Hallo dames, Wie heeft er ervaring met zo'n elektrisch oplaadbare bedkruik zoals die van de Hema? Wat is er beter/handiger in gebruik? Zo'n aluminium of de oplaadbare? Graag ontvang ik jullie mening/ervaring. Grtjs, Aleida
Vraag aan je kraamhulp waar zij mee werken. Want je hebt kraamhulpen die willen alleen de warmwater kruiken gebruiken en niet die oplaadbare.
Volgens mij wil de kraam idd van die aluminium omdat die oplaadbare niet warm genoeg worden om het bedje (voor) te verwarmen. Hier op de uitzetlijst van de kraam staat in ieder geval aluminium kruiken.
ik had 2 normalen kruiken en mijn kleintje had dus steeds een kruik nodig en/of een voorverwarmt bedje... nou naar 3 dagen normale kruik was ik het zat steeds dat gekloot met die waterkoker en dat je je handen brand aan die dop of fles! dus ben naar de hema gegaan en die oplaadbare kruik gekocht wel 40 euro maarja binnen 8 minuten is die opgeladen en heet genog om het bedje snel voor te verwarmen ideaal ding! alleen zou ik hem pas kopen als je bevallen ben en hem echt nodig heb
ik zou niet meteen die oplaadbare kopen. Wij hebben voor beide kindjes de kruik vrijwel niet gebruikt. Bij de eerste 1 a 2 dagen en nu helemaal niet. Beetje zonde van de 40 euro dan. Wij hadden er overigens maar 1.
Het zal denk ik ook liggen aan de tijd van het jaar waarin het kind geboren wordt. Wanneer dat midzomer is en de baby zichzelf redelijk op temperatuur kan houden is het een ander verhaal dan wanneer de geboorte midwinter plaatsvindt. Ik twijfel ook sterk tussen aluminium en oplaadbare kruik. Die oplaadbare van de HEMA lijken me erg handig, maar ik heb ze idd nog niet gekocht. Je hebt ook nog van die circelvormige platte ronde oplaadbare kruiken (geen idee hoe ze heten).
Ja, je bedoelt die belly warmer. Ik heb even gebeld en de kraamverzorgende zei dat ze eigenlijk nog geen voldoende ervaring hebben met die oplaadbare van o.a. Hema. Die platte, belly warmer blijft niet lang genoeg warm en betreft de vorm is die ook niet handig. Aldus de kraamzorg. Waarschijnlijk ga ik toch maar voor de ouderwetse aluminium kruik. Ons kindje zal in november geboren worden en waarschijnlijk gebruik je zoiets toch ook niet heel erg lang lijkt me. Ik heb nog even om te beslissen. Grtjs, Aleida
Mijn schoonzus had een winterkindje en ook zon elektrische kruik. Die hadden de kruik echt nodig, maar toen bleek dat niet warm genoeg te worden. Uiteindelijk dus toch die andere kruiken gehaald. Ik zou lekker voor de simpele aluminium gaan. Met de waterkoker zijn die ook zo gemakkelijk warm en ze gaan lekker lang mee!!
Ik had beide in huis (beide ook geleend, niet zelf gekocht). ben in januari bevallen. De eerste week de ouderwetse kruiken echt wel nodig gehad. Daar kun je je kindje de hele nacht lekker warm mee houden. Voor de nacht deden wij gekookt water en overdag deden we heet water uit de kraan. Ook zijn ze inderdaad qua vorm handig om je kindje op de zij te laten liggen, als steuntje in de rug zeg maar. Later heb ik de elektrische nog wel een paar keer gebruikt, maar niet veel. Puur om haar plekje in bed een beetje warm te maken. ik zette hem dan aan als ik haar uit bed/wieg haalde om te voeden en voordat ik ging verschonen legde ik hem dan even in haar bedje. Ook heb ik hem 2 keer in de kinderwagen gebruikt. Maar had best zonder gekund denk ik.
Ik had ook twee electrische kruikjes geleend, maar toch de aluminium kruik gebruikt. De kraamhulp gaf daar ook de voorkeur aan. De aluminium kruik blijft echt uren warm. Je moet hooguit drie kruiken per etmaal maken.
ik heb twee oplaadbare die van de hema en de belly warmer. mschien dat ik toch beter de oude wetse kan kopen. vindt beetje moeilijk ik beval in de winter. en het is ons eertse kindtje.
De oplaadbare is handig om het bedje voor te verwarmen. Maar om 's nachts 'm weer opnieuw op te laden..dan is 8 minuten wel lang vond ik. Dan is warm water in een alu kruik doen net wat sneller en praktischer. Toen onze zoon wat ouder was en niet meer continu warm gehouden hoefde te worden ('s nachts) hebben de electrische vaak gebruikt om z'n bedje op te warmen. Dit hebben we best lang volgehouden, hij sliep gewoon beter in als z'n bedje lekker warm was Groetjes Juliette