Hallo, Ik ben nieuw op deze sit maar wil toch graag mijn verhaal even kwijt. Vorig jaar in september ben ik gestopt met de pil, omdat we een kinderwens hebben. Vervolgens ben ik tot februari vrij regelmatig ongesteld geweest. Vanaf april werd het steeds onregelmatiger wat er toe leidt dat ik nu in september nog maar 1 keer weer ongesteld ben geweest. Gezien ik toch best wel een drukke baan en een studie heb, ben ik maar eens naar de huisarts geweest en hij gaf aan dat dit nog wel vrij normaal was, mocht ik in januari nog niet zwanger zijn dan zal hij mij doorsturen naar de gynecoloog. Nu hoor en zie je steeds meer mensen die zwanger zijn wat toch eigenlijk best wel aan je begint te knagen., en we willen zo graag een kindje.. Daarnaast voel ik me ook erg opgeblazen. Heb diverse testen gedaan maar elke keer zijn deze negatief. Nu heb ik ook al van naaste vrienden gehoord dat ik een ovulatietest moet halen. Maar aangezien ik niet ongesteld wordt heeft zo'n test ook geen nut. Wie kan die verhaal met mij delen en heeft misschien een tip??
Hoi! Wat vervelend voor je! Ik vind die tip van die ovulatietesten toch wel wat, wie weet heb je toch ergens een eisprong ook al is je cyclus zo lang. Succes!
Hallo Jett, Het was vreemd voor mij om jou verhaal hier te lezen want mijn verhaal lijkt een beetje op die van jou. Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil en ben daarna 2 of 3 x ongesteld geweest, toen bleef m'n menstruatie opeens uit. Dat duurde 3 maanden en toen werd ik weer eens ongesteld (eindelijk). Toen zat er weer 2 maanden tussen en nu heb ik 2 keer een cyclus gehad van 34 dagen dus nu hoop ik dat het zo blijft. M'n vriendin heeft ook ovulatietesten gebruikt en het bleek dat zij haar eisprong iedere x heel laat had, wat ze al die maanden helemaal niet wist. Ze heeft nu een kleintje van 6 weken. Ik heb nou ook testen gehaald op aanraden van m'n vriendin dus ben wel benieuwd nou. Groetjes
Hey, Ik ben augustus vorig jaar gestopt met de pil, en ook eerst vrij regelmatig, tot ik ineens een cyclus van 2 maand had (dec-feb). Niet zwanger, naar de HA geweest, zei ook dat het niets ernstigs was, en dat het gewoon ff kon duren, maar als ik had gewild had ze me toen al wel een doorverwijzing gegeven. Maar dus nog maar ff niet gedaan. 4 dagen later werd ik ongi. Paar maand daarna ineens een cyclus van 85 dagen, maar doordat ik m'n temp toen al een tijdje bijhield kon ik zien dat ik nog geen ei had gehad.. Dus ook niet ongi, en niet zwanger. 4 augustus zijn we samen naar de (nieuwe) HA geweest, en gevraagd om een doorverwijzing, wat geen enkel probleem was. 31-8 al bij de gyn geweest, 20-10 een afspraak bij de FA.. Vind het wel gek dat je HA je pas in januari een doorverwijzing wil geven, als je een jaar bezig bent moet je die zonder problemen (of gezeur van HA) kunnen krijgen! Succes!
ik ben het eens met saz. je moet al een verwijzing kunnen krijgen. al is het alleen zodat je van de gyn een recept kunt krijgen zodat er misschien wat regelmaat in komt.