Duizelig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chimpie, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    3e dag na terugplaatsing en ben van 1e dag regelmatig erg duizelig. Kan me niet herinneren dat ik dit bij 2 vorige IVF pogingen ook zo heb gehad...(nou moet ik eerlijk zeggen dat het af en toe lijkt alsof ik beide eerdere pogingen verdrongen lijk te hebben...herkenbaar??)

Maar goed duizelig, zijn er mensen die dit herkennen en weten jullie waar het aan lag? Zou dit al met terugplaatsing te maken hebben, of met de utrogestan....nogmaals volgens mij heb ik dit eerder nog niet gehad....

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Geen ervaringsdeskundige maar ik geloof dat dat verschilt per poging want het hangt van de eicellen af die zijn teruggeplaatst.

Je kunt hetzelfde zien bij vrouwen die van hun eerste kindje tijdens de eerste maanden heel erg misselijk waren en bij de 2e helemaal niet of omgekeerd. Dit is dan wel nog pril maar het kan wel.

Bovendien kan het ook zijn dat je nu wat meer zenuwen (3e poging; dat het nu toch echt eens mag lukken) hebt en die op je maag spelen?

3. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Thanx Nephthys!
    Pff over misselijk gesproken... Zojuist al 2 x boven wc gehangen...! Dit heb ik écht nog niet eerder gehad. Die verhalen van eerste maanden misselijk heb ik wel eens vaker gehoord, maar bij mij is het nog ah innestelen toch? ( heb soms echt idee dat ik domme vragen stel, maar goed) kan je toch nog niet echt merken? Misschien idd zenuwen...

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey chimpie, bij mij was het OHSS. Slap, duizelig, spugen en buikpijn. Ik zou toch even contact hebben met het ziekenhuis, duizelig en misselijk zijn symptomen. Ook van de utrogestan trouwens. Lijkt mij idd ook niet van een innestelling.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik zou ook even het ziekenhuis contacten, meid. Het kunnen namelijk symptomen van overstimulatie zijn. Deze komen vaak pas na de punctie. Het hoeft niet perse maar zou het zekere voor het onzekere nemen. Succes!

6. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb bij mijn vorige poging erg last gehad van duizeligheid (geen misselijkheid), heb toen even gebeld met het zh en zij zeiden vooral veel rust en veel drinken... Maar als je twijfelt of je er niet goed bij voelt zou ik zeker even het zh bellen. Volgens mij kwam het bij mij wel van de utrogestan. Ik heb er overigens deze keer weer helemaal geen last van gehad, dus waarschijnlijk verschilt het per keer....

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Tijdens het innestelen kan je al misselijk zijn dus maak je geen zorgen!
    Daarvoor kan het ook door een mengsel van spanning en hormonen natuurlijk.

Ik duim voor je!

8. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Zh gebeld, deze dachten ook niet aan overstimulatie ( wel knap op afstand) dachten eerder aan virusje. Moest even langs huisarts om bloeddruk en ijzerwaarde te prikken, hier kon je ook duizelig van worden als niet ok was. Dit was helemaal goed. Assistente huisarts dacht misschien dat ik last had van wat onderhuids slijm doordat ik maandags heel even een hele stekende oorpijn had. Moest zoutoplossing maar eens proberen... Of ik me beter voel weet ik niet echt, maar denk wel vanalles te voelen daar onder.... Ik moet ook rust nemen. Volgend week weekje vrij. Ben benieuwd of duizeligheid weg gaat. Dank jullie wel voor reacties

9. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ik heb zoiets stoms gedaan...:(!!!! Hoe kan dit nou 3e keer zou ik het toch wel moeten weten??!! Ik heb ipv 3xdaags 2 utrogestanbolletjes steeds maar 1 bolletje ingebracht:$!! Hoe kan ik nou zo stom zijn:( ?? Net apotheek gebeld want ben natuurlijk te laat voor spreekuur, ze gaan het voor me uitzoeken en bellen me terug...ben helemaal in paniek.... Heb ik onze kans nu verpest?? Mijn man zegt dat het nu de kunst is vertrouwen te blijven hebben en rustig te blijven... Vind het zo moeilijk nu, innestel periode is één vd belangrijkste periodes.... Hoop dat ze snel bellen al valt er denk ik toch niks meer aan te doen...

Zijn er mensen die maar 3 x 100 mg utrog. Moesten inbrengen? (Ik moest dus eigenlijk 3 x 200mg...)
    Mijn baarmoederslijmvlies was al we heel mooi dik tijdens de follikel metingen, kan dit dan toch nog een hoopvol lichtpunten zijn??

10. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Pff zh teruggebeld, moest me niet te druk maken, kon volgens hen niet veel kwaad in dit stadium, maar moet nu wel 3x daags 2 nemen. Volgens hen had ik nu mijn kans niet verpest, had al wat dik baarmoeder. Lucht wel op maar blijf het stom vinden van mezelf!!:x

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik kan me die angst goed voorstellen! Het is dan wel de 3e keer maar je hebt zoveel aan je hoofd dat zoiets kan gebeuren. Gelukkig had je al dik slijmvlies dat ook een beetje door de eicel (geeft ook hormonen af) in stand wordt gehouden.

Hopelijk blijft het goed. Zorg in ieder geval voor rust, ook in je hoofd en vermijdt cafeine (beetje kan doorgaans geen kwaad maar het heeft invloed op oa bms.

Sterkte!

12. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ok!dat wist ik niet...wel dat (veel) cafeïne niet goed was, maar dat BMS kan beïnvloeden wist ik niet. Ben gelukkig niet zo'n koffiedrinker hoogstens 1 koffie verkeerd op dag. Maar ga nu niet meer drinken voor zekerheid. Dank je wel voor tip! ;) Gr.

Deel Deze Pagina