Nu het weer wat frisser wordt en ik niet verwacht dat het nog echt warm zal worden ben ik op zoek naar een voetenzak voor in de kinderwagen (Maxi Cosi Mura 4). Nu vind ik op internet een voetenzak zoals onderstaand plaatje en een voetenzak die één geheel is (echt voor het autostoeltje zeg maar). Nu heb ik daar een aantal vragen over: - is het beter de voetenzak van het plaatje hieronder te kopen, omdat ik deze ook kan gebruiken als ze ooit in het normale kinderwagenzitje komt (als ze wat ouder is). Past ze dan uberhaupt nog in de voetenzak? - zoals ik hierboven het me al afvraag. Hoe lang past een kind ongeveer in de voetenzak van het plaatje hieronder? - Zijn er mensen die beide hebben gekocht? Hmm, hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden haha
Dit is de andere voetenzak die ik bedoelde (denk ik). Ik had eerst een plaatje gezien waarop het in gebruik te zien was, maar dit plaatje kan ik niet meer vinden
volgens mij is de 2e voetenzak bedoeld voor de maxicosi en daar gaan ze in vanaf de geboorte tot ongeveer 6 maanden. dit geldt dus ook voor de voetenzak. De 1e zak is voor in de buggy en daar gaan ze meestal vanaf een half jaar in. dus is ook de voetenzak vanaf die leeftijd geschikt. Mijn baby wordt in januari verwacht dus ik heb een voetenzak voor de maxicosi gekocht maar niet voor de buggy want tegen de tijd dat die daar in past is het zomer en mocht het een keer frisjes zijn leg ik er een dekentje in.
De bovenste voetenzak is voor bij het wandelwagengedeelte van de wagen. Deze voetenzak is echt veel te groot voor in de maxi cosi. Het tweede plaatje is de voetenzak voor de maxi cosi. Oh en de eerste voetenzak zou ik niet gebruiken in de wandelwagen, volgens mij is die veel te groot voor zo'n kleintje. Misschien zijn er al mama's die er wel ervaring mee hebben
voor het buggy gedeelte heb ik de lodger bunker ik vond de mura zak niet mooi. en bij de bunker kan ik het stuurtje ook gebruiken. voor in de bak had ik de lodger wrapper
Die bovenste is inderdaad voor de wandelwageninzet, die past niet in de bak en je kindje verzuipt erin . Voor de maxi cosi hoef je toch niet perse een speciale voetenzak te kopen? Ik heb een fleece deken met gaten voor de riempjes, nou die is hardstikke warm. En voor in de kinderwagenbak, die maak je toch gewoon op met lakentje en dekentje, en eventueel je kindje nog een jasje aan. Het is toch nog helemaal niet koud buiten?
Dat van de bovenste.. ken iemand die zo'n ding heeft gekocht en dan zat ie inderdaad ruim, maar kon wel. En groeit er vanzelf in. Vandaar dat ik ook daaraan dacht. Ik koop wel voor nu de onderste. Voor de reiswieg heb ik dekentje, etc.
De eerste voetenzak is voor nu nog veeeeeel te groot. Is ook echt voor het zitje. Je kunt er ook een gewone (goedkopere) in kopen waar de benen niet apart zijn. Kun je alleen het stuurtje niet gebruiken. Zou ik pas kopen als je 'm eventueel nodig hebt, maar in jouw geval heb je het misschien helemaal niet nodig (volgend jaar pas). De tweede voetenzak is echt voor in de maxi cosi. Je zou 'm ook in de reiswieg kunnen gebruiken. Hier kun je ook een dekentje of wikkeldoek/ wrapper voor gebruiken. Net wat je handig vind!
als je niet persee de orginele maxi cosi voetenzak wilt aanschaffen, kun je ook een lodger aanschaffen, die kun je ook in de bak van de wagen gebruiken...of een red castle wikkeldoek...ideaal ook voor in de wagenbak....
Inderdaad zo doe ik het ook. Ik gebruik een snoozebaby voor de maxicosi. Bij de hema heb je goedkope varianten met gaten voor de mc rond de 10 euro, welke ik persoonlijker veel leuker vind dan zo lelijke murazak. Deze wikkeldekens kun je ook op andere momenten nog gebruiken, zoals bij het cb en gewoon voor als het koud is. Mocht het nu heel koud zijn, dan kan ik haar ook in de reiswieg in de snooze wikkelen onder het lakentje, dekentje etc. Ik zie de meerwaarde van zo murazak ook niet in.
WIj hebben ook de mura 4 maar we hebben niet de voetenzak gekocht. Ik vond hem er niet handig uit zien. Onze uk is in december geboren dus tegen de tijd dat de voetenzak erin kan kan hij misschien lopen en dat gaat moeilijk als je deze voetenzak aan hebt en in de wagen zit en opeens even wilt wandelen. Ik heb ook de ladger bunker gekocht. En dit zit ideaal in de mura. Ik denk dat ik ook een skipak ga kopen voor al het echt weer een koude winter gaat worden. Je 2e plaatje is inderdaad voor de maxi cosi. Ik had wel de voetenzak. En vond hem handig. Je kan je baby er gewoon inleggen evt. zonder jasje (hangt van de tempratuur af) want hij is heerlijk warm en makkelijk in gebruik. Het gedoe met dekentjes vond ik maar niets.
Wij hebben ook de lodger bunker gekocht voor in het zitje, we vonden de voetenzak van de Mura ook niet zo mooi. In de maxicosi hebben wij de wrapper van wallaboo. Erg handig omdat je de riemen er doorheen kan halen en heerlijk comfortabel voor 'm.
Wij hebben ook de mura en idd ook de lodger bunker. Wij vonden de voetenzak van de mura ook niet mooi en daarbij is de bunker volgens mij ook veel warmer.. Heb de bunker ook gewoon in de reiswieg gebruikt en ga m straks in de wandelwagen inzet ook weer gebruiken. In de maxi cosi is ie te groot vind ik..
Ik vind de Mura zak (voor de wandelwagen) ook echt niet mooi! We hebben hem er wel bij gedaan maar nooit naar gekeken en van de week eens even goed bestudeerd en hij lijkt mij dus helemaal niet praktisch. Als het nog niet heel erg koud is maar je wel de voeten warm wilt houden moet je dus dat hele ding aan doen?? Een jas is dan haast overbodig toch?? Of is dat met alle zakken het geval....hmm snap er niet zoveel van blijkt dus Maar nu dus op zoek naar een andere zak. De lodger kan dus gebruikt worden voor de mura? Ook i.c.m. het stuurtje? Dat vind ik nou juist zo leuk aan de mura
Ja hoor, want dat was voor mij ook een vereiste, omdat ik t stuurtje zo leuk vind. Heb t nog niet gebruikt, maar al wel geprobeerd en dat kan wel, omdat daar een gat in de bunker zit.