jaar bezig zwanger worden morgen eerste afspraak ziekenhuis..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lady1987, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lady1987

lady1987 Actief lid

3 feb 2012
    354
    24
    18
    Zuid-Holland
    hoii meiden

nou zoals de titel al zegt we zijn nu 1 jaar bezig om zwanger te worden en ben 2 weken geleden naar de dokter geweest daarvoor en nu moeten ik en me vriend morgen naar het ziekenhuis...
    ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten ik heb er wel zin in voor zover dat kan maar dan meer op de manier van er word naar me gekeken..als er iets niet goed zit dan heb ik liever dat ik het weet....

weet iemand wat er gebeurt bij zon eerste afspraak?
    is het alleen praten of gaan ze ook onderzoekjes doen al??

xx

2. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    Ik lees even mee, ik ben sinds Juli 2011 gestopt met de pil, en nu dus ook 1 jaar verder. Afgelopen jaar 1 keer een menstruatie gehad na aanleiding van Primolut, nu alweer 39 dagen geleden.

3. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Veel succes met het traject, ik hoop dat het snel veel goeds voor je brengt.

Ik weet we niks vanaf maar ik lees mee want ik ben er benieuwd naar. We zijn nog niet een jaar bezig maar al wel 7 maanden en denk af en toe aan het moment dat we naar de dokter gaan (al hoop ik uiteraard dat dit niet nodig is)

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik ging niet alleen naar de gyn omdat ik niet zwanger werd, maar ook omdat ik steeds pijn had met plassen en tijdens de sex. Ik bleek dus ook een flinke cyste te hebben die ze later ook hebben verwijderd. De eerste afspraak werd er bij mij een inwendige echo gemaakt en volgens mij ook bloed onderzocht. Verder moesten we een vragenlijst invullen, maar dat deden we al voor we naar het ziekenhuis moesten. Verder hoor ik om me heen dat de mannen ook hun zaad in moesten leveren, maar dat is bij ons nooit gebeurt. Als ik na 3 maanden clomid nog niet zwanger zou zijn dan zou er naar mijn vriend gekeken worden. Maar dat was gelukkig niet meer nodig.

Veel succes en ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

5. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Hoi, nog geen ervaring mee. Maar wij zijn in ronde 12 aan beland, dus volgende maand ook naar de dokter. Ik lees ook even mee, veel succes in ieder geval!

6. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hoi,
    Sinds gisteren ook in ronde 12 beland. Ga morgen HA bellen. Inmiddels hebben wij wel al via de huisarts van mijn vriend zijn zaad laten controleren en dat was gelukkig goed. Wat ik heb gehoord van een vriendin van mij. Bij de 1e afspraak krijg je een echo en diverse vragen. Bij haar bleek haar ei op springen te staan en de gyn adviseerde het maar erg gezellig te maken :)
    Ze moest dan bellen als ze weer ongi was geworden zodat haar cyclus gemonitoord (Hmm is dat een woord) zou worden. Gelukkig voor haar bleek ze zwanger te zijn. Ook zullen ze indien dat nog niet gedaan is het zaad testen. Dat is wat ik weet en ik ben ook zeer benieuwd wat verder.

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben vorige week voor de eerste keer bij de gyn geweest.

We kregen een gesprekje en werd er naar onze leefgewoontes gevraagd.
    Daarna kreeg ik meteen een inwendige echo.
    Ook even met zo'n eendebek naar mijn baarmoeder mond kijken en ze ging even voelen...
    Vond het niet vervelend... Alleen de echo deed op bepaalde plekjes wel even zeer... maar dat was omdat ze 1 eierstok niet kon vinden en ze dus af en toe een beetje ging duwen.

Daarna bloed prikken voor hormonen in mijn bloed.
    En we kregen meteen een potje mee voor manlief om te vullen. ;)

Wij moeten nu over een maandje weer terugkomen om de uitslagen te bespreken. En waarschijnlijk ga ik dan starten met Clomid.

Veel succes gewenst!

8. lady1987

lady1987 Actief lid

3 feb 2012
    354
    24
    18
    Zuid-Holland
    hoiii

nou we zijn vandaag geweest voor de eerste afspraak..wat was ik zenuwachtig zeg niet normaal haha

eenmal daar in de wachtkamer viel het me allemaal wel were mee toen ik zag hoeveel jonge stellen daar ook gewoon zaten toen had ik echt zoiets van oke ben niet de enige...

had gelukkig een hele aardige arts beetje wat jonger was die maar niet TE jong zodat ik me ongemakkelijk voelde haha kregen eersteen gesprek waarin die echt alles vroeg ook over familie en ziektes in de familie over hoe vaak we sex hebben enso echt van alles
    en toen kreeg ik ook gelijk een onderzoek met inwendige echo enzo viel me echt reuze mee en was ook heel snel gedaan allemaal
    hij zag wel wat blaasjes zitten bij me eileider maar dat kon geen kwaad
    verder zag alles er helemaal goed uit daarbinnen! toen die dat zei was het alsof er een last van me schouders afviel heel raar was dat...ik heb altyd in me achterhoofd gehad dat er wat mis zou zijn met mij(weet ook niet waarom hoor misschien soort van bescherming ?)
    moet volgende week weer even terug voor bloedprikken en me vriend mag ook een potje vullen haha op het formulier die we erbij kregen stond dat we 3 tot 5 dagen voordat hij ze zaad moet inleveren geen zaadlozing mag hebben hahah je had ze hoofd moeten zien....ehh wattt haha

en volgende maand horen we dan de uitslag van alles dus ben benieuwd...

sorry voor het lange verhaal

xx

9. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    hou van gezelligheid, en oude meubeltjes opknappen
    Ter apel, Groningen
    Ik zit al vanaf mn 14de in de soort van MMM niet omdat ik toen al kinderen wou krijgen hoor, maar omdat ik baarmoederhalskanker heb gehad..

We zijn nu sinds januari actief bezig met kindertjes krijgen, maar dat wou niet echt lukken, naar (bij mij was het dan he, ook vanwege mn achtergrond enzo) iedere week in het ziekenhuis lopen enzo, zijn ze er achter gekomen dat ik een cyste had, verklevingen en verstoppingen van de eilijders.. Ben afgelopen donderdag geopereerd en ben nu nog herstellende, was een behoorlijk heftige operatie, maar dat is ook weer bij iedereen anders, wij gaan het nu op de normale weg proberen, omdat ik zelf het ziekenhuis wel een beetje beu ben.. aangezien ik daar dan wel 2 a 3 x pw kom.. en het 35 km verderop is..

Ik personelijk denk, dat ze gewoon bloed gaan prikken, even inwendige echo en manliefs zaad onderzoeken..

Als je voor de eerste keer daar komt zal het wel een beetje onwennig zijn, maar je moet altijd maar zo denken, ze zien echt wel 25 mensen of zelfs meer per dag, en je doet het uiteinderlijk voor een goed doel!!

Succes!!

Deel Deze Pagina