hoezo? heb je hem laten vallen? nee de batterij was slecht en hij was bij een dealer geweest en die had dat gezegd, nou ik had een shotgemaakt van de batterij die was 93% en de telefoon was 2 jaar oud (nog netjes dacht ik). Nou hij zou wel even verhaal komen halen aan de deur en zijn vrienden meenemen etc Toen moest ik wel even slikken; ik heb hem geblokkeerd en niets meer vernomen.
Eigenlijk best een treurig verhaal… In mijn studententijd had ik een huisgenoot wiens vader een directeur baan had bij klm. Haar moeder had uitgezaaide borstkanker. Ze had een abortus gehad van haar toenmalige vriendje. Op een gegeven ogenblik bekde ze )ik was niet thuis) dat haar vader was vergeten huur over te maken en dat de deurwaarders op de stoep stonden. Ze kon haar ouders niet bereiken of ik het voor wilde schieten. Ik woonde al jaren met haar in huis en vertrouwde haar volkomen. Heb 2000 gulden betaald. Haar vader zou het de zelfde dag nog over maken. Na een paar dagen had ik nog niks. Uiteindelijk heb ik haar moeder gebeld en die wist van niks. Bleek dat ze al een jaar met haar studie was gestopt terwijl ze elke dag naar ‘college’ ging. Haar moeder had geen kanker en ze had nooit abortus gehad. ze is terug naar huis gegaan en daar in behandeling gegaan. Echt wel heel treurig… geen idee hoe het haar later vergaan is (misschien zit ze wel hier hahaha) ennnn ooit een vriendje gehad waar ik mee wilde stoppen dus ik nam wat afstand. Dat vond hij niet zo leuk. Hij kwam op een gegeven ogenblik huilend aan dat zijn beste vriend geschept was door een trein en in t ziekenhuis lag. En heel erg, maar ik geloofde hem niet. Een vriendin van mij heeft alle ziekenhuizen afgebeld in de regio en alle nieuws sites uitgeplozen en hoewel ze geen namen mochten noemen werd overal bevestigd dat niemand opgenomen was de afgelopen dagen die geschept was door een trein… was dus pure aandacht. Ook zo treurig dat je zo ver kan zinken ok dat te doen.
Nee nog nooit toen ik laatst bij m’n ouders was werden ze gebeld door de bank met een of ander verhaal dat hun inloggegevens niet klopten ivm een update in het systeem M’n vader heeft toen gelijk weer opgehangen Maar zijn een hoop mensen die daar wel in trappen en zo al je geld weg halen
Bij mijn vorige werkgever. Een gast wilde inchecken, maar wij mochten niemand inchecken zonder op voorhand te laten betalen en deze gast zijn credit card deed het niet. Hij begon met een heel verhaal over dat zijn werkgever het de dag erna wel ging betalen etc en had heel veel praatjes. Ondertussen was het een uur nadat mijn shift had moeten eindigen dus ik had zijn sleutel klaargemaakt en zei tegen de nachtwaker: kies maar wat je met hem doet, ik ga naar huis De nachtwaker was gelukkig beter op de hoogte van de actualiteit en herkende de gast als iemand die gezocht werd voor oplichting dus heeft hij hem laten inchecken. Met mijn collega van de vroege dienst hebben ze toen de politie gebeld de dag nadien en is de gast opgepakt https://m.gva.be/cnt/dmf20160426_02258405
Mijn ex is een oplichter, destijds had ik mijn telefoon in bruikleen aan hem gegeven en dag later was hij volgens hem in de gracht gevallen. Een paar dagen later bleek dat hij de telefoon had verkocht.. Ik wist dat hij een oplichter op marktplaats was, maar dacht hem te kunnen veranderen. Zelfs na deze gebeurtenis.. Na een paar maanden kwam ik heel veel pinpassen tegen van anderen en nadat ik dit heb doorgegeven aan de reclassering heb ik de relatie verbroken. Nu ruim 11 jaar later is hij helaas nog steeds actief..
Door een vriendin. Zij moest per direct geld hebben voor een deel van een belangrijke rekening. Uit goed vertrouwen overgemaakt. Mijn ex wou eigenlijk een afbetaling op papier hebben maar dat was voor mij niet nodig. We waren al jaren vriendinnen. Het geld nooit meer gezien.
Jeetje, heb je dat geld nog teruggekregen vanuit haar ouders? klinkt echt alsof ze zich in alle bochten had gedraaid en volledig vast zat in haar eigen web. Klinkt echt als pure wanhoop. Hopelijk is ze er goed uitgekomen.
ja toen ik haar moeder aan de telefoon had gehad en ze eea hadden uitgezocht stond het er direct op. Ik heb haar later niet meer gesproken, hoop idd voor haar dat die problemen voorbij zijn na hulp
Jawel, geld is het niet waard. De schaamte van niet betalen zat haar dwars. Ik heb het zo gelaten en heb haar veel geholpen met boodschappen en spullen voor haar kinderen. Het ging mij om de eerlijkheid en zelf heeft ze te maken gehad met schuld gevoelens en schaamte. Het is nog steeds mijn vriendin
Of het echt onder oplichten valt weet ik niet. Maar door mijn ex. Paar keer geld naar hem overgemaakt. Zgn omdat zijn nieuwe telefoon werd bezorgd en hij de bezorger moest betalen, net iets te kort kwam voor een rekening, zulke dingen. Bleek achteraf voor drugs te zijn.
Via de Belgische variant van Marktplaats voor 150 euro. Goede reviews op profiel, goede deal, goed contact. De dag nadat het geld overgemaakt was, was het profiel verdwenen. Aangifte gedaan via de site maar helaas niets meer vernomen. Daar hadden ze niet zo'n soort van beveiliging met gelijk oversteken enzo dusja. Niets aan te doen.
Ja dat had ik ook! De koper bleef maar aandringen dat mn rekening niet geverifieerd was. Ik dacht dat is toch raar, dat is gewoon een instelling. Toen stuurden ze een link, rare url, raar logo... ieuw nog net op tijd gestopt, geblokkeerd, melding gemaakt en idd een uur later bericht van mp zelf. Ik voelde me zo dom, bijna erin getuind.
Maar het is soms echt niet makkelijk hoor. Ik ben echt als de dood dat ik eens met een verward hoofd zou meegaan hier in. Pff waarom bestaan zo'n mensen.
Ja, door een moeder uit Enschede. Tas vol babykleertjes die ze nooit heeft opgestuurd. Heel stennis om gehad. Uiteindelijk via een andere mail opnieuw geboden op de kleertjes en de tas was er nog. Had toen bewijs dat ze de tas dus helemaal niet had opgestuurd. Heb dr veel plezier gewenst met de 20 euro en een goede nachtrust. Want ik zou mezelf niet aan kunnen kijken als ik zo moest leven.
Ik weet niet of het onder oplichting valt, het voelde niet goed en dus afgekapt. Het bureau van mijn dochter te koop gezet via marketplace (facebook) binnen 10 minuten bericht op het product er nog was. Toen ik daar Ja op zei kreeg ik het bericht dat ze dhl langs zou sturen, die zouden mij dan betalen en dan namen ze het bureau mee om naar haar te brengen. Hoefde me geen zorgen te maken over het verpakken van het product dat deed de dhl wel voor me. Gaat om een bureau waar ik 15 euro voor vraag, ik woon in het oosten en zij in het westen, dus mocht de dhl deze dienst al leveren (ik kan er niets over vinden maar ben ook niet erg thuis in die dingen) lijkt het me wel heel veel moeite (en kosten) voor een bureau van 15 euro
Wij maken zelf soms hele irritante dingen mee. We hebben een bedrijf in het toerisme en krijgen steeds vaker spookboekingen binnen. Met normale bestaande adressen en telefoonnummers maar als je dan gaat bellen nadat de betalingstermijn verstreken is blijkt diegene van niks te weten of krijg je een hele andere persoon aan de lijn. Op de geboekte dag komt er ook niemand opdagen. Wat mensen daar mee willen bereiken geen idee maar het is wel heel vervelend. En met corona is het nog erger geworden. Nadat ze dan een boeking plaatsen hoor je niks meer of ze willen er met een lullig smoesje vanaf. Echt oplichting is het niet maar vervelend wel.