Hallo, Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben nu 30 weken en 3 dagen en was vandaag op controle. Toen bleek dat mijn baarmoeder relatief hoog ligt voor de duur van mijn zwangerschap. Onderin mijn buik was het leeg, dus het kindje zit gewoon relatief hoog. Ze wilden daar wel extra op letten, maar ik ga pas weer over 3 weken op controle, dus dat vond ik wel vreemd. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand ook wat er erg aan is als je baarmoeder hoog ligt?
ik had het ook hoor, zowel met 21 weken als met 25 weken een verlopende baarmoeder, met 31 weken was het alweer wat meer in verhouding, maar nog wat te groot. en hoef ook pas over 3 weken weer terug te komen. maak me er zelf ook niet erg grote zorgen over. hebben ze al bloedgeprikt bij je voor ijzer en suiker
Ik had het ook met 23 weken, met 26 lag ie weer keurig waar hij moest liggen Ik moest toen ook pas na 3 weken terugkomen.
Ja, ze hebben een aantal weken geleden bloed geprikt en alles was in orde. Mooi, dan zal het allemaal wel meevallen. Soms doen ze in het ziekenhuis zo gehaast.... Is het dan slecht voor je baby als je baarmoeder zo hoog ligt, of voor je balling?
Voorlopig ben ik nog niet aan bevallen toe, dus daar kan ik niets over zeggen Ik moest alleen voor extra controle omdat je grotere kans op vroegtijdige weeen kon hebben.
Nee, voor mij mag de baby voorlopig ook nog wel blijven zitten..... Dus eigenlijk zijn ze dan bang dat je te vroeg gaat bevallen als het zo blijft?
Hier de hele zwangerschap al een bm die zo'n 3 a 4 wk voorloopt. Het verschil wordt nu wel steeds kleiner. Uk ligt hoog en vooral rechts...dus die beslist zelf wel waar die ligt hahaha Bij het indalen straks dan mijn buik dus zomaar een eindje gaan zakken, letterlijk. Naar mijn weten maakt het allemaal niks uit, ik had dit bij mijn zoontje ook, het zit alleen zo ongelukkig Elmo
Ja want de beschikbare ruimte in je buik is dan sneller 'op', zeg maar. Maar ik heb dit bij alledrie mijn zwangerschappen gehad, deze keer dus ook weer. De vorige keer heb ik doorgelopen tot 39 weken en 6 dagen met mijn veel te grote buik, dus je hoeft echt niet te vroeg te gaan bevallen, de kans is alleen iets groter!
bij de oudste had ik het ook, me buik zat enorm hoog, toen ie eindelijk ging indalen zakte me buik ineens, en had ik weer meer lucht!
Mijn baarmoeder ligt ook te hoog, maar ik moet getest worden op zwangerschapsdiabetes... Ik hoef pas na 4 weken op controle.
Ik heb pas ook weer bloed moeten prikken voor mijn glucosewaarde. Maar alles was normaal, heb dus 'gewoon' een grote baarmoeder! Dus hoeft niets te betekenen hoor...
hoi dit had ik ook tot week 30 ongeveer, toen heb ik zelfs nog bloed laten prikken ivm suiker, omdat ze de baby zo groot vonden (liep 4 weken voor), maar met de controle van 32-33 weken vond de vk de kleine weer te klein en moest ik absoluut veel rusten! ze verwachtte de baby niet groter dan 3 kg... hij is uiteindelijk op 40 weken en 1 dag met 4025 gram geboren, helemaal prima, en niets aan de hand... ik heb me voorgenomen deze zwangerschap daar niet zoveel van aan te trekken, en ik wacht wel af hoe die er uit komt hihi