Wel eens ver teruggezet eerste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bozoe, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hoi,

Is er iemand van jullie weleens een x aantal dagen (onterecht) teruggezet bij een echo rond de 6 weken?

Ik heb vandaag een echo gehad waarop een vruchtzakje te zien was dat qua grootte overeenkomt met 4+3.

Ik testte 24 november positief en had 30 november een bloedwaarde van 547. Overigens ook maar 1 keer onveilige seks gehad. Dus de termijn die de echo aangeeft kan niet kloppen.

Mijn bloedwaarde vandaag was 15.000 dus dat is vrij hoog.

Misschien praat ik mijzelf nu onterecht hoop aan maar ik hoor graag soortgelijke ervaringen.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt toch al een soortgelijk topic lopen onder Zwangerschap? Waarom weer een nieuwe openen over exact hetzelfde onderwerp?

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Omdat ik hierin om ervaringen vraag? Heb je er ervaring mee? Je reactie komt erg bot over.

Ik zit hier nogal in de stress door dit, hoop dat je enigzins begrip kunt hebben dat ik dan soortgelijke verhalen zoek. In dit topic leg ik het wat bondiger uit.

Ik ga er trouwens vanuit dat het beheer het andere topic sluit. Heb ze het verzoek gestuurd om dat te doen ;).

toffepeer en Lisetje vinden dit leuk.
  4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik ben 2 weken terug gezet bij mn eerste echo. Vervolgens een week later weer een week vooruit. Dochter is afgelopen woensdag geboren :)

bozoe vindt dit leuk.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Wat fijn en gefeliciteerd met de geboorte!:D

Hoe ver was je toen je de eerste echo had? Er was hier geen vruchtje te zien, alleen het vruchtzakje.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik ben bij m'n eerste zwangerschap bij de tweede echo (met zo'n 6 weken) 5 dagen teruggezet. De echo erna weer 6 dagen vooruit.
    Niet zo'n verschil als bij jou dus, maar was dus toch bijna een week.

Misschien bij jou ook een meetfoutje? Is snel gemaakt op dit termijn. Was er wel al een vruchtje te zien?

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hier is het inderdaad een flink verschil. Er was geen vruchtje te zien. Nou heeft ze ook niet heel uitgebreid gekeken, ze was zelf in eerste instantie heel positief "ziet er perfect uit voor dit termijn". Toen ik haar vertelde dat ik bijna 6 weken was en of er dan geen kloppend hartje moest zijn, zei ze dat het echobeeld 4 weken en 3 dagen liet zien.

Een meetfoutje zou mogelijk zijn, volgens haar was de apparatuur niet het allerbeste maar dan alsnog was het zeker niet langer dan 4/5 weken volgens haar.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dankje!
    Ik zou zo'n 7wk zijn maar het leek meer op 5wk. Idd geen vruchtje.
    Ik moet zeggen dat ik het eerder ook heb gehad en dat resulteerde in een mk..

9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Heb je wel een inwendige echo gehad?
    Ik dacht eerlijk gezegd dat er met 4.3 weken alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien was en pas later een vruchtzakje?
    Ik zou in ieder geval de hoop nog niet opgeven hoor! Al snap ik je onzekerheid. Sterkte met afwachten!

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Bedankt voor je reactie.

Het was inderdaad een inwendige echo. Dat dacht ik inderdaad ook altijd maar er was echt een vruchtzakje te zien met daarin een dooierzakje(?) het leek op een cirkeltje. De afmeting van het vruchtzakje kwam overeen met 4 weken en 3 dagen én volgens de gynaecoloog pastte dit ook bij haar visie over de termijn.

Ik heb komende week een echo ingepland bij de verloskundigenpraktijk hier in de buurt. Ze maken daar echo's op verzoek. Ik weet niet of het mij heel veel meer duidelijkheid gaat geven. Maar als dan blijkt dat het niet verder gegroeid is, dan weet ik voldoende.

11. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Hier ervaring!

Bij mijn 2e zwangerschap was ik volgens de echo 5.2 weken. Er was ook alleen een vruchtzakje te zien (wat dus past bij de termijn van 5.2). Maar ik had al 2 weken daarvoor (knal)positief getest. Dat zou dan betekenen dat ik op 7dpo een knaltest had. En op 3 dpo al een tuurstreep. Naar mijn idee onmogelijk, dus ik dacht ook dat het fout zou gaan. Maar 3 weken later was ik precies 8.2 weken, weer iets later precies 12.2 etc. Dus volgens alle echo’s van begin tot einde heb ik op 3dpo positief getest. Heel apart maar gewoon een gezond kindje gekregen.

Lang verhaal, maar ik zou me dus nog geen zorgen maken :)

bozoe vindt dit leuk.
  12. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ik heb heel wat echo's gehad en ik denk dat je termijn gewoon klopt want me 4 wkn zien ze normaal gesproken alleen verdikt baarmoederslijmvlies en jij zegt er zit al een vruchtzakje met dooier erin dus denk dat het gewoon klopt meten is gewoon heel lastig op het begin.
    Ik ben ook een x een week terug gezet de echo daarna weer een week vooruit.

Heb je foto van de echo?

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Jeetje wat apart! Dat is toch haast onmogelijk inderdaad, op 3DPO al licht positief getest. Wel fijn dat het toch wel goed zat.

Ik ben benieuwd wat er bij de volgende echo uitkomt. Ik hoop dat het net zo'n uitkomst heeft als dat van jou:D.

14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ja dat is ook wat ik weet inderdaad. Bij mijn dochter met 6 weken een echo gehad en dit leek hetzelfde. Behalve dat er toen een vruchtje te zien was met een kloppend hartje.

Ik heb geen foto meegekregen. Het was een echo om de pijn te achterhalen dus er zijn ook geen foto's afgedrukt. Ik kan even Google-en of ik iets soortgelijks kan vinden. Het was een zwart rondje (beetje ovaal) met daarin een cirkeltje.

15. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    ik ben ook bij beide zwangerschappen een paar dagen tot een week terug gezet, bij mijn dochter een week... uiteindelijk met 39 weken geboren met 50 cm en 3135 gram dus gewoon goed... het zijn maar inschattingen zei mijn verloskundige ze kunnen het nooit zeker weten. Probeer je niet teveel zorgen te maken , stress is ook niet goed;)

bozoe vindt dit leuk.
  16. BonnieH

BonnieH Actief lid

25 jan 2017
    201
    107
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met terug gezet worden maar wat je omschrijft klinkt mij wel bekend van mijn eerste echo (7 weken). Vruchtje en dooierzakje. Bij mij was er alleen dan wel een kloppend hartje. Maar wie weet is het gewoon een meetfoutje en klopt je termijn gewoon. Dan zou je binnenkort ook een kloppend hartje kunnen zien met een volgende echo. Ik duim voor je!
    bijgevoegd mijn echo met 7 wk

Bijgevoegde bestanden:

bozoe vindt dit leuk.
  17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hier een echo met exact 6 weken (wist ik door ivf).

Er was een lege vruchtzak te zien. Zelfs geen dooierzakje.
    Ook was de vruchtzak maar 5 weken groot.
    Toch feliciteerde de gyn mij.

1 week later (7 weken zwanger), zat er een dooierzakje en vruchtje met kloppend hartje van exact 7 weekjes oud :)

bozoe vindt dit leuk.
  18. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ergens denk ik toch dat de meting niet klopt. Heb je toevallig een foto?
    Ik ga in ieder geval keihard duimen dat het gewoon hartstikke goed zit!

bozoe vindt dit leuk.
  19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb helaas geen foto meegekregen. Het was een echo om te achterhalen waar de pijn vandaan kwam. Dus ze keek voornamelijk naar of het in de baarmoeder zat. Ze gaf wel aan dat het echoapparaat niet het allerbeste was maar dat ze dan alsnog niet verder dan 4/5 weken kwam.

Toen ik trouwens vroeg hoe ik dan op 30-11 al een waarde van 547 kon hebben, zei ze dat dit helemaal niet zo hoog was voor dat termijn.

Bij mijn dochter had ik op 4 weken een waarde van 80. Dus ik heb de hoop dat de meting inderdaad verkeerd was.

Ik kan vandaag of dinsdag terecht bij het echobureau. Ik twijfel een beetje wat het verstandigste is.

20. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb vanmiddag om half 5 een inwendige echo bij het echobureau.

Ik hoop dat ik dan wat meer duidelijkheid krijg.

Deel Deze Pagina