wel errug grote flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maidin, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maidin

    Maidin VIP lid

    24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Hallo luitjes,

    ik ben helemaal nieuw met de flesvoeding.

    Volgens het pak hoort een baby van 4 kilo 165ml voeding te krijgen, maar ik vind dat wel veel hoor. Abigail, mijn dochter drinkt normaal, maar max 120 ml maar vaker 90-100 ml. Moet ik 165 ml nu door haar strot heen dwingen of gewoon afwachten?

    Krijgt een kind zelf de behoefte om meer te drinken??

    alvast bedankt...
     
  2. Zoon

    Zoon Actief lid

    14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Heyhey,

    Wat op het pak van de flesvoeding staat is slehts een richtlijn. Wel hoor en lees ik veel vaker dat de richtlijn te hoog ligt met de praktijk.

    Een hele handige formule voor het uitrekening van de hoeveel ml per fles: aantal kilo x 150ml en dit delen door het aantal flessen dat je kindje op een dag krijgt.
    Bijvoorbeeld: je kindje is 4 kilo en krijgt 5 flesjes op een dag
    4 x 150 = 600. 600 / 5 = 120 ml per fles.
    Eventueel kan je ipv met 150 ml ook rekenen met 180ml. Dit is wel de max en bijvoorbeeld voor heel hongerige kindjes kan je dit toepassen.
    Het is een beetje afhankelijk van hoe je kindje groeit en hoe snel je dan de fles ophoogt en wanneer je kindje weer aangeeft daar aan toe te zijn. Max per fles word aangeraden 180 +6 = 200ml.
    max hoeveelheid melk nr. 1 is 1000 ml en max melk nr.2 (opvolgmelk) is 800ml.
    Vaak zie je ook wel dat als kindjes groter worden ze minder gaan drinken, omdat ze op den duur ook bijvoeding krijgen en hun voedingsstoffen uit andere dingen leren te halen ipv uit alleen maar melk.
     
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon lekker geven wat ze lust, meer krijg je er toch ook niet in. Die tabel op de verpakking is gewoon een richtlijn.

    Bij ons klopte het ook echt niet. Mijn jochie wilde liever kleinere en meer flesjes.

    Mijn jochie was ook al zowat 4 kilo bij de geboorte, en is netjes met kleine flesjes begonnen.. Die 165 hadden we pas bij 7 weken geloof ik.
     
  4. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    gewoon geven waar je kindje behoefte aan heeft
    Onze dochter dronk in het begin ook niet veel, waar ze 120 moest drinken dronk zij 80. wanneer zijn 180 moest drinken dronk zij met moeite 130.

    elk kind is anders
     
  5. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    is idd maar een richtlijn. Mijn zoon weegt nu 5140gr en drinkt 180ml. Gewoon je kindje goed in de gaten houden> Wanneer je merkt dat je kindje nog honger heeft als de fles op is of als het al eerder begint te huilen dan dat het eigelijk etenstijd is dan kun je het wat omhogen met 10cc per keer. Zo moeten wij het ook doen van het CB.
     
  6. Maidin

    Maidin VIP lid

    24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    bedankt dames,

    dat betekend gewoon mijn gevoel volgen

    @ Jewe: bedankt voor de tip
     
  7. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben op t moment dat we dachten "hij kon wel meer willen hebben" gewoon 30ml en 1 schep meer in de fles gedaan... Dan zie je vanzelf of t opkomt of niet.. Zo niet.. t restant spoel je zo weg..
     

Deel Deze Pagina