Ik vind 'm ook ideaal. Al gaat 't met de gordels ook vrij snel, ik zou de Easybase echt niet gemist willen hebben. Volgens mij kwam de maxicosi icm met de easybase ook veiliger uit de test dan met de gordels (maar dat weet ik niet zeker, zou je even op moeten zoeken).
Meid kijk eerst even op marktplaats, daar heb je een tweedehands toch wel wat goedkoper dan bij prenatal, en als je graag een nieuwe wilt, bij babydump kosten ze 99 euro. Prenatal is er duurder mee.
babydump is een goeie tip als je in de buurt zit, maar aan marktplaats heb je in dit geval niet veel: Er staan op dit moment maar 1 of 2 losse easybases op te koop... Voor diegene die nu zwanger zijn en het overwegen: Wacht de mamamazzeldagen bij de prenatal af: Wij hebben hem indertijd daar ook gekocht met 20% korting. Eind september is dat weer ofzo? Of niet? Toch 2x per jaar?
ja klopt mama mazzeldagen of eind aug. of eind sept. de easy base kost daar nu 120 euro, met 20% korting kom je op 96 euro, bij babydump 99 euro. de easyfix kost 150 euro, met 20% korting is die dan 120 euro, en bij babydump kost die standaard 120 euro.
Ideaal ding! En volgens mij kan er na de MC ook een opvolgend stoeltje op dus ook daarna istie nog te gebruiken mocht je niet aan een 2de kindje beginnen.
ik wacht nog even met de easybase omdat er in augustus een easybase systeem op de markt zou komen die ook geschikt zou zijn om een vervolgstoel op te klikken. althans, dat is wat ze bij maxi cosi tegen me zeiden.. nu zag ik ergens dat er een systeem is dat nieuw is.. maar dat heette weer anders, en was geschikt voor maxi en voor opvolgstoel als je gebruik moet maken van gordels.. heb ze nu dus gemaild of dat nieuwe systeem geschikt is voor de maxi cabriofix of dat je er weer een andere maxi voor moet hebben. Ik hannes me in elk geval kapot met de gordels nu.. heb 2 grote autos met royale gordels, maar dat gepiel met de maxi maakt me soms tureluurs.
ik vind het een super ding. enige nadeel is dat ik nu de adapters van de wandelwagen er steeds af moet halen.
Wij hebben een easyfix maar we vinden het, tot nu toe, een onding. Ik krijg de maxi-cosi er zelf niet opgeklikt, en mijn man moet er met zijn volle gewicht op gaan hangen. Het lijkt wel alsof er niet genoeg ruimte is om dat ding er op te klikken. Er af halen is ook een ramp. Kennelijk doen we iets verkeerd maar wat?!
Wat een fijn topic! Wij hebben ook een maxi cosi die op zo'n ding geklikt kan worden en weten ook niet of we dat nou wel of niet moeten doen. Lezen dus druk alle voors en tegens Dankjulliewel!
Wij hebben ook de easyfix in de auto. Super fijn!!! We hebben een tweeling en ik heb veel last van mijn rug, voor ons is dit dus echt ideaal. Je klikt ze er zo op en klaar ben je. Niks geen gehannes van over je maxi cosi's heen moeten hangen etc. Dat zou ik echt niet kunnen. Eraf gaat net zo makkelijk. Je moet het wel even door krijgen, de eerste keer ging niet zo soepel. Ik zou hem dus echt aanraden. Als je auto het kan dan ook de easyfix. Nog net wat veiliger dan de easybase.
Hier precies zo.. We hebben een wat hogere auto ( renault kangoo) en met oefen zat mn buik nogal in de weg.. Als ik de beugel eerst even terugklap, lukt t prima en na vastzetten beugel dus weer omhoog klikken.. Fluitje van een cent en scheelt zo 100 euro..
Wij hebben gekozen voor de easybase omdat de maxicosi dan echt vast staat. Als je hem in de gordel hebt en je krijgt een ongeluk kan hij nog behoorlijk heen en weer bewegen. Bij de easybase staat ie gewoon echt goed vast. De verkoopster heeft het bij ons even gedemonstreerd en ik schrok er persoonlijk echt wel van hoeveel een maxicosi in de gordels nog kan bewegen. Wij hebben dus gekozen voor echt safe.
Hey dames, ik heb ook al eens zitten kijken voor een easybase maar mijn maxi cosi is een cabrio zonder toevoeging fix. Ik heb dan geen 2 ijzeren beugels eronder en dan kan het niet of wel? groetjes nancy
Puppy misschien moet je de maxi cosi aan de kant van het hoofdje iets rechterop houden en klikt hij zo beter, hier lukte het eerst ook niet want had hem te plat zeg maar nu wat gekanteld en klik hem er zo in. Heb trouwens de easyfix en hij staat bij ons heel stevig vast met de gordel. Ik heb er heel veel schik van snel last van mijn rug en dit is klik, nu Tygo wat groter is laat ik de maxicosi in de auto staan en hoef de gordel er dan niet af te halen, haal hem er zo uit.
kun je er niet mee naar de winkel teruggaan waar je hem gehaald hebt zodat ze je daar terplaatse , in je auto, kunnen laten zien hoe het werkt? Want het is erg zonde als hij nu zo onhandig is, door mogelijk verkeerd gebruik...
dat zou ik als verkoopster ook laten zien het ligt misschien aan je gordels, bij ons blokkeren ze heel snel dus als de maxi cosi erin zit kan ik er met mijn volle gewicht aan hangen en hij beweegt geen milimeter!
Ik zag net op de site van de prenatal dat ze ook iets nieuws hebben. Wat ik nl een nadeel vind van de easybase is dat je 'm alleen voor je maxicosi kunt gebruiken dus maar 9 mnd ongeveer. Nu is er iets nieuws waar je ook straks de kinderstoel op kunt klikken. Is wel wat duurder weer maar daar kun je dus weer langer mee doen. Alleen jammer dat de maxicosi die ik nu dus al heb daar niet op kan klikken, moet weer speciaal soort maxicosi zijn.