Hallo Ik heb mijn huisarts gebeld omdat ik zelf overtijd ben en mijn testen hele week negatief blijven( in vorige zwangerschap was dit ook zo en bleek ik 6 week zwanger tijd zijn) Gebeurt dit vaker met testen ( ik had die van kruitvat da dure cleare blue met die zwangerschap teller allemaal negatief) ?? iemand een idee wat je nu beste kunt doen) mijn volgende vraag is: dokter zei dat ik moest afwachten en dus nog x moet testen volgende week maar wel met een nieuwe strip van de pil beginnen stel ik ben zwanger kan de pil dan kwaad? of zou jij juist nog niet beginnen en wachten tot de volgende menstruatie? Groetjes
Ik heb er zelf voor gekozen om niet weer met de pil te beginnen. Heb bij een vriendin meegemaakt dat die wel verkeerd ging en wil het risico zelf niet lopen voor het geval dat..
In de bijsluiter van de pil staat duidelijk vermeld dat die NIET gebruikt mag worden tijdens een zwangerscha, dus ik zou zelf even wachten en als je dan toch niet zwanger blijkt te zijn, )en dat blijkbaar ook nog niet in de planning had', deze ronde even condooms gebruiken verder. Negatief testen en wel zwanger zijn kan heel goed: zwangerschapstesten gaan uit van een bepaalde hoeveelheid HCG in je urine bij 4 weken zwangerschap, (je NOD dus). Maar dat is een gemiddelde, en niet elke vrouw zit op dat gemiddelde. Als je dus lager in je HCG zit, test je nagetief, terwijl je wel zwanger bent. Verder kan het ook nog eens zo zijn dat je korter zwanger bent dan je op basis van je cyclus zou denken: je eisprong kan later zijn geweest dan je van uitgaat en innesteling kan tot 2 weken duren en dus je zwangerschapsduur verkorten, ( een zwangerschap begint qua echte groei enzo pas echt als de innesteling plaats heeft gevonden). Dus, uitgaande daarvan en je eerdere ervaring, zou ik zeggen: die pil even laten liggen en idd over een week weer eens testen, kijken of ie dan wel positief wordt. Kruidvat 2 voor 5 euro is daarvoor overigens wel een goede, gevoelige, test.