pcos!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ThinkPink1201, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    Hoi iedereen,

ben nog steeds overtijd. Vandaag naar de gynaecoloog geweest.

Op de echo was er nog niets te zien momenteel en hij heeft bloed genomen.

donderdag heb ik de uitslag.

Wat ik wel raar vond is (omdat ik wat overgewicht heb) mijn gynaecoloog direct begon: als je niet zwanger bent dan heb je wss pcos syndroom...

hij heeft een echo genomen en gezegd dat mijn eierstok wel wat groter was maar niets echt in detail.

verder heb ik dus de vraag: kunnen ze ook pcos vaststellen terwijl je de pil neemt (via echo) of niet?

bedankt iedereen!

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Heeft hij een uitwendige echo gedaan? Bij mij zeiden ze namelijk dat ik een vergroot ovarium had maar zagen daar geen kwaad in, een halfjaar later kreeg ik een inwendige echo en bleken er toch cystes te zitten..

Volgens mij is het zelfs zo dat de pil het kan verergeren, zoals ik het hier eens heb gelezen. Ik vind je dokter wel wat voorbarig in zijn conclusie, maar succes/sterkte alvast :)

3. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik heb een inwendige echo gehad...
    ik zat daar echt verward.
    Nu lees ik dat hij dat ook al aan mijn eierstok kon zien? Hij zei enkel dat die groter is dan normaal.
    Nu lijkt donderdag nog heel ver weg...

verder zei hij ook dat het daarom is dat ik vals positief test met die urinetesten.
    Vind het allemaal zo raar!

heb 17/06 een afspraak bij een andere gynaecoloog voor een tweede opinie!

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Tijdens de pil weet ik niet..
    Bij mij is pcos vastgesteld tijdens spiraal dusja ;)
    Overigens is er ook geen bloed afgenomen,
    op echo was het duideljk genoeg zei de HA;)

5. TempusFugit

Hmm bij een inwendige echo zou het toch wel meteen duidelijk moeten zijn eigenlijk. Dan krijg je de typische cystes te zien, dus raar dat hij alleen een vergroot ovarium ziet.. (dat was bij mij dus op de uitwendige echo)

Dan vind ik het al helemaal raar dat hij zo concludeert dat het wel PCOS zal zijn, tenzij hij meer heeft gezien dan hij vertelt.

6. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik vind het ook heel raar :s

hij zei dat ik me nog geen zorgen moet maken... ja, tuurlijk :s na zijn uitleg zou je voor minder!

aan de andere kant, ik ben 10 dagen overtijd en geen echt positieve zwangerschapstest dus ik vrees dat hij gelijk kan hebben...

7. TempusFugit

Ja, beetje raar. Nu weet je al helemaal niet wat je ervan kunt denken.

Maar als je PCOS hebt, dan is dat zo en dan kan je beter de diagnose eerder krijgen zodat je er behandelingen voor kunt volgen :) Het is niet makkelijk nee, maar beter dan blijven aanmodderen zonder resultaat.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik denk, en dat baseer ik vooral ook op al je andere topics, dat je lijf aan het ontpillen is. Hier bijna 8 maanden geleden de laatste pil ingenomen, en de cyclus is nog verre van ideaal. Ik ga er namelijk niet echt vanuit dat er iets 'mis' is met me, maar wil wel een extra controle.

Hiermee bedoel ik dus te zeggen, dat het vrijwel niet voor komt dat als je van de pil afkomt, (in jou geval feb/maart, las ik ergens anders), dat je dan gelijk een perfecte cyclus hebt. ;)

Liefs,

9. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    maar zo lang over tijd? kan dit nog zijn van het ontpillen??

10. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

ik heb zelf pco en het ontpillen kan erg lang duren en je cyclus is dan gewoon van slag

pco is bij mij geconstateerd met inwendige echo en da zie je dus idd allemaal cystes ik ben zelf ook te zwaar maar ik mocht wel gelijk beginnen met hormonen inmiddels spuit ik hormonen
    en komt alles opgang

het s voor iedereen anders maar ik hoop vppr je dat het gewoon het ontpillen is het kan soms wel tot een jaar duren voordat alles weer normaal is

wens je succes

groetjes

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Jazeker! Bij sommige duurt het wel een jaar voordat de cyclus zich weer hersteld, alleen ontzettend lange cyclussen zijn niet gezond, maar dat je er regelmatig één overslaat hoort er 'gewoon' bij verteld mijn HA.

Liefs,

Deel Deze Pagina