Wel ei geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mabelle, 23 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Gisteren bij de gynaecoloog geweest. (Eerste ronde Chlomid.) Volgens hem zou ik vanavond mijn eisprong kunnen hebben. Tenminste het eitje was volgens de echo groot genoeg. :D
    Nu was mijn ovulatietest van gister en vandaag negatief! :cry:
    Ik had vandaag een heel klein beetje vruchtbaar slijm.
    Iemand ervaring?!
    Groetjes Mabelle

2. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Oja banner klopt niets van; krijg 'm niet weg! :rolleyes:
    Iemand?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als ik jou was zou ik meer vertrouwen hebben in de gyn en echo dan in zo een ovulatietestje.

Succes en lekker sexen dan maar vanavond en morgen.

4. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Hoi Vruchtje 24,
    bedankt voor je reactie. Ik hoop inderdaad ook dat de gyn gelijk heeft maar omdat ik wel eens gehoord heb dat een eitje niet perse hoeft te springen? En ik hoef pas maandag over een week bloed te prikken om te zien of het echt gesprongen is. Dus nu ben ik heel erg aan het twijfelen......
    Voor de zekerheid klussen we natuurlijk gewoon door! ;)
    Groetjes Mabelle

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Mabelle,

Weet je toevallig ook hoeveel mm het eiblaasje was? Over het algemeen heb je een eisprong als de follikel (eiblaasje met vocht waar de eicel in zit) ongeveer 20 mm is. Als het goed is, heeft de gyn mbv een echo dat blaasje opgemeten. Maar ik zie dat je Clomid hebt gebruikt, en vaak groeien die blaasjes wat langer door en springen dan wat later. Soms pas als je rond de 25 mm zit. En je kan nooit precies zeggen wanneer 'ie springt: kan met 20 mm zijn, maar ook pas met 25 mm. Ik denk dat je ovulatietest daarom ook nog negatief is, dat je eisprong gewoon ietsjes later komt! Dus het kan best zo zijn dat je pas morgen positief test, ook omdat je nu nog maar weinig vruchtbaar slijm hebt.

Dus ik zou zeggen: Lekker klussen vanavond en morgen & dan maar duimen dat het raak is! Heel veel succes!

Groetjes,
    Jippie

6. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Ok dank je wel. Ben ik een beetje gerustgesteld. Afgelopen dinsdag had ik 2 eitjes van 12 mm en gister had ik er een van 14 mm en een van 18 mm en de laatste zou vandaag kunnen springen. Ik hoop dan dat dat alsnog gaat gebeuren al is het over een paar dagen!
    Groetjes Mabelle

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Om de banner weg te halen moet je op het knopje 'profiel' klikken en dan bij onderschrift je code weghalen.

Hoop dat je eitje snel springt! ;)

8. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Gelukt, bedankt.
    Ik hoop het ook! ;)

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik gebruik ook Clomid bij mij is de ovulatie test wel positief geworden. Maar wij clomidbabes moeten net wat meer geduld hebben.

Gewwon lekker klussen en je ei springt vanzelf.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Mabelle,

Als je grootste follikel nog maar 18 mm was, dan zit je vandaag nog wat aan de vroege kant! Mijn ervaring is dat ik met Clomid een eisprong had als ze ongeveer rond de 24 mm zaten. Een follikel groeit 2 mm per dag. Dus dat zou dan ongeveer morgenavond zijn!

Succes!

Groetjes,
    Jippie

11. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Ok er is dus nog hoop! Wel raar dat de gyn dan zei dat het waarschijnlijk vanavond zou zijn..... Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben!
    Groetjes Mabelle

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zoals ik al eerder schreef kun je een eisprong hebben bij 20 mm, maar ook wat later. Zoiets kun je niet echt voorspellen of van te voren zien op een echo. Ja, dan zou je hormonen moeten spuiten om de eisprong op te wekken (Pregnyl), dan kun je het precies timen. Maar anders niet! Zo te lezen heb jij geen Pregnyl gehad? Dus je eisprong kan vanaf het punt zijn dat je follikel 20 mm was, en dat is ongeveer vanavond. En daarom heeft de gyn gezegd dat je vanavond je eisprong hebt. Maar door de ovulatietesten heb je kunnen zien dat je de eisprong vanavond nog niet hebt, maar wat later. Dus verder niks aan de hand! Vanaf vanavond is je eisprong in aantocht, dus klussen maar! ;)

Groetjes,
    Jippie

13. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Klopt. De gyn had het er over dat als er geen eisprong zou zijn dat dat dan weer opgewekt kon worden met een injectie. Dus dat zal dan wel de Pregnyl zijn waar jij het over hebt. Dit is ook pas onze eerste ronde bij de gyn en ik moet pas maandag over een week bloed prikken om te zien of het eitje wel gesprongen is. Nou ja, we klussen gewoon vrolijk door en we zien het wel..............
    Groetjes Mabelle

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Mabelle,

Hoe gaat het nu met je? Heb je inmiddels een positieve ovulatietest gehad? Ik hoop het voor je!

Groetjes,
    Jippie

15. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik persoonlijk geloof niet zo in ovulatietesten. Zoals je aan m'n banner kan zien ben ik wel degelijk zwanger geraakt, maar heb nooit een positieve ovulatietest gehad. Succes dames!

16. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi,

ik heb ook clomid gebruikt. clomid word gebruikt om je eitje te rijpen maar dan moest ik nog eens een prik krijgen ( pregnil is de naam van die prik) om het eitje namelijk te doen springen en ik had echter zo elke maand een eisprong of zelfs meerdere.nu ben ik gestopt met clomid omdat je dit maar 6 maanden mag gebruiken en ga ik een nieuwe methode uitproberen . ook kreeg ik van de gene een pil voorgeschreven "metformine bexal 850 mg" dit is voor mensen met diabetisch. en dit zou ook helpen om zwanger te raken. dit is volledig gratis in de aphotheek te krijgen met voorschrift. het zijn wel grote pillen ( gelijk een menthos ) maar ik kreeg deze maand een eisprong zonder andere medicatie te gebruiken en ik krijg nooit uit mezelf een eisprong.

17. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Ik had gister een zo goed als positieve ovulatietest! :) Dus dan heb ik inderdaad een eitje gehad van ongeveer 24 mm. Vandaag test ik voor de zekerheid nog een keer en dan ben ik benieuwd of ie super positief is of weer lichter. Maar ik ga er maar vanuit dat ik dan toch wel een eisprong heb gehad.......
    En we blijven klussen ;)
    Bedankt voor jullie interesse en ik hoop dat het bij iedereen maar snel raak mag zijn want die onzekerheid en dat wachten is niet leuk meer!
    Groetjes Mabelle

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mooi zo, Mabelle! Dus je hebt inderdaad een iets latere eisprong gehad, maar dat is dus normaal als je Clomid gebruikt! Succes met de wachtweken, ik hoop dat je over twee weken met goed nieuws komt!

Groetjes,
    Jippie

19. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Ik hoop het ook Jippie, al moet ik zeggen dat ik sinds gister buikpijn heb en dat ie nou best heftig is. Ik vraag me af of dat met Clomid te maken kan hebben en of dat wel goed is......
    Ik zie dat jij ook al erg lang bezig bent, ik hoop dat het met de icsi eindelijk gaat lukken!
    Groetjes Mabelle

20. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    Vaak hoor je dat bij gebruik van Clomid de ovulatie op dag 19 pas plaatsvindt. Je hebt geen banner, dus kan niet zien op welke cyclusdag je nu zit. Ondertussen al een positieve ovulatietest gehad?

Deel Deze Pagina