Wel/geen droger kopen? Ervaringen gezocht!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eikeboompje, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb kinderen van bijna 9, 6,5 en 10 weken en was zeker 10 tot 12 wassen per week. Zonder droger kan ik niet. Geen idee hoe ik dat bij mn twee oudsten heb volgehouden.

Ik gooi er beddengoed in, hydrofielen, sokken, spijkerbroeken, rompers, ondergoed van mn man, pyjama's, handdoeken, washandjes, spuugdoeken, theedoeken en alle kleding die erin mag. Voor de baby koop ik nu bijna alleen nog maar kleertjes bij de hema omdat die bijna zonder uitzondering in de droger kunnen :)

Wel een must een kort programma te kunnen kiezen (1u5m en alles is kastdroog.. programma's van 3 of 4 uur gebruik ik niet) en dat er flink veel was in kan. Ik draai meestal twee en soms drie wassen (7kg) en zet dan de droger (8 kg) één keer aan met alles wat erin kan en mag, de rest (sportkleding, mijn ondergoed, babysokken, sommige shirts, truien) hang ik op. Ook fijn dat wasmachine en droger tegelijk aan kunnen, dus op verschillende groepen aangesloten zijn. En ik heb gekozen voor een droger waar n slang op aangesloten kan worden :thumup:

Eikeboompje vindt dit leuk.
  2. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    @Relax Het zal, als er een droger komt, een warmtepompdroger worden zonder afvoerslang. Helaas geen mogelijkheid tot een afvoer. Ik neig ook wel naar een droger, omdat het een paar dagen kan duren voordat de was hier droog is als het bewolkt is. In de herfst en wintermaanden is het voornamelijk lastig. Dit is ons eerste kindje dus gewoon totaal geen idee van hoeveel was er aan zit te komen en of het haalbaar is om dit alleen op wasrekjes weg te hangen. Dat maakt het even lastig.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Of zo'n speciale stekker er tussen, dat hadden wij.

4. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik houd van mijn droger! :D

5. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    De droger zal boven te komen te staan en de wasmachine staat een etage lager in de keuken. Enige plek met een afvoer. Daarnaast staat de vaatwasser. Dus van dat probleem zal geen sprake zijn. :)

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  6. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Wij hadden een droger en nu al 4 jaar niet meer. Ik mis hem eigenlijk niet. Vorige week ineens even heimwee gehad naar de droger, soms heb ik zo een hekel aan die eeuwige was. Maar met een droger had ik niet minder werk, ik haalde het er dan wel uit maar spaarde alles op. Dan zat ik met bulten schone was waar ik dan tegenaan zat te hikken om alles op te ruimen :$. Nu haal ik het van de lijn en vouw het gelijk op.

Bootcamp babe en Eikeboompje vinden dit leuk.
  7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb de eerste wasjes op advies v kraamzorg (intake) zonder droger gedaan. Kz die hier was gaf echter aan dat dat prima kon (waarschijnlijk miscommunicatie gehad tijdens intake) en sindsdien kiep ik alles er in.
    Ik zou opzich prima zonder droger kunnen, maar zeker als was zich even opstapelt (spuugongelukjes, kraamweek, enz) is het wel lekker de droger in te kunnen zetten. En ik vind een droger prettiger dan een lelijk droogrek in het washok dus ben ook gemakzuchtig. Maar ik had ook prima zonder gekunnen.

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik denk dat leven zonder droger wel kan. Maar dan moet jij wel veel extra ruimte hebben binnen! Dus een grote zolder waar je alles op kunt hangen. En je hebt veel extra spullen nodig omdat het drogen in de winter /herfst of bij koud weer erg lang duurt. Spijkerbroeken of een trui duurt dagen...

Ik vind het gewoon teveel werk. Alles ophangen en weer afhalen. Die tijd gebruik ik liever voor de kinderen. Of andere huishoudijke taken.

Bedenk ook dat je bij een ziek kind (spugen diarree of bij slecht weer bij oudere kinderen) echt met een probleem zit. Zo snel droogt het niet.

Een kennis heeft dan alles over de verwarming hangen. Dat vind ik dus geen gezicht... En veel te hoge luchtvochtigheid in huis (denk ook aan kans op schimmel).

En in de kraamtijd met om de dag schoon beddengoed ook erg fijn! Bij een kennis kwam haar moeder iedere keer met schoon en droog beddengoed. Daar zit ik niet op te wachten.

9. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ligt ook wel aan hoe je de was droogt. Als je ruimte hebt voor een rekje voor de verwarming, dan is het zo droog.
    Wij hebben een droogmolen in het trapgat staan. Door de warme lucht die omhoog trekt naar boven langs de was, is alles heel snel droog. En het hangt dus boven de trap in het hoge gedeelte en staat niet in de weg.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een niet zo grote zolder, wel ruimte voor 2 droogtorens. Drogen van een was duurt nu zo'n 2 dagen, ik hang het om en om op aan de lijnen. In de zomer en in de herfst/winter met de verwarming aan is het na 1 dag droog.
    Spijkerbroeken zijn hier ook relatief snel droog. En anders even op de verwarming in de gang beneden als iemand die broek snel aan wil.

11. Swaan7

Swaan7 Actief lid

8 mrt 2016
    404
    267
    63
    Onze eerste zoon is nog niet geboren maar wij gebruiken wel een droger. Wij gebruiken hem vooral voor:

- handdoeken/ dwijl/ vaatdoekjes/ theedoeken/ washandjes
    - sokken en ondergoed
    - onderhemden man
    - matrasovertrek

wij hangen op:

- spijkerbroeken
    - broeken
    - truitjes
    - blouses
    - sportkleding

Ik heb geen idee hoe het zit met babykleertjes.... wij hebben een zolder waar ik alles ophang en daar staat altijd het dakraam op een kiertje dus het droogt best snel.

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Nou 1 ding weet ik wel, schaf de droger aan ná je kraamweek. Hier had de kz er een handje van om dat ding gerust 3 keer per dag aan te zetten met maar een paar dingen erin...ondanks meerdere malen het verzoek van mijn kant om mij zelf de was te laten doen :rolleyes:

Wij hebben wel bewust voor een droger gekozen toen ik zwanger was van nr 2, ondanks genoeg ruimte op zolder (er staan wel 2 droogrekken). Hier staat de droger ongeveer 1 keer in de week aan, met handdoeken/ondergoed/werkkleding. Dat duurt het langst om te drogen en nu kom ik niet in de knoei met de was.

Overigens zou ik wel goed kijken hoe vaak je van plan bent om de droger te gebruiken, mocht je er toch 1 aanschaffen. Want een warmtepomp is voordeliger als je meerdere malen in de week de droger gebruikt, anders kun je beter een condensdroger nemen :)

13. K00

K00 Niet meer actief

Heb niet terug gelezen.. maar wij kunnen echt niet zonder droger!

Ik gooi er veel in..

Hydrofiele luiers, spuugdoeken, pyjamas, beddengoed, handdoeken, rompers! Als ze een dag ziek zijn krijg ik dat echt niet gedroogd.
    De gewone kleren doe ik er niet in.

14. Annigje1

Annigje1 Actief lid

26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    Ligt helemaal aan je huis en ruimte. Ik heb op zolder een klein kamertje onder het schuinde dak met een raam, daar hang ik mijn was te drogen en als het niet de hele dag regent is het de volgende dag droog. Mijn man vroeg of ik een droger wilde nu er een tweede kind komt maar ik mis hem niet en vind de slijtage te veel en houd stiekem wel van harde handdoeken.
    Daarnaast is dit gelijk een work out :p trap op en af en ophangen en afhalen haha.

15. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik zou echt niet meer zonder willen.
    Wij gooien eigenlijk alles in de droger, sommige dingen op heet en andere dingen op behoedzaam (duurt iets langer maar voor het behoud van de kleding is dit fijner)

16. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier bij mijn eerste dochter de eerste 2,5 jaar zonder droger gedaan en dat ging op zich prima. Duurt in de winter alleen wat langer tot de was droog is maar goed, kind sliep in ledikant met slaapzak dus dat beddengoed was te overzien.
    En toen kwam nummer twee op komst, ging nummer 1 naar een bed met eenpersoonsbeddengoed en stond ik aaaaalle hydrofielen, Spuugdoekjes etc op te hangen, en bleef mijn wasmand stampvol en had ik geen ruimte om het beddengoed op te hangen en werd ik enorm ongelukkig. Dus toen moest er een droger komen, gelukkig ging mijn man mee in mijn hormonale theorieën :roflmao:

Droger staat er nu drie weken en ben er zo blij mee! Gooi er alle handdoeken, ondergoed, keukendoeken en beddengoed in. Kleding van onszelf en dochter hang ik op maar dat gaat sneller omdat het alleen nog maar grote stukken zijn en geen 100 sokken,onderbroeken etc er tussendoor. En ik kan op een dag alle bedden verschoond hebben en het beddengoed weer droog in de kast :cool:

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Tja natuurlijk kan je wel zonder. Maar dat blijft behelpen en veel meer werk. Ik begrijp nooit waarom mensen (zeker met kleine kinderen) dat zouden willen. Ik kan mijn tijd beter besteden dan tientallen sokken handmatig ophangen. Of afdrogen met keiharde schuurhanddoeken...

Ik gooi zeker niet alles erin hoor (ondergoed/sokken/handdoeken etc).

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou best zonder droger kunnen, maar niet zonder droger willen. Wat Amberxx ook zegt, een berg sokken en ook ondergoed gooi je zoveel sneller in de droger dan dat je het ophangt. Handdoeken en spijkerbroeken zijn minder hard / stug. En het is gewoon lekker snel en ruimtebesparend. Ik moet er niet aan denken om beddengoed op te hangen. Waar laat je het?

Ik heb inmiddels 3 wasmanden boven staan. Met plaatjes erop, zodat mijn kinderen (en man) zelf hun was sorteren. Eén mand voor witte was. Eén mand voor broeken, handdoeken, ondergoed (gaat in de droger). En een mand voor de rest, dat zijn dus voornamelijk truien en T-shirts. Die hang ik na het wassen meteen aan een kledinghanger te droger, dat kan dus zo de kast in.

19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier zou ik niet zonder droger kunnen. Twee kleine kids en binnenkort een derde en dan ook twee in de wasbare luiers. Heel klein huis en echt werkelijk nergens ruimte om was op te hangen. Alles op mijn nette werkkleding na gaat in de droger. 9 kg warmtepomp en denk dat hij wel een keer of 8 a 9 per week draait (met dus 2-3 keer voor luiers).

20. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Wat een reacties zijn er nog gevolgd! We hebben besloten om eerst maar eens de babykamer op orde te maken en spullen op te ruimen. Dan kijken of het mogelijk is om ergens een droger neer te zetten. Afgelopen weken was het weer erg vochtig en merkte dit direct met het drogen van de was.

Bedankt allemaal!

@Beheer Dit topic mag gesloten worden.

Deel Deze Pagina