Innestelingsdip mogelijk met Utrogestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marjoleintje27, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Marjoleintje27, 13 apr 2013
    Laatst bewerkt: 13 apr 2013
    Dag meiden,

Ik heb een vraagje aan de Utrogestangebruikers onder ons :)
    Omdat mijn Luteale fase erg kort is slik ik 3x per dag 2 bolletjes Utrogestan.
    Nou heb ik van de gynaecoloog begrepen dat je temperatuur (door de invloed van Progesteron) hierdoor kunstmatig hoog blijft.
    Ik heb dan ook sinds mijn eisprong een hoge temperatuur van 37.1, 37.2 en vanmorgen zelfs 37.4 :$

Op dag 8 na de eisprong heb ik echter ineens een piek naar beneden gehad. Nou las ik dat dat een innestelingsdip zou kunnen zijn.
    Geldt dit ook voor mensen die Progesteron slikken?
    Aangezien mijn temperatuur door invloed van de Progesteron hoog moet zijn; lijkt het me een goed teken dat ik ondanks de medicijnen toch een innestelingsdip heb gehad! Wat denken jullie? :(

Maandag is mijn NOD!
    Op de 9e dag na m'n eisprong heb ik stiekem getest, maar deze test was negatief.
    Is ook wel vroeg natuurlijk, maar hield de spanning niet meer vol :)

2. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand? :(

3. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Volgens mij blijft je temperatuur sowieso hoog tot het moment dat je eventueel ongesteld gaat worden, dan gaat je temperatuur weer omlaag.

Moet je de Utrogestan niet vaginaal gebruiken? Dat geeft betere resultaten dan oraal. Dat is in elk geval wel het advies van mijn ziekenhuis bij een ICSI poging.

Succes!

4. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps! Foutje van mij in de beschrijving.
    Pas het meteen aan!
    Gebruik ze gewoon vaginaal hoor :)
    Maar zou die daling in temperatuur op dag 8 een innesteling kunnen zijn denk je?

5. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn eerste bericht gaf ik per ongeluk aan dat ik ze slik, maar gebruik ze gewoon vaginaal zoals het hoort ;)

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar vruchtbaarheidsbehandelingen.

Daar heb je meer kans op een antwoord, een club is echt om met elkaar een traject te bespreken op lange termijn :).

7. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!
    Hoop dat ik hier dan meer reacties krijg :)

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Het zou een goed teken kunnen zijn, maar dat is natuurlijk niet per sé gezegd. De reden waarom een dip een goed teken kan zijn is dat het het gevolg kan zijn van een hoger niveau van oestrogeen wat de kans op een zwangerschap kan vergroten. Omdat je utro slikt weet je dat een dip niet veroorzaakt kan worden door te weinig progesteron, dus is er een redelijke kans dat het door oestrogeen komt. mocht het inderdaad door oestrogeen komen dan merk je dit ook vaak aan meer en vloeibaarder slijm (beetje zoals rond de eisprong). Ik neem aan de je alle logische andere alternatieven zoals koude kamer, vroeger of slaperiger temperaturen, etc kan uitsluiten natuurlijk ;). Ik zal voor je duimen!!

9. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nana,
    Bedankt voor je uitgebreide reactie.
    Heb inderdaad toen ook last van slijm gehad!
    En nog steeds is het daar beneden aardig vochtig :)
    En dan bedoel ik niet de plakzooi van de utrogestanballetjes :)
    Ik wacht het maar in spanning af!
    Dag 9 was toen een negatieve test, maar dat is ook te vroeg toch?

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Graag gedaan hoor :). Dag 9 is inderdaad héél erg vroeg om te testen. Zo'n test zegt bijna niks. Hopelijk binnenkort een positieve test. Succes!

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    En marjolein je nod dag
    Heb je getest?

Deel Deze Pagina