hoi dames! Ik heb gisteren bloed laten trekken om mijn waardes na te kijken.... blijkbaar zit ik op 12703! Ik ben iets meer dan 5 weken (berekend via ovutesten en temperatuur) maar volgens HA zou ik 6/7 weken zijn. Iemand nog van die hoge waardes gehad? Tweeling? Eenling? BBZ? Volgende week woensdag heb ik echo. Ben wel benieuwd...
Wow dat is inderdaad wel hoog. Moet je tot je je echo hebt nog een keer bloedprikken of niet? Toch wel spannend hoor. Succes met wachten!
Bij een bbm zwangerschap stijgt het hcg meestal net trager dan bij een goede zwangerschap, maar doordat de innesteling soms net iets eerder plaatsvindt kan het wel zijn dat je iets sneller positief test. Maar deze waarde kan best hoor met 5 weken en een paar dagen. Met 5 weken zit de waarde tussen 18 en 7400 ongeveer, als je aan de bovengrens zit kan je dus met 5+2 op 15000 zitten (aangezien het hcg ongeveer elke 48 verdubbelt). Maar tweeling kan natuurlijk ook iig gefeliciteerd!
Ik ben natuurlijk geen arts maar verwacht geen bbz. Dan had je bij zo’n waarde al heel veel pijn moeten krijgen.
Ja, bij een bbz is het juist vaak veel lager dan wat past hij het termijn. Heb je al een echo gehad? Bij mij was de waarde op 4w6d hcg 2500, dan heb je een beetje een vergelijk. Als je dan door zou rekenen zou je 5.1 5000 hebben en 5.3 10000, dus ik denk dat het niet heel raar is, hoor.
Woensdag mag ik voor mijn echo gaan. En idd jouw rekensom is ook wel correct. Het kan dus wel kloppen.
Ik heb gisteren een echo gehad en ben nu 5+6 weken. Zaterdag (dus 5+4) was mijn bloedwaarde 15.000. De echo was goed en het is er maar 1 . Komt vast goed TS. Sommige vrouwen maken wat meer HCG aan dan anderen.