wel errug grote flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maidin, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maidin

    Maidin VIP lid

    24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Hallo luitjes,

    ik ben helemaal nieuw met de flesvoeding.

    Volgens het pak hoort een baby van 4 kilo 165ml voeding te krijgen, maar ik vind dat wel veel hoor. Abigail, mijn dochter drinkt normaal, maar max 120 ml maar vaker 90-100 ml. Moet ik 165 ml nu door haar strot heen dwingen of gewoon afwachten?

    Krijgt een kind zelf de behoefte om meer te drinken??

    alvast bedankt...
     
  2. Zoon

    Zoon Actief lid

    14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Heyhey,

    Wat op het pak van de flesvoeding staat is slehts een richtlijn. Wel hoor en lees ik veel vaker dat de richtlijn te hoog ligt met de praktijk.

    Een hele handige formule voor het uitrekening van de hoeveel ml per fles: aantal kilo x 150ml en dit delen door het aantal flessen dat je kindje op een dag krijgt.
    Bijvoorbeeld: je kindje is 4 kilo en krijgt 5 flesjes op een dag
    4 x 150 = 600. 600 / 5 = 120 ml per fles.
    Eventueel kan je ipv met 150 ml ook rekenen met 180ml. Dit is wel de max en bijvoorbeeld voor heel hongerige kindjes kan je dit toepassen.
    Het is een beetje afhankelijk van hoe je kindje groeit en hoe snel je dan de fles ophoogt en wanneer je kindje weer aangeeft daar aan toe te zijn. Max per fles word aangeraden 180 +6 = 200ml.
    max hoeveelheid melk nr. 1 is 1000 ml en max melk nr.2 (opvolgmelk) is 800ml.
    Vaak zie je ook wel dat als kindjes groter worden ze minder gaan drinken, omdat ze op den duur ook bijvoeding krijgen en hun voedingsstoffen uit andere dingen leren te halen ipv uit alleen maar melk.
     
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon lekker geven wat ze lust, meer krijg je er toch ook niet in. Die tabel op de verpakking is gewoon een richtlijn.